Pagina 18 van 41

Geplaatst: 02 jul 2008, 19:18
door mpro09
is dat 18" of zijn dat langere veren?

Geplaatst: 02 jul 2008, 23:06
door YamaSam
dewaal schreef:da ding gaat goed tekeer dan wat voor bandjes heb je er nu op liggen

zeg dat wel idd, achterband is de sava 2,5.. ziet er hier op de foto beter uit dan het is wel :)
en vooraan die maffe MEZ1 hé..

Geplaatst: 02 jul 2008, 23:09
door fs-ael
mpro09 schreef:is dat 18" of zijn dat langere veren?


zal wel zijn omdat er geen achter spatbord op staat

Geplaatst: 02 jul 2008, 23:20
door YamaSam
jerrow schreef:welke tandwielverhouding heb je derop zitten Sam?

Carterbewerking...? Daar heb ik hier niks over gelezen, staat dat ergens?

Over de honderd met originele uitziende spullen. Zo zie ik het graag. :wink:

er zit 13/40 onder...
carters zijn wel zwaar onderhanden genomen, dat moet ergens in m'n topic wel te vinden zijn,
al geef ik daarover niet álles zomaar prijs. er moet nog iets hét brouwseltje bepalen hé ;)

eigenlijk is het gewoon de klassieke uitlijn en polliergedachte, maar dan lekker extreem doordacht van spoelvorm...
dat met een mooi getimede cilinder geeft je serieus wat meer toerenbereik dan..

"uitziende" :lol:

Geplaatst: 02 jul 2008, 23:21
door YamaSam
fs-ael schreef:
mpro09 schreef:is dat 18" of zijn dat langere veren?


zal wel zijn omdat er geen achter spatbord op staat

originele 2RU's zonder spatbord en met een dunne band ;)

Geplaatst: 03 jul 2008, 10:45
door mpro09
hmm ik dacht omdat het achterwiel zo laag bij de grond zit

Geplaatst: 03 jul 2008, 10:49
door jerrow
YamaSam schreef:
jerrow schreef:welke tandwielverhouding heb je derop zitten Sam?

Carterbewerking...? Daar heb ik hier niks over gelezen, staat dat ergens?

Over de honderd met originele uitziende spullen. Zo zie ik het graag. :wink:

dat moet ergens in m'n topic wel te vinden zijn,
er moet nog iets hét brouwseltje bepalen hé ;)

quote]

Idd, Ik zit nu aan 250 km inrijden en 85km/uur top (durf nog niet verder te gaan) Er zit dus nog meer in.

Denk dat ik rond de 90 a 95 ga zitten als ie ingereden is. Daarna beginnen met meer af te stellen.

Dwz, de carterbewerking, vliegwiel en uitlaat.

Nu zit ik alleen aan cilinderbewerking, hogedrukkop (klein), 13/42, 16carb, orri hoge uitlaat 85top met 250km in te rijden.

Ik ga proberen 500km in te rijden en dan zien wat ie kan.

GreetzzZ...

Geplaatst: 03 jul 2008, 11:14
door YamaSam
spreek je dan over een vijfbak of een vierbak?

90-95 met een vijfbak is verkoopsfolder standaard, n vierbak tegen de honderd is echt zijn best aan't doen!

Geplaatst: 03 jul 2008, 11:21
door jerrow
YamaSam schreef:spreek je dan over een vijfbak of een vierbak?

90-95 met een vijfbak is verkoopsfolder standaard, n vierbak tegen de honderd is echt zijn best aan't doen!


Pardonné moi.

Met een 5-bakkie.

Heb net gezocht naar carterbewerking maar ik vind er niks van...

Ik snap het idee wel ongeveer dat de mengeling mooi moet "kolken" onder de piston vooraleer naar de spoelpoorten te gaan maar hoe je zoiets moet "bewerken"....

Cilinderhemd aan de inlaat heb ik wel bewerkt.

Geplaatst: 03 jul 2008, 11:46
door Triforce
jerrow schreef:Cilinderhemd aan de inlaat heb ik wel bewerkt.


dat doe ik altijd voor een betere door stroming van de inlaat

Geplaatst: 03 jul 2008, 11:53
door jerrow
Triforce schreef:
jerrow schreef:Cilinderhemd aan de inlaat heb ik wel bewerkt.


dat doe ik altijd voor een betere door stroming van de inlaat


Ja, tot daar kan ik nog volgen maar carters bewerken lijkt me wat te ver.

Wat kun je nu daar aan doen voor een betere doorstroming/kolking (voor 't zo te zeggen).

Alles "gladder" maken misschien... Daar komt toch nooit verbrande gassen... Maar luchtdoorstroming... Werkt dan niet sneller als je "geribberelde" intlaat heb tegenover "gladde" oppervlakken of ben ik mis...

Geplaatst: 03 jul 2008, 11:57
door YamaSam
jerrow schreef:
YamaSam schreef:spreek je dan over een vijfbak of een vierbak?
90-95 met een vijfbak is verkoopsfolder standaard, n vierbak tegen de honderd is echt zijn best aan't doen!

Pardonné moi.
Met een 5-bakkie.
Heb net gezocht naar carterbewerking maar ik vind er niks van...
Ik snap het idee wel ongeveer dat de mengeling mooi moet "kolken" onder de piston vooraleer naar de spoelpoorten te gaan maar hoe je zoiets moet "bewerken"....
Cilinderhemd aan de inlaat heb ik wel bewerkt.

heb ook es gekeken, en inderdaad.. dat waren foto's die ik er es heb afgehaald, toen ik al m'n posts aan het wissen was (was effe in mijn gat gebeten)

het blijft ook wel een beetje 'je klokkenspel in een biekorf steken' met dat te posten. Iedereen die wat van het onderwerp afweet wil zijn bijdrage leveren, en voor je't weet zijn we weer over haaienhuidstructuur bezig ipv. pollieren als een spiegel etc.
Ik zal er hier weer enkele fotos opzetten, die nog met de cilindermodificatie temaken hebben.. ze sluiten per slot van rekening op elkaar aan.
Belangrijkste van al is, dat je de carters en cilinder op elkaar afstemt terwijl je de helften los vasthebt. Enkel zo weet je zeker dat de poorten mooi aansluiten. Elke keer ik een carter bewerk, is ie weer anders dan de vorige, en hét heilige recept heb ik dus nog niet. Zo leerde ik van de dubbele hoge uitlaat laatst nog, dat de rechtse spoelpoort een pak meer mengsel doorvoert als de linkse. Bij het bewerken van de poorten en helften ga ik daar dus vanaf nu ook meer rekening mee houden. De overstaande spoelgan mag gerust rondom een mm groter zijn dan de rechtse.

Geplaatst: 03 jul 2008, 11:58
door YamaSam
Afbeelding
om te beginnen zie je hier de topspoeler, en de spoelgang in het carter..
op de foto hier is die nog maar amper bijgewerkt.. je ziet er zo nog die neerwaartse golf inzitten, de aansluiting zelf is al ongeveer gelijkgetrokken..
Wat betreft bramen en gietfoutjes van de carters, die moeten er zowieso allemaal uit om wervelstroom te voorkomen. Je moet netjes laminaire stroming hebben. Pollieren en blinken als een spiegel is al een zeer goede verbetering. Zo laat ik het ook, maar nóg beter zou zijn van die gepollierde oppervlakte dan mat te stralen (wel alles gelijk mat) dan 'plakt' er minder sop aan de wand

het gat is ook zeer belangrijk, de richting van stromen wordt volledig door het gat bepaald. De krukas draaibeweging heeft de neiging het mengsel te 'malen' ook hier komt verlies van. Gietbramen op de krukas moeten er dus evengoed uitgehaald worden. Scherpe randen zijn zowieso pk-stelers. De smeergaten naar de lagers moet je ook opboren, zodat je lagers verzorgd worden.

De vorm van de piston, waar het mengsel onderaan 'langsheenschiet' is ook belangrijk.. élke rand moet je bekijken en verzorgen.

Dan kan je van je krukas ook nog een soort 'drukmakende propellor' maken, alsook de afsluitende rand van de inlaatschijf. Als je die rand wat schuint, duw je nog wat bij voor ie sluit. Dat zijn allemaal minuscule veranderingen, maar het stemt je instrument ;)

Geplaatst: 03 jul 2008, 12:04
door jerrow
YamaSam schreef:Afbeelding


Ik zie het en ik snap het helemaal Sam.

Is het zo niet dat als alle inlaatpoorten bewerkt zijn dat ze dan allemaal "even" groot moeten zijn qua doorstroming v/d inlaatgassen zodat ze allemaal evenveel gassen te verduren krijgen...

Sorry als ik een domme opmerking moest maken maar ben nog maar een groentje in modificaties van cilinders en derg... :oops:

Geplaatst: 03 jul 2008, 12:08
door jerrow
YamaSam schreef:spreek je dan over een vijfbak of een vierbak?

90-95 met een vijfbak is verkoopsfolder standaard, n vierbak tegen de honderd is echt zijn best aan't doen!


Dus als ik met m'n 5bakkie 120kan behalen zit ik goed :wink: