Pagina 17 van 190

Geplaatst: 16 apr 2013, 21:30
door ginofs1
45mm :wink:

Geplaatst: 16 apr 2013, 22:09
door Twowheeler
dank.
Zit dus nog redelijk safe :lol:

Geplaatst: 17 apr 2013, 07:59
door Twowheeler
marco schreef:Ik wil het met een 2ru cilinder proberen.


Ga je die verder nog aanpassen eigenlijk?
En waar haal je die zuiger? :lol:
Beetje afhankelijk of ik aan de goede maat kan komen wat er gaat gebeuren.

Geplaatst: 17 apr 2013, 16:40
door marco
Had ik bij Sjon vandaan.

Is wel voor fs1 bedoelt dus geen rd zuiger ofzo.

Geplaatst: 18 apr 2013, 21:45
door wilbert.v/d.berg
ginofs1 schreef:nee dat is niets.
een AJH is standaard het snelste.
zo te zien heb je een 2RU blokje met roterende schijf.
maak een foto van je carb op het blok dan kunnen we het zien, of kijk wat voor nummers er in het blok staan
gr gino


Ok brommer staat dus nu al weer tijdje thuis en hij is al helemaal uit elkaar. Brommer is dus idd een 2RU.

Wat kan er allemaal worden versneld?

- Cillinder (60 cc)
- Hogedruk kop
- Snelle schijf
- 16MM carb
- homoet pijp (zat al bij de brommer)
- Snel aanzuigrubber voor filter
- 3 plaats koppeling voor meer grip

Wat nog meer?

Geplaatst: 18 apr 2013, 21:48
door ginofs1
wilbert.v/d.berg schreef:
ginofs1 schreef:nee dat is niets.
een AJH is standaard het snelste.
zo te zien heb je een 2RU blokje met roterende schijf.
maak een foto van je carb op het blok dan kunnen we het zien, of kijk wat voor nummers er in het blok staan
gr gino


Ok brommer staat dus nu al weer tijdje thuis en hij is al helemaal uit elkaar. Brommer is dus idd een 2RU.

Wat kan er allemaal worden versneld?

- Cillinder (60 cc)
- Hogedruk kop
- Snelle schijf
- 16MM carb
- homoet pijp (zat al bij de brommer)
- Snel aanzuigrubber voor filter
- 3 plaats koppeling voor meer grip

Wat nog meer?



hpi ontsteking
bellymoet
cilinder op het blokje pas maken.
krukas.
lagers.
en ga maar door. :wink:

Geplaatst: 18 apr 2013, 22:02
door wilbert.v/d.berg
Cillinder pas maken moet erg goed lukken. Dit heb ik ook bij mijn vespa gedaan en dat heeft in de hoge toeren wel zijn uitwerking gehad. Zijn de extra booster poorten standaard al open in het blok? of zij het alleen de 2 zij poorten?

Krukas kun je dan gewoon een 18.000 toeren dingetje gebruiken?

Lagers? wat kun je daat aan aanpassen?


HPI ben ik niet zon fan van. Best lastig afstellen en niet heel erg betrouwbaar.

Geplaatst: 18 apr 2013, 22:07
door the_destroyers
Heeft een fs1 boosterpoorten dan?
Denk van niet.
Je kan ervoor zorgen dat de spoelpoorten beter aansluiten op het onderblok, voor betere stroming.
Op maat kopje, voor goeie compressie.
Lagers gebruikt Gino een speciaal type voor, met name voor de krukas dachtk. Als Gino het gebruitk, zal er wel iets van winst mee geboekt worden ;)

Velgen opnieuw spaken

Geplaatst: 18 apr 2013, 22:38
door st1300
Wie o wie kan mij vertellen hoe ik zelf mijn velgen opnieuw moet spaken?

Of moet ik hier niet aan beginnen.

Heb nieuwe originele spaken velgen opnieuw verchroomd en naven gepolijst.

Geplaatst: 18 apr 2013, 22:58
door bajaboy
is te doen enige uitleg staat al hier:
http://users.telenet.be/luc.aerts1/spak ... n_wiel.htm
als je dit volgend komt het goed
mijn advies is de spaak of spaken zo vast te draaien dat je nog 3 spoeten van het schroefdraad ziet (dus niet tot het einde gelijk vast draaien)
en dan naar een fietsen maker op spanning te laten zetten of je moet in het bezit zijn van een richt app/machine.




als je de spaken aan draad van het begin tot het einde van het schroefdraad krijg je een ei wiel en daar is moeilijk van af te komen en de richter is niet blij met je .succes!!

Geplaatst: 19 apr 2013, 00:08
door marco
wilbert.v/d.berg schreef:Cillinder pas maken moet erg goed lukken. Dit heb ik ook bij mijn vespa gedaan en dat heeft in de hoge toeren wel zijn uitwerking gehad. Zijn de extra booster poorten standaard al open in het blok? of zij het alleen de 2 zij poorten?

Krukas kun je dan gewoon een 18.000 toeren dingetje gebruiken?

Lagers? wat kun je daat aan aanpassen?


HPI ben ik niet zon fan van. Best lastig afstellen en niet heel erg betrouwbaar.

Geplaatst: 19 apr 2013, 06:49
door wilbert.v/d.berg
Kun je booster poorten niet bij in maken dan? Die je dan vervolgens door laat lopen in je blok?

Ik weet niet hoeveel "vlees" je hebt in de voet om in te frezen.

Zoiets als dit:

http://www.google.nl/search?q=boosterpo ... MRssaFM%3A

Geplaatst: 19 apr 2013, 12:03
door NIX
Heb je de moeite om eens in de FAQ te kijken al genomen?

Geplaatst: 19 apr 2013, 15:51
door ginofs1
wilbert.v/d.berg schreef:Cillinder pas maken moet erg goed lukken. Dit heb ik ook bij mijn vespa gedaan en dat heeft in de hoge toeren wel zijn uitwerking gehad. Zijn de extra booster poorten standaard al open in het blok? of zij het alleen de 2 zij poorten?

Krukas kun je dan gewoon een 18.000 toeren dingetje gebruiken?

Lagers? wat kun je daat aan aanpassen?


HPI ben ik niet zon fan van. Best lastig afstellen en niet heel erg betrouwbaar.


hpi is wel betrouwbaar, een keer een verbrande spoel gezien en dat was eigenlijk onze eigen schuld.
afstellen kan bijna niet makkelijker.
voor de krukas gebruik ik SKF C4 lagers.
ja die 18000 :roll: krukas gebruik ik, zijn goed en mooi.
een FS1 heeft 2 spoelpoorten en 2 topspoelers, 4 dus.

Geplaatst: 19 apr 2013, 18:55
door joosie1234
[stommevraag]Bij het afstellen van de ontsteking, moet je (nadat je de bougiegat micrometer op 1,8mm hebt gezet) het vliegwiel (vanaf het ODP) tegen de klok in of met de klok mee draaien totdat hij tegen het staafje komt van de 1,8mm?[/stommevraag]