Pagina 17 van 99
Geplaatst: 09 nov 2008, 19:23
door Frederik
hazo, bedankt, dat weet ik dan ook weer
ik ben nog aan het wachten op een originele condensator, en dan ga ik die ook eens vervangen samen met de contactpunten, ze vonken een beetje
Geplaatst: 09 nov 2008, 19:47
door eelco
Fyer schreef:eelco schreef:Ff een vraag. Net reed ik in het donker toen mijn koplamp doorbrande. Ik ben verder gereden met mijn grootlicht aan. Nu was mijn vraag of ik het lampje (6V/15W) los kan kopen, en waar? (Hallfords?) Of MOET ik ze op internet bestellen?
Kan ik het lampje nu beter vervangen door eén met een wat meer Wattage, of gewoon dezelfde erin doen?
Ik hoor het wel, bedankt alvast!

ik bestel nooit lampjes op internet voor mijn brommer, ik koop ze meestal gewoon bij de dichtbijzijnde fietsermaker of tankstation hier in het dorp
Oke bedankt;)
Geplaatst: 09 nov 2008, 23:27
door Triforce
Handyman schreef:Een juiste condensator heeft maar 1 draad, die op die zwarte je frame in gaat.
Heeft 'ie twee draden, allebei op die zwarte zetten.
Nooit naar je punten, dan gaat de boel echt niet vonken..
zo had ik mijn imi condensator wel zitten en die deed het wel voor 3 jaar lang, maar ik dacht probeer het zo eens uit, dus dat wordt morgen weer solderen, en dan alles op 1 draad
Geplaatst: 09 nov 2008, 23:43
door YamaSam
condensator eet de vonk over de punten op,
staat dus met z'n contacten over de punten eender waar in't cirquit..

Geplaatst: 10 nov 2008, 10:37
door Triforce
weet ik dat ook weer, dan moet ik de 2ru ontsteking ook maar even veranderen
Geplaatst: 10 nov 2008, 11:43
door YamaSam
in racedoeleinden zouden ze zeggen van de condensator over de bobijn te zetten,
omdat daar het grootste stuk van de op te eten lading zit (in het spoel)
Geplaatst: 10 nov 2008, 12:04
door Axel
Mijne (met 2ru ontsteking) heeft ook 2 draden, 1 gaat naar de punten en 1 naar een andere draad (weet zo even niet meer welke...)
Geplaatst: 11 nov 2008, 21:10
door Dingetje
ik wil mn neutraallampje werkende maken
hij brandt wel, maar zit niet aangesloten op de schakelaar, dus hij brandt altijd
ik weet ongeveer waar die schakelaar zit, maar heb m nog niet gezien
nu is mijn vraag: waar zit deze precies, en hoe kan ik erbij?
Geplaatst: 11 nov 2008, 21:36
door PD
de bouten van je luchtfilter aan je blok los schroeven
en de andere bovense blok bout
en je ketting los halen dan kan je je blok naar voren klappen en dan zie je hem zitten
Geplaatst: 11 nov 2008, 21:46
door Yamaha rd50m
ik zit (weer eens) een beetje met men schijfrem te kloten..
Ik krijg ze fatsoenlijk werkend, maar na een aantal keren remmen zit ze altijd terug vast,
dus ze komt niet ver genoeg terug, hoe zou ik dit beste kunnen oplossen, wat wd40 ertussen spuiten en proberen aantal keer erin en eruit duwen??
Geplaatst: 11 nov 2008, 21:55
door Axel
Iemand bied me een rechter middencarter van schijfblok aan, deze is wel van het 1e type met grote ontluchting zegt ie. Heb in de partslists gekeken en zie dat dat dan een carter van een '69er moet zijn. Verschilt deze op meer punten van een 2ru schijfcarter en kan ik deze wel op een 2ru blok gebruiken?
Geplaatst: 12 nov 2008, 16:00
door Pa_Tombo
De beste oplossing voor je remklauw om hem te demonteren.
Hierna je zuiger er uit persen (dit kan d.m.v. lucht, of als hij goed vast zit een vetnippel monteren i.p.v.ontluchtingnippel ,banjobout remslang afpluggen en hierna met de vetspuit eruit persen (hierdoor kan je veel meer druk opbouwen)
Alls je zuiger eruit is zal je zien dat hij bruin is (vocht in remolie).Deze kan je schuren met zeer fijn waterproof schuurpapier en nat natuuurlijk .
Haal voorzichtig de stofkap los en je rubber ring(liefst vervangen of anders reinigen.
Je remcil. cq. klauw net zo schuren.
Hierna alles GOED reinigen en weer in elkaar zetten. Remolie vervangen, ontluchten en je zal zien dat hij weer perfekt werkt.
De zuiger word alleen teruggeduwd door de veerkracht van je rubberring
en door de kleine slingering van je schijf.
Succes
Geplaatst: 12 nov 2008, 19:09
door Giel_fs1
je zuiger word toch ook teruggeduwd door je remvloeistof?
niet dat ik het verhaal af wil kraken, het is juist een mooi duidenlijk stukje tekst

Geplaatst: 12 nov 2008, 19:37
door Martijn
Axel schreef:Iemand bied me een rechter middencarter van schijfblok aan, deze is wel van het 1e type met grote ontluchting zegt ie. Heb in de partslists gekeken en zie dat dat dan een carter van een '69er moet zijn. Verschilt deze op meer punten van een 2ru schijfcarter en kan ik deze wel op een 2ru blok gebruiken?
Heb ik ook !
Als ontluchting heb ik een kunstof kurk genomen en daar een goed gat in geboord ... Ooit ergens een echte ontluchter op de kop tikken !
Maar het past zeker

Geplaatst: 12 nov 2008, 20:24
door Axel
Martijn schreef:Axel schreef:Iemand bied me een rechter middencarter van schijfblok aan, deze is wel van het 1e type met grote ontluchting zegt ie. Heb in de partslists gekeken en zie dat dat dan een carter van een '69er moet zijn. Verschilt deze op meer punten van een 2ru schijfcarter en kan ik deze wel op een 2ru blok gebruiken?
Heb ik ook !
Als ontluchting heb ik een kunstof kurk genomen en daar een goed gat in geboord ... Ooit ergens een echte ontluchter op de kop tikken !
Maar het past zeker

Mooi
