Pagina 17 van 41

Geplaatst: 01 jul 2008, 14:22
door mpro09
heb ik ook :P

maar ik denk niet dat dat een helenauwkeurige manier van meten is, als er een stofje of een stukje roet of olie tussen zit heb je al een verkeerde meeting

ik weet ook alleen maar wat ik gehoord heb hoor maar ik meen mij te herrineren dat de boring van een fs1 cilinder exact 40.00mm is en die diameter van de zuiger 93.97 :wink:

Geplaatst: 01 jul 2008, 14:32
door YamaSam
Yamaha rd50m schreef:volgens mij allemaal onder de indruk van je coole meet apparaatje 8)

oei, en das voor niks nodig, dit heb je tegenwoordig voor een €20, terwijl een deftige analoge schuifmaat tegen de €45 kost (die kan je wel niet aflezen met een telefoonfoto..)

Geplaatst: 01 jul 2008, 14:46
door YamaSam
mpro09 schreef:heb ik ook :P

maar ik denk niet dat dat een helenauwkeurige manier van meten is, als er een stofje of een stukje roet of olie tussen zit heb je al een verkeerde meeting

ik weet ook alleen maar wat ik gehoord heb hoor maar ik meen mij te herrineren dat de boring van een fs1 cilinder exact 40.00mm is en die diameter van de zuiger 93.97 :wink:

:huh: die diameter kan ik ni vatten!?

het zal idd geen topmeting zijn, maar ervan uitgaande dat er dus overschatting van de buitendiameter van de piston, en een onderschatting van de boring,
ervan uitgaande dat er evenveel vuildeeltjes op de beiden zitten, zou de speling dus nog meer dat hier gemeten zijn..

het ging eerder over 0.2 tegen 0.02 en dat kan je wel meten zonder al teveel vauten..

dat extra cijfer is nog al es punt van discussie geweest..
als ik me niet vergis adviseert oa. GrahamBell zelfs van een tiende van de pistonkop af te draaien (radiaal) tegen vastlopen door uitzetten.. Pistons met een te krappe speling zijn ronduit gevaarlijke kansspelen, er hoeft maar het minste te gebeuren of de zaak zit vast.

Geplaatst: 01 jul 2008, 14:47
door Yamaha rd50m
ik gok op een typfout, moet volgens mij 39,97 zijn, dus 0,03 speling

Geplaatst: 01 jul 2008, 14:58
door YamaSam
weet je nog steeds ni waar ze meten hé!
onderaan de rok kan dat goed zijn..

en haast iedereen weet dat een piston met zijn gat in de kop van een cilinder duwen,
pakken moeilijker gaat dan omgekeerd

Geplaatst: 01 jul 2008, 16:35
door Tombo
Ik weet haast zeker dat het 0,03 moet zijn, ofjah, iig in het hondertal, en niet in het tiental :P
Officieel meet je ook de speling op het kleinste punt, dus onderaan het zuigerhemd. En wat mitchel zegt klopt ook, originele zuiger is 39,97 ofzo, en de originele cilinder 40,00

Geplaatst: 01 jul 2008, 18:40
door YamaSam
ok, dan zijn we eruit hé!

koud gemeten heeft ie dan onderaan 0.02 speling, en bovenaan 0.2 hé ;)

Geplaatst: 01 jul 2008, 19:01
door Tombo
En dan moet je nagaan dat er vast nog verschil onderling zit tussen de zuigers wat betreft hoe conisch ze zijn :P :lol:

Geplaatst: 01 jul 2008, 22:51
door YamaSam
ik heb daarnet es een 2rt uitlaat op m'n racer gezet! :shock:

dat peert eigenlijk 'beschaafd' ook wel goed door!
morgen gaat de nieuwe cilinder er weer op

Geplaatst: 02 jul 2008, 11:42
door edje
2rt dat toch een uitlaat met 28mm bocht, en zonder begrenzer er in?

Geplaatst: 02 jul 2008, 11:51
door YamaSam
edje schreef:2rt dat toch een uitlaat met 28mm bocht, en zonder begrenzer er in?

inderdaad! daar bolt ie nu gezwind 95 mee! :shock:

Geplaatst: 02 jul 2008, 11:58
door edje
zo 8)

wat merk je tov de hoge (??) uitlaat?

Geplaatst: 02 jul 2008, 14:03
door YamaSam
edje schreef:zo 8)

wat merk je tov de hoge (??) uitlaat?

de hoge laat duidelijk meer toeren toe, onderin voel je de rt wel beter zijn best doen
het werkgebied ligt gewoon een stuk lager dan de hoge pijp..

de RT zit ook wel behoorlijk dichtgekoekt, dus kan ik het eigenlijk nog niet met zekerheid zeggen...

ik ga de RT ontkolen en rustig laten zitten, ik vind het er best ok uitzien en het rijdt echt heerlijk..
..met een lafranconi maak je weinig vrienden op straat :mrgreen: de klank is nu minder adembenemend, maar als ie de honderd passeert met een originele uitlaat weet ik da'k goe bezig ben :twisted:

49cc, originele uitlaat, 16mm carb, originele vierkante drukkop en toch 100, da's gewoon crimineel feest :D
dus enkel de carter en cilinderbewerking en de vliegwielloze ontsteking
looks:
Afbeelding

Geplaatst: 02 jul 2008, 16:47
door dewaal
da ding gaat goed tekeer dan wat voor bandjes heb je er nu op liggen

Geplaatst: 02 jul 2008, 18:21
door jerrow
welke tandwielverhouding heb je derop zitten Sam?

Carterbewerking...? Daar heb ik hier niks over gelezen, staat dat ergens?

Over de honderd met originele uitziende spullen. Zo zie ik het graag. :wink: