Pagina 17 van 18
Geplaatst: 29 jun 2009, 00:33
door YamaSam
ik dacht vandeweek ook, daar heb je weer zo'n gek, laat maar lopen!

Geplaatst: 29 jun 2009, 20:40
door PD
Triforce schreef:
ik kon een klein beetje opgevokte aprillia rs bijhouden met een Z1 cil en hij was nog niet eens perfect afgesteld.
uhm een minarelli am6 blok orgineel loopt ongeveer 100 echte km/h
met een beetje opgefokt denk ik aan 110a120, dat haal je niet met een fs1 met een z1 cilinder,fs1uitlaat,16mm.....
Geplaatst: 29 jun 2009, 22:34
door Triforce
PD schreef:Triforce schreef:
ik kon een klein beetje opgevokte aprillia rs bijhouden met een Z1 cil en hij was nog niet eens perfect afgesteld.
uhm een minarelli am6 blok orgineel loopt ongeveer 100 echte km/h
met een beetje opgefokt denk ik aan 110a120, dat haal je niet met een fs1 met een z1 cilinder,fs1uitlaat,16mm.....
toch kon ik hem makkelijk bijhouden al hing hij aan het gas

Geplaatst: 29 jun 2009, 22:38
door PD
nou dan wil ik jou zaterdag 120 zien rijden met je fs1

Geplaatst: 29 jun 2009, 22:44
door Triforce
PD schreef:nou dan wil ik jou zaterdag 120 zien rijden met je fs1

hehe, hij kon max iets van 80km/h, want hij liep maar ietjes uit toen ik 75km/h reed op de brom, hij had waarschijnlijk nog de grote slome overbrenging en standaard pijp ofzo.
en zaterdag kom ik niet met de fs1 omdat ik geen geld heb voor de verzekering, en hij is geschorst.
Geplaatst: 29 jun 2009, 22:46
door fs-ael
ik kan met de 1j5 een rieju met am6 blok 14 mm carb metrakit uitlaat bijhouden tot de 75 kmh en dat houd het op
die blokken zijn gewoon snel
de eerste meters ben je wel sneller met een fs1, maar dat zal het gewicht wel zijn

Geplaatst: 29 jun 2009, 22:48
door Triforce
oow en een dikke edit hier, het was een derbi heb ik nu gelezen, maar een fs1 zou sneller moeten zijn in de eerste paar versnellingen omdat die wat langer zijn dan de nieuwere bakken
Geplaatst: 29 jun 2009, 22:58
door fs-ael
Derbi is het zelfde verhaal
die blokken zijn ongeveer 40 jaar jonger dan een fs1
dus het is geen schande

Geplaatst: 29 jun 2009, 23:49
door Daan1990
Ik denk dat je een fs1 in principe wel heel snel kan maken. Een groot voordeel is dat ie licht is. Ik denk dat de grootste reden dat ie wat langzamer is, is dat de spoelpoorten echt belachelijk klein zijn. Als die groot zijn is het probleem denk ik al opgelost

Maar wel met een 5bak natuurlijk.
Geplaatst: 30 jun 2009, 00:03
door YamaSam
licht??
mijn 50cc opponenten van hier in de buurt zijn gemiddeld 10kg lichter!?
royal nord bijvoorbeeld, 62kg!.. dat zijn er 12 minder dan mijn rooie
die minarelli P6 en derbiblokken zijn idd echte monsters, vooral met vlinderpoorten en een goede uitlaat,
compressie alleen al, zo'n 'plap, plap, plap' heb ik op een fs1 nog nietveel gehoord?
wat je nooit weet is weermee ie aan het rijden is, óf ie überhaupt wel zin heeft om door te gaan etc..
(zie ook m'n onderschrift

)
Geplaatst: 30 jun 2009, 00:27
door Daan1990
Ik ben gelukkig maar 60 kg dus dat scheelt ook wel

Geplaatst: 30 jun 2009, 00:30
door YamaSam
hahhah, das al 15kg minder als ik
dus doe me eraan denken dat ik je 60 pinten trakteer voor we gaan rijden

Geplaatst: 30 jun 2009, 13:55
door Yamaha rd50m
YamaSam schreef:hahhah, das al 15kg minder als ik
dus doe me eraan denken dat ik je 60 pinten trakteer voor we gaan rijden

ik weeg ook maar 60

Geplaatst: 30 jun 2009, 15:37
door YamaSam
duidelijk mannen met karuur die effesééners

Geplaatst: 30 jun 2009, 21:39
door ginofs1
PD schreef:Daan1990 schreef:dan kan je zo'n 80cc aprillia rs bijhouden!
ik weet zeker dat je een goed afgestelde minarelli am6 met orginele cilinder en orginele uitlaat en een 16 of 17,5mm carb nooit gaat bijhouden
laat staan een 50snel 70 of 80 cc......
ik was op ze reed net iets sneller dan een am6 met ori cilinder, snelpijpje en andere tandwielen.
tot de 80 bleef ik voor,in mijn 5de versnelling werd ik eerst gepasseerd (am6 heeft dus een 6 bak).
wat ik uiteindelijk stapvoets weer goed maakte