Pagina 154 van 190
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 27 apr 2016, 21:39
door marco
M5 dacht ik
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 27 apr 2016, 21:39
door Jeti
Jeti schreef:

Jan
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 27 apr 2016, 22:07
door Yamaha rd50m
carrejans schreef:Ik wil een kleinere sproeier proberen, want m'n brommer lijkt teveel naft te krijgen. Ik kan echter de cijfers op de sproeier niet goed aflezen. Ik twijfel tussen 160 en 180. (lichte voorkeur voor 160)
't Is een street 5bak; rijdt zo'n 75km/u. Enig idee welke maat het meest logisch lijkt? 160 of 180?
Waar halen jullie je sproeiers? fs1shop is me wat te duur. De prijzen op Engelse Mikuni site lijken wel ok. (verzendkosten nog afwachten)
http://www.allensperformance.co.uk/shopWelke moet ik hebben, ik geloof " M10/14 (Ø 6mm)"?
Merci alvast!
Ik ben er zeker van da dieje 85 op de gps rijdt :p, en ondertussen nog meer dan mee dieje halve pk extra

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 27 apr 2016, 23:03
door carrejans
Heb er een foto van gemaakt en nu is het wel leesbaar. 160
Lijkt me straf dat deze maat m'n brom kan verzuipen?
Maar tis echt wel vanaf 3/4 tot volgas dat hij blijft hangen.

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 27 apr 2016, 23:12
door carrejans
Zit er altijd een logo ingestampt bij mikuni?
Afmetingen komen wel overeen: 6mm diameter zeskant; lengte 8mm, waarvan 5mm draad en 3mm kop
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 27 apr 2016, 23:26
door carrejans
Ik heb zonet gemerkt dat er wat naft in mijn vlotter zit. Zal lichtjes lek zijn. Hierdoor kan de vlotterkamer te vol lopen.
Ik veronderstel dat dit ook als gevolg kan hebben dat ik alle symptomen heb van een te grote sproeier? (pruttelen tussen 3/4 en volgas, zwarte bougie en veel rook in uitlaat)
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 28 apr 2016, 06:30
door Jeti
carrejans schreef:Zit er altijd een logo ingestampt bij mikuni?
Afmetingen komen wel overeen: 6mm diameter zeskant; lengte 8mm, waarvan 5mm draad en 3mm kop
Ja, 2 logootjes zelfs.
Jij hebt een imitatie sproeier. De buitenmaten zijn hetzelfde, maar het gaat natuurlijk om het gaatje in het midden. Op zich prima en niets mis mee als hij hier goed op loopt, zolang je ze maar niet met elkaar gaat vergelijken als je groter of kleiner wilt.
Mijn imi 180 bleek origineel 200 te zijn, volgens het sproeier meet setje.
Dus grote kans dat jouw 160 ongeveer 180 is. Daar rijden veel snellere brommers mee.
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 28 apr 2016, 10:18
door NIX
Pak een andere vlotter. Met een lekke staat de boel te rijk.
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 30 apr 2016, 17:54
door athenayamaha
Ben even bezig geweest met inlaat timingen van mijn inlaatschijf. er zit een bewerkte z1 cilinder op. nu keek ik even door de inlaat van het karter hoe mijn schijf nu precies staat, en kwam ik erachter dat hij heel erg vroeg open gaat (hij gaat precies net open als de zuiger echt nog maar net naar boven gaat, en dus de spoelers nog vrijwel volledig open zijn. nu rijdt mijn brommer ook zeker niet optimaal. geen mooie gas reactie, en bij een beetje wind al snel terug vallen. ook een flinke dip bij een bepaald toerental. nu mijn vraag:
Wat gebeurd er precies als je schijf zo immens vroeg al opent? klopt het met hoe mijn brommer nu rijdt en de gas reactie?
Alvast bedankt

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 30 apr 2016, 22:21
door NIX
Bij een snelle schijf heeft ie bij die timing nog wat koppel. Lees de cilinderFAQ en leer leven met een hoge uitlaatpoort. Genoeg compressie (liefst ook flink squish), voorontsteking en een juiste uitlaat.
Is de schijf standaard of door iemand verbeund?
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 30 apr 2016, 23:33
door marco
Wat is er aan de cilinder bewerkt?
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 01 mei 2016, 07:31
door athenayamaha
NIX schreef:Bij een snelle schijf heeft ie bij die timing nog wat koppel. Lees de cilinderFAQ en leer leven met een hoge uitlaatpoort. Genoeg compressie (liefst ook flink squish), voorontsteking en een juiste uitlaat.
Is de schijf standaard of door iemand verbeund?
Bedankt NIX voor je reactie. Ik heb die schijf ooit zelf verbeund. Heb nu een schijf die lijkt op jouw snelle F5B schijf. Wil die gaan proberen.
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 01 mei 2016, 07:37
door athenayamaha
marco schreef:Wat is er aan de cilinder bewerkt?
De uitlaatpoort is omhoog gefreesd. En de spoelers zijn netjes glad gemaakt. Het tussenschotje van de bovenste spoeler is puntig gemaakt, bij de zij spoelers is de boel ook netjes afgerond, zodat het mengsel er makkelijk langs kan. Hoe hoog de uitlaatpoort zit weet ik zo even niet. Cilinder ligt nu bij Gino om naar een overmaat geboord te worden.
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 10 mei 2016, 20:44
door pee67
kan ik benzine die ik 2 jaar geleden gemengd heb met olie nog gewoon gebruiken?
Of moet ik deze gaan vermengen met nieuwe benzine?
Of.....?
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 10 mei 2016, 21:02
door ginofs1
pee67 schreef:kan ik benzine die ik 2 jaar geleden gemengd heb met olie nog gewoon gebruiken?
Of moet ik deze gaan vermengen met nieuwe benzine?
Of.....?
ik zal het weg doen