Pagina 153 van 190
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 22 apr 2016, 19:37
door NIX
Als je een sheriff hebt, ja. Bij een FS1 gaan zowel groen als geel naar het contactslot. Meet tussen geel en massa en groen en massa. NIET tussen draden onderling. Als daar toch flink stroom op staat heb je een draadbreuk in je spoel en maakt ie geen massa.
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 22 apr 2016, 21:52
door carrejans
Het is gelukt intussen. Het was een heel zootje hoe alles aangesloten was door vorige eigenaar. Niets van verlichting werkte.
Ondertussen werkt voorlichten. Nu nog achterlicht en remlicht.
Het is een Duitse street, dus met contactslot met vier standen. (0, 1, 2, 3)
Heb gekeken naar het schema van de fs50 dat hier op het forum staat. Er is echter nog iets verschillend. Er komen een heleboel kabels uit het slot naar een stekker, maar ook enkele draden zijn los, waaronder een bruine en blauwe. Maar op het schema staat maar 1 blauwe en 1 bruine aan het contactslot.
Waarvoor dienen deze?

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 22 apr 2016, 22:36
door carrejans
Nog een vraagje. Zit het tabelletje van het contactslot te bekijken. In stand II worden de voor- en achterlichten dus aangesloten op de wisselspanning? Dacht dat die op gelijkspanning werkten? Ik zie waarschijnlijk iets verkeerd...

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 22 apr 2016, 23:41
door NIX
Nee. De verlichting werkt op wisselspanning. Alleen de knippers en claxon zitten op de accu. Blauw gaat naar achterlicht en tellerverlichting vanuit het slot. Ook gaat een blauwe draad naar de H/L schakelaar vanaf de schakelaar op de koplamp bij een FS50 boom.
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 23 apr 2016, 09:20
door carrejans
Bedankt Nix.
Weer wat bijgeleerd. Ik weet niet waarom, maar had altijd in mijn hoofd dat verlichting van brommer op gelijkspanning zat.

Remlicht zit blijkbaar wel op gelijkspanning.
Er is wel nog een probleem met achterlicht. Er staat geen spanning op in stand II.
In stand II moet ik toch op contactslot bruin spanning (gelijk) en ook op blauw spanning (wissel) meten. Dacht daar gisteren niets op gemeten te hebben; maar het was al wat laat.
Vandaag nog eens nakijken.
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 23 apr 2016, 12:55
door NIX
Zorg dat de massa van je achterlicht in orde is.
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 24 apr 2016, 09:19
door carrejans
Merci voor de tips! Alles werkt: alle verlichting, claxon, contactslot. Nieuwe batterij erin.
De vorige eigenaar had echt alles losgekoppeld, en sommige zaken verkeerd aangesloten. Veel kabels ook doorgeknipt. Overal terug mooi aan elkaar gesoldeerd en stekkers aangemaakt. Het contactslot had een slecht contact. Slot opengemaakt en de contacten proper gemaakt; werkt terug.
Er is wel wat tijd ingekropen, maar ben content. Ook veel bijgeleerd.
Op naar de volgende...

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 24 apr 2016, 11:03
door NIX
Zo doe ik het ook altijd. En waarom mensen denken dat goede draadbomen gemaakt zijn om kapot te knippen blijft me een raadsel.
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 24 apr 2016, 13:33
door marco
Gewichtsbesparing

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 25 apr 2016, 17:37
door wouter92
Vraagje, kan een fs1 gekeurd worden met een 50cc zeta cilinder? (Indien hij 45 loopt natuurlijk)
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 25 apr 2016, 17:38
door Jeti
Dat kan.
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 25 apr 2016, 19:09
door Dr. Bob
Volgens mij kan een brommer ook met een 80cc die slechts 45 haalt goedgekeurd worden. Ze hebben bij mij nog nooit de cilinder inhoud gemeten.
Die brommobielen hebben 400 cc 2 cilinders, maar mogen ook maar 45 officieel.
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 25 apr 2016, 19:41
door Tombo
Zou alleen dan wel dat 79cc eraf dremelen haha.
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 27 apr 2016, 21:30
door carrejans
Ik wil een kleinere sproeier proberen, want m'n brommer lijkt teveel naft te krijgen. Ik kan echter de cijfers op de sproeier niet goed aflezen. Ik twijfel tussen 160 en 180. (lichte voorkeur voor 160)
't Is een street 5bak; rijdt zo'n 75km/u. Enig idee welke maat het meest logisch lijkt? 160 of 180?
Waar halen jullie je sproeiers? fs1shop is me wat te duur. De prijzen op Engelse Mikuni site lijken wel ok. (verzendkosten nog afwachten)
http://www.allensperformance.co.uk/shopWelke moet ik hebben, ik geloof " M10/14 (Ø 6mm)"?
Merci alvast!
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 27 apr 2016, 21:39
door Jeti
jimf98 schreef:Ik ben sproeiers aan het bestellen en er wordt gevraagd naar de hoogte van de sproeier. Heeft iemand deze voor me aangezien ik geen originele sproeit heb?
Waar heb je ze besteld, Jim?