Pagina 16 van 24
Re: Wat heb jij vandaag met of op een motor gedaan V2.0?
Geplaatst: 29 mar 2014, 17:15
door Jeti
marco schreef:David schreef:Jeti schreef:Dat was een goed ritje van 20 km.
60 in z'n 5..

Hopelijk straks met groter AT wat meer.. Zit nu 38 op (zat er op toen ik hem kocht)
(in 4 wel 70 en had nog over)
Nog even wat aan te prutsen dus. Kan er nu weer bij, nu de aanhanger in Edam staat.
Dat is al mooi, zal je nog wel een pak meer kunnen uithalen met een groter tandwiel achteraan!
Ik heb de RD 250 voozien van vers geboorde cilinders, nieuwe zuigers, membramen en een gaskabel
Heeft nog nooit zo mooi gedraaid

Wiellagers zijn ook gaar.
Achterwiel eruit gehaald en tot de conclusie gekomen dat er wel wat meer werk aan is..
Komen nieuwe wiellagers in, nieuw lager in de tandwieldrager, nieuwe voorvork keerringen (eentje lekt), nieuwe ketting.
Alleen vervangen gaat pas na de meeting lukken, dus nu maar weer in elkaar gezet.
Dat zal weer zeker een paar km's schelen.
En ook een nieuwe binnenband voor met BROMfietsventiel.. Dat fietsventiel is irritant en niet goed op de juiste spanning te zetten met de handpomp.
Rechte kickstarter zit er inmiddels ook op.
Morgen voor de zekerheid de 378 maar even onderhouden. Dan kan die eventueel nog mee als backup.
Re: Wat heb jij vandaag met of op een motor gedaan V2.0?
Geplaatst: 29 mar 2014, 19:10
door marco
Nu ff serieus aanpakken
Re: Wat heb jij vandaag met of op een motor gedaan V2.0?
Geplaatst: 29 mar 2014, 21:31
door David
Komt dik in orde zo te horen!

Re: Wat heb jij vandaag met of op een motor gedaan V2.0?
Geplaatst: 29 mar 2014, 21:46
door marco
Jawel
Re: Wat heb jij vandaag met of op een motor gedaan V2.0?
Geplaatst: 30 mar 2014, 17:09
door Tombo
ROndje met de Suzuki gereden, ook een stukje autobahn bepakt. Ik zat achter een BMW 550i touring aan, volgens mij was de begrenzer eraf gehaald, want ik kon hem niet bijhouden

Re: Wat heb jij vandaag met of op een motor gedaan V2.0?
Geplaatst: 30 mar 2014, 18:26
door marco
Op topsnelheid?
Re: Wat heb jij vandaag met of op een motor gedaan V2.0?
Geplaatst: 30 mar 2014, 18:32
door Tombo
Ja. Was sowieso een 'rollende' start, we reden tegelijk Duitsland in. Die kerel gaf meteen vol gas, ik moest echt een paar versnellingen terug om hem bij te blijven

Zo'n ding heeft 450 pk, dat wil wel
Re: Wat heb jij vandaag met of op een motor gedaan V2.0?
Geplaatst: 30 mar 2014, 19:11
door the_destroyers
Tombo schreef:Ja. Was sowieso een 'rollende' start, we reden tegelijk Duitsland in. Die kerel gaf meteen vol gas, ik moest echt een paar versnellingen terug om hem bij te blijven

Zo'n ding heeft 450 pk, dat wil wel
Je kiest ook niet de eerste de beste uit

Moet wel gaaf zijn, hoe snel rijd zo een gsx dan? (Ik neem aan dat jij al es tot de top bent geweest!

)
Re: Wat heb jij vandaag met of op een motor gedaan V2.0?
Geplaatst: 30 mar 2014, 19:23
door Tombo
Ja, ik dacht eerst dat het een simpele 5 serie was, totdat ik de badge zag
Ik heb vorig jaar tegen de 270 aan gereden, vandaag iets over de 260, toen vond ik het wel mooi geweest

(m'n rechter oordopje zat ook niet goed, dus het was een gigantisch lawaai aan m'n kop

)
Re: Wat heb jij vandaag met of op een motor gedaan V2.0?
Geplaatst: 30 mar 2014, 20:02
door the_destroyers
Hehe gewone 5 klop je wel!
Maar mag je tegenwoordig nog onbeperkt op de autobahn?
Iemand vertelde me es dat dat verleden tijd was, maar kon hem niet geloven.
Wel vet dat je zo maar effe op de autbahn kan gaan knallen. Das voor mij al 2uur rijden!

Re: Wat heb jij vandaag met of op een motor gedaan V2.0?
Geplaatst: 30 mar 2014, 20:04
door marco
Mag alleen nog op bepaalde stukken.
Re: Wat heb jij vandaag met of op een motor gedaan V2.0?
Geplaatst: 30 mar 2014, 20:07
door Tombo
Idd, bepaalde stukken. Voordeel voor mij is dat het dichtstbijzijnde stuk autobahn meteen onbeperkt in (bij Arnhem de grens over). Niet dat ik het vaak doe.. vorig jaar 1x met de motor, dit jaar 1x met de S80 (vuurwerk halen

) en nu dan weer met de motor. Het is eventjes leuk, want je zit echt in opperste concentratie op die motor, want alles gaat echt zo belachelijk snel voorbij. Bochtjes pakken is leuker

En een normale 5 serie is geen probleem

Re: Wat heb jij vandaag met of op een motor gedaan V2.0?
Geplaatst: 30 mar 2014, 20:35
door the_destroyers
Tombo schreef:Idd, bepaalde stukken. Voordeel voor mij is dat het dichtstbijzijnde stuk autobahn meteen onbeperkt in (bij Arnhem de grens over). Niet dat ik het vaak doe.. vorig jaar 1x met de motor, dit jaar 1x met de S80 (vuurwerk halen

) en nu dan weer met de motor. Het is eventjes leuk, want je zit echt in opperste concentratie op die motor, want alles gaat echt zo belachelijk snel voorbij. Bochtjes pakken is leuker

En een normale 5 serie is geen probleem

Achzo, moet ik es opzoeken dan waar juist!

En kan ik geloven, 1foutje en het is bye bye.
Re: Wat heb jij vandaag met of op een motor gedaan V2.0?
Geplaatst: 04 apr 2014, 09:02
door Niels
De Duitse autobahn is idd niet overal onbegrensd, maar ik vind het veel stressvoller rijden als in Nederland.
Heb regelmatig met 225/230 gereden en dat er dan een auto nog steeds zo dicht achterop gaat zitten dat je de wenkbrauwharen van de bestuurder kan tellen....
Het moet altijd sneller en harder, je merkt hier echt dat "the German dream" oa. een dikke auto is en dat wordt allemaal op de autobahn uitgetest.
Heel eerlijk rijd ik liever via Frankrijk/Belgie naar huis, dat is veel relaxter, zeker op zo'n lang stuk.
Re: Wat heb jij vandaag met of op een motor gedaan V2.0?
Geplaatst: 04 apr 2014, 09:06
door Yamaha rd50m
Niels schreef:De Duitse autobahn is idd niet overal onbegrensd, maar ik vind het veel stressvoller rijden als in Nederland.
Heb regelmatig met 225/230 gereden en dat er dan een auto nog steeds zo dicht achterop gaat zitten dat je de wenkbrauwharen van de bestuurder kan tellen....
Het moet altijd sneller en harder, je merkt hier echt dat "the German dream" oa. een dikke auto is en dat wordt allemaal op de autobahn uitgetest.
Heel eerlijk rijd ik liever via Frankrijk/Belgie naar huis, dat is veel relaxter, zeker op zo'n lang stuk.
frankrijk zijn inderdaad goede en rustige wegen, maar met de péage erbij wordt het wel snel duur.
En België is vooral te druk, of je moet s nachts rijden
