Pagina 16 van 100

Geplaatst: 26 mei 2008, 10:59
door Jelle
:shock: :lol:

gek:D

ik heb die eigenlijk nog nooit voorbij zien komen , stoksturen, zijn er dan echt zoo weinig van eigenlijk?

Geplaatst: 26 mei 2008, 11:02
door Yamaha rd50m
ik heb de indruk dat er meer 5-bakken op het forum zijn dan stoksturen :P

Geplaatst: 26 mei 2008, 11:04
door nico
ik heb ook een stokstuur maar nie orgi :lol:

Geplaatst: 26 mei 2008, 11:19
door Jelle
effe snel denken wie er allemaal heeft:

DeWael
Mitch
Niels (2?)
ik (bijna 2:D)
...?

Geplaatst: 26 mei 2008, 11:21
door Yamaha rd50m
ik :P
wel op een rd50, maar is exact hetzelfde en ook orgineel :P

Geplaatst: 26 mei 2008, 11:23
door YamaSam
nette aanwinsten heren!

ik bestelde net nieuwe batterijen voor m'n yamapark,
-1 voor de TA125
-2 voor de RD125DX en
-1 gust voor de XS1100
-2 voor de FS1 sylversterracers

Varta for ever 8)
ze kosten wel het dubbele, maar er komt tenminste stoom uit!

Geplaatst: 26 mei 2008, 11:25
door Jelle
8)

Geplaatst: 26 mei 2008, 11:29
door mpro09
mooi :D zijn dat van die gel dinge? maar is een accu niet veel te zwaar voor in een racer?

Geplaatst: 26 mei 2008, 11:34
door YamaSam
mpro09 schreef:mooi :D zijn dat van die gel dinge? maar is een accu niet veel te zwaar voor in een racer?

neenee, gewoon open lood-zuur accu's.. ik heb het zo niet met die gelbatterijen (al kan ik ze wel leveren)
omdat je ze niet kan controleren of nakijken.. (geen stopjes)

en die paar 100 gram voor de racer is niks in vergelijking met de kilogram vliegwiel die erafgaat!
(zonder batt gaat het moeilijk worden om ergens vonk uit te krijgen :mrgreen:)

Geplaatst: 26 mei 2008, 11:36
door Yamaha rd50m
wat is het verschil met die batterijen en de gewone dan?

Geplaatst: 26 mei 2008, 11:44
door YamaSam
Yamaha rd50m schreef:wat is het verschil met die batterijen en de gewone dan?

ik vermoed dat je met 'de gewone' die chinese batterijen van €10 wil zeggen?

het verschil zit'em in de dikte van de platen, en de afstand ertussen. Louter de fysische opbouw van de batterij. Die bepaalt namelijk de Ampère-uur, de hoeveelheid stroom die ze kan geven.
De opstelling en bouw van de batterij, bepaalt of deze snel sulfateert of niet, en of ze tegen veel diepontladingen kan.
In principe zou je moeten stellen dat een batterij, die pakweg 5 keer een diepontlading heeft gehad, (lichten laten branden, of compleet plat) naar de zak is. De ene verdraagt dat beter dan de andere.

Hierbovenop krijg je bij een goede batterij, een goede garantie, iets waar ze bij die €10batt's ook es goed mee gaan lachen..
let wel, een kapotte batterij is een betere spanningsregelaar tegen springende lampen dan een goede :wink:
Op cirquit, en zonder stroom uit de motor, moet je'r wel zeker van zijn dat je genoeg stroom hebt om te vonken tot het einde van de race.. ;)

Geplaatst: 26 mei 2008, 11:50
door mpro09
ok dus je gaat ze puur op de accu laten vonken, niet nog iets maken om hem op te laden

Geplaatst: 26 mei 2008, 11:56
door YamaSam
mpro09 schreef:ok dus je gaat ze puur op de accu laten vonken, niet nog iets maken om hem op te laden

voor cirquit gaat dat niet nodig zijn, ik ben wel nog bezig aan een "lading zonder vliegwiel" om diezelfde ontsteker ook op een wegmachine te kunnen gebruiken :wink:

zo zou de raceblok onder de street moeten komen voor op de weg, mét pinkers én claxon :)

Geplaatst: 26 mei 2008, 12:18
door Thomash
gewoon een dynamo op het achterwiel joh

Geplaatst: 26 mei 2008, 12:31
door harmen251
nee, batterij opladen met remenergie