Pagina 16 van 41
Geplaatst: 30 jun 2008, 10:50
door YamaSam
gisteren de hebo

? cilinder voor de Derbiracer es bekeken!
potente gatenkaas al je't mij vraagt! pistonspeling 0.1mm, éénsegment,
watergekoeld met losse kop.. veel bewerking heeft dit nietmeer nodig..
wel es benieuwd wat dit zal doen met mijn ontsteking erop!

Geplaatst: 30 jun 2008, 11:22
door mpro09
ziet er goed uit
als je nou de uitlaatpoorten ook naar beneden trekt tot de zuifer in odp
zoudat niet nog een hele bak helpen?
Geplaatst: 30 jun 2008, 11:27
door YamaSam
hmm.. een pak mengsel je uitlaat iin misschien dan..
deze zou 14pk moeten geven, dus daar is al goed over gedacht, ik betwijfel of er so simpel nog zoveel meer uit te krijgen is..
Geplaatst: 30 jun 2008, 17:34
door Tombo
Zuigerspeling van 0,1mm, ben je toevallig niet een 0 vergeten, dus 0,01?
Geplaatst: 30 jun 2008, 19:18
door Triforce
een fs1 hoort tussen de 0,3 - 0,4mm zuigerspeling te hebben
Geplaatst: 30 jun 2008, 19:19
door mpro09
volgens mij zit daar idd nog een 0 tussen ik hoor mensen altijd over hondertste praten
Geplaatst: 30 jun 2008, 19:24
door Tombo
Met 0,4mm bouw je geen compressie meer op
Er hoort idd nog een 0 tussen te zitten
Geplaatst: 30 jun 2008, 21:57
door Triforce
ik heb het gezien jah in een motorboek waar ook de FS1 in staat, zuigerspeling van een fs1 moet tussen de 0,035 en 0,040mm liggen maximaal 0,1mm
Geplaatst: 30 jun 2008, 23:30
door jeroenvans
haynes (vrij vertaalt) schreef:stop de zuiger zonder zuigerveren in de cilinder. zet de zuiger 1/4 inch (6.35 mm) onder de bovenkant van de cilinder. als het mogenlijk is er een voelermaat van 0.014 inch (0.35mm) tussen te krijgen, dan moet de cilinder opgeboord, en is er een zuiger met een overmaat nodig.
dus triforce zat er een beetje in de buurt. 0.35 mm is de limit.
EDIT: verder zijn de zuigerveren (officieel een chrome en een gefosforiseerde, parkerised in het engels) belanrijker voor de compressie... zuigerveren hoor je op 0.15mm - 0.35mm speling te hebben.
Geplaatst: 01 jul 2008, 00:23
door Triforce
het is 0,035mm - 0,040mm de , er wel tussen want we leven niet in america
Geplaatst: 01 jul 2008, 02:20
door jeroenvans
nee.. als je er de 0.35 tussen kan krijgen is het teveel... niks 0.4(tenzij je te gierig bent een voelermaat te kopen die dit kan meten

)
en america heeft er niets mee te maken want haynes praat over fs1-e

Geplaatst: 01 jul 2008, 09:46
door YamaSam
en het is ameriKa!
meten jullie nu es eerst met een goede schuifmaat de diameter van je cilinder bovenaan, en de diameter van je piston bovenaan..
dat is wat ik gedaan heb bij de hebo, en er moet geen 0 bij,
´das wel koud gemeten hé.
aan een piston is niks recht, het hemd is breder dan de kop, en doorgaans is hij niet rond ook niet.
De kop wordt driekeer warmer dan de rok, vandaar het verschil
ervaring met een piston die bovenaan staat, met de cilinderkop eraf is bij mij de volgende:
als de motor koud staat, en je legt je vinger op de piston, dan kan je die in de cilinder 'klok-klok' omhoog en naar beneden bewegen. moest dat 0.05 zijn, zou je dat amper voelen denk ik.
doe hetzelfde met een kokende blok, en das afgelopen..
ik meet er nog enkele
Geplaatst: 01 jul 2008, 10:19
door YamaSam
hier zijn we ermee:
cilinder imi 40mm boring bovenaan:
en de piston bovenaan die erbijkomt:
dan een originele f5b boring:
en de originele piston:
en nog een opgeboorde 3E9:
met mahle RD-piston:
ik heb eerst met de achterste pennen gemeten en dan de meter plat op de cil's gelegd btw..
echt zo juist mogelijk gemeten.. en toch overal rond de 0.2mm speling, of zie ik dat nu mis?
Geplaatst: 01 jul 2008, 14:02
door YamaSam
wat is het hier plotseling stil?

Geplaatst: 01 jul 2008, 14:12
door Yamaha rd50m
volgens mij allemaal onder de indruk van je coole meet apparaatje
