Pagina 146 van 190
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 30 sep 2015, 07:19
door carrejans
Kan je makkelijk aan de buitenkant van het blok zien of het een schijf of membraanblok is?
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 30 sep 2015, 08:18
door Jeti
Bloknummer geeft een redelijk grote zekerheid.
Anders carburateur deksel (AHA kapje) even los schroeven en achter de carb kijken.
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 30 sep 2015, 10:06
door carrejans
Toch enkel de eerste twee types (P en street) hebben schijf eh?
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 30 sep 2015, 10:10
door pee67
Als je het zeker wilt weten haal je de carburateur eraf.
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 30 sep 2015, 10:26
door NIX
2RU (laatste type) ook.
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 30 sep 2015, 10:51
door Jeti
carrejans schreef:Toch enkel de eerste twee types (P en street) hebben schijf eh?
De eerste zijn die met nummer FS1 en schijf in 99%. Tenzij omgebouwd.
Er bestaat ook een nog zeldzamere uitvoering van een membraan 5bak, weet niet of die ook met FS1 begint. Zijn er echt heel weinig, wat ik heb begrepen. Dr Bob heeft er een dacht ik.
NIX schreef:2RU (laatste type) ook.
En 2RT dus in het geval van België.
Maaruh.. hoezo eigenlijk? Wat ben je op het spoor?

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 30 sep 2015, 11:28
door pee67
Jeti schreef:carrejans schreef:Toch enkel de eerste twee types (P en street) hebben schijf eh?
De eerste zijn die met nummer FS1 en schijf in 99%. Tenzij omgebouwd.
Er bestaat ook een nog zeldzamere uitvoering van een membraan 5bak, weet niet of die ook met FS1 begint. Zijn er echt heel weinig, wat ik heb begrepen. Dr Bob heeft er een dacht ik.
De FS50 (5 bak membraan) begint ook met FS1 en heeft 65 als eerste 2 nummers
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 30 sep 2015, 11:49
door Jeti
Ah hoort die bij de FS50!
Weer wat geleerd.
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 30 sep 2015, 20:27
door carrejans
Jeti schreef:Maaruh.. hoezo eigenlijk? Wat ben je op het spoor?

De vel van de beer...
Heb contact met iemand, die een fs1 verkoopt, maar er blijkbaar niet veel van af weet van de kenmerken.
Aan de telefoon is het me zonet duidelijk geworden dat het om een 1J5 gaat. Hij zegt roterende inlaat.
Maar ik dacht dat deze membraaninlaat hadden.
Zonet op forum gekeken naar folder van 1977 1J5, en daar staat "rotary valve" vermeld???
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 30 sep 2015, 20:36
door NIX
Neehee...
Je kunt wel blijven vragen tot iemand wat anders zegt, maar het blijft een membraam. Tenzij de boel ooit verbouwd is.
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 30 sep 2015, 20:43
door carrejans
NIX schreef:Neehee...
Je kunt wel blijven vragen tot iemand wat anders zegt, maar het blijft een membraam. Tenzij de boel ooit verbouwd is.
Relax...
Ik ben ook vrij overtuigd dat de man het niet weet, en gewoon zegt wat de vorige verkoper hem wijsgemaakt heeft. (of idd ander blokje eronder)
Maar kijk hier eens naar het vijfde prentje:
folders1976.phpStaat toch: rotary valve??? (of doelt dat op iets anders?)
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 30 sep 2015, 20:53
door NIX
Dat de folder iets verkeerds zegt, betekent niet dat er een schijfinlaat in zit. Nou kappen, aub.
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 30 sep 2015, 21:04
door carrejans
Laten we het vriendelijk houden aub.
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 30 sep 2015, 21:09
door carrejans
Ik was de pdf van het boek van Graham Bell aan het lezen. (zeer interessant, ook voor een tuning noob als ik)
Pagina 23 ontbreekt. Iemand die dit wil inscannen?
Mijn dank is groot.
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 30 sep 2015, 21:30
door Jeti
carrejans schreef:Jeti schreef:Maaruh.. hoezo eigenlijk? Wat ben je op het spoor?

De vel van de beer...
Heb contact met iemand, die een fs1 verkoopt, maar er blijkbaar niet veel van af weet van de kenmerken.
Aan de telefoon is het me zonet duidelijk geworden dat het om een 1J5 gaat. Hij zegt roterende inlaat.
Maar ik dacht dat deze membraaninlaat hadden.
Zonet op forum gekeken naar folder van 1977 1J5, en daar staat "rotary valve" vermeld???
Dat vind ik vaak het leukst als ze er niets vanaf weten. Beetje meelullen is altijd wel geinig.
Kan ook gerust een ouder of nieuwer blok onder hangen, of hij weet het gewoon niet. Niet teveel in discussie gaan en thuis gewoon kijken.
Qua rijden vind ik het één eigenlijk niet beter dan het ander ofzo.. Meningen hier zijn ook verschillend waar iemand bij 'zweert'.