Pagina 15 van 100
Geplaatst: 09 sep 2010, 16:29
door Twowheeler
De voorvork van de flandria gefixt, en ff gestart.
Heeft al een maand of 5 niet gedraaid
Blijft toch een bijzonder apparaat, maar m'n vader rijdt er bijna niet op.
Erg comfortabel is hij ook niet, daarom pak ik ook liever de fizzy

Geplaatst: 09 sep 2010, 17:49
door Twowheeler
Oh ja: en alle moertjes en boutjes op m'n fs1 aangedraaid.
Vanavond ff rondje om

Geplaatst: 09 sep 2010, 17:56
door marco
Wimmel O schreef:marco schreef:In mijn fs1 cilinder kon je na 1500km nog steeds de hoonsporen zien.
De Z1 nu 2 keer rustig staionair laten lopen en loopt erg netjes geen rammeltje te horen.
deel je ervaringen, ik ga een dezer dagen ook mijn z1 monteren en afstellen

Net weer ff laten lopen starten met 1 trapje.
Bij de 60 graden weer uitgezet.
Geplaatst: 09 sep 2010, 17:58
door Jeti
Ik ga straks 3 brommers inladen:
* 2f2 voor bob
* mobylette voor camiel
* black metal omdat ik het leuk vind om hem mee te nemen
Geplaatst: 09 sep 2010, 19:43
door Triforce
Mijn brom proberen af te stellen, dat is nog lastiger dan ik dacht, ik heb nu een fs1 50cc cilinder erop zitten, eerst een 110 sproeier reed alleen in de hoge toeren een beetje, toen 170 was al beter maar bovenin bijna niks meer, nu 150 en ik moet nog een ritje maken.
Geplaatst: 09 sep 2010, 20:46
door Twowheeler
Dacht dat 140 of 150 meestal het beste werkt voor f5b 50cc
Geplaatst: 09 sep 2010, 21:41
door Triforce
Twowheeler schreef:Dacht dat 140 of 150 meestal het beste werkt voor f5b 50cc
Dat is meestal ook het geval
Ik ben er ook achter gekomen dat ik een lekke kop heb, als hij koud is dan trekt hij wel maar als hij eenmaal warm is dan blaast hij net wat teveel bij de kop vandaan.
Geplaatst: 09 sep 2010, 22:03
door Twowheeler
Bij mij was het juist andersom
Lekken bij starten en daarna was het weg.
Nu heb ik gelukkig nergens meer last van.
Laat je je setje nog bewerken door Gino?
Een opmaat kopje rijd wel fijn hoor met f5b

Geplaatst: 09 sep 2010, 22:09
door jerrow
Ik rij nu met een 60cc f5b immi.
Trekt als een beer en top 85 en redelijk snel.
15/45 , 16mmcarb, schuine imi luhac uitlaat.
F5B staat eigelijk ondersteboven op de cilinder als ie gemonteerd staat...
Kent iemand deze cilinder en welke ervaring hebben jullie ermee..?
Rare snelle cilinder met hele kleine spoelpoortjes...

Geplaatst: 10 sep 2010, 00:56
door Triforce
Twowheeler schreef:Bij mij was het juist andersom

Lekken bij starten en daarna was het weg.
Nu heb ik gelukkig nergens meer last van.
Laat je je setje nog bewerken door Gino?
Een opmaat kopje rijd wel fijn hoor met f5b

Ik rij nu met een oude imitatie fs1 cilinder die wel kracht heeft onderin (alleen geen kracht door de lekke kop a;s hij eenmaal warm is), maar ik moet eerst mijn oude imi f5b nog laten honen en dan nog inrijden (met ori lage druk kop), misschien daarna dat ik het doe.
Geplaatst: 10 sep 2010, 00:57
door Triforce
jerrow schreef:Ik rij nu met een 60cc f5b immi.
Trekt als een beer en top 85 en redelijk snel.
15/45 , 16mmcarb, schuine imi luhac uitlaat.
F5B staat eigelijk ondersteboven op de cilinder als ie gemonteerd staat...
Kent iemand deze cilinder en welke ervaring hebben jullie ermee..?
Rare snelle cilinder met hele kleine spoelpoortjes...

Het zelfde eigenlijk wat de parmakit cilinders ook hebben, mini spoelpoortjes maar toch hard gaan.
Geplaatst: 10 sep 2010, 17:14
door marco
Twowheeler schreef:Bij mij was het juist andersom

Lekken bij starten en daarna was het weg.
Nu heb ik gelukkig nergens meer last van.
Klinkt bekend

Geplaatst: 10 sep 2010, 17:21
door Jens36
Dax gescheurd en daarna met andere (snellere en betere) dax meegereden.
Geplaatst: 10 sep 2010, 17:45
door Arnoute
jensje36 schreef:Dax gescheurd en daarna met andere (snellere en betere) dax meegereden.
gescheurd?
Geplaatst: 10 sep 2010, 17:46
door Jens36
Arnoute schreef:jensje36 schreef:Dax gescheurd en daarna met andere (snellere en betere) dax meegereden.
gescheurd?
ja...das uitdrukking van hier

gewoon ik was sneller en liet hem ver achter me na een licht...dus gescheurd
