Pagina 15 van 41

Geplaatst: 22 mei 2008, 16:54
door jonnotje
ohkee dan, op die fiets :P

Geplaatst: 24 mei 2008, 15:38
door Tombo
Nog een mooie, vind de uitlaatpoort met de 2 fluiters mooi gedaan. Jammer dat je bij een FS1 daar echt te weinig ruimte voor hebt :P

Afbeelding

Geplaatst: 24 mei 2008, 18:15
door jonnotje
ja, en je moet nog goed uitkomen ook als je ze boort :P

Geplaatst: 25 mei 2008, 19:49
door ginofs1
jonnotje schreef:ja, en je moet nog goed uitkomen ook als je ze boort :P


hum je kan ze ook recht naar buiten boren .geeft alleen wat herrie :lol:

Geplaatst: 25 mei 2008, 19:51
door ginofs1
Tombo schreef:Nog een mooie, vind de uitlaatpoort met de 2 fluiters mooi gedaan. Jammer dat je bij een FS1 daar echt te weinig ruimte voor hebt :P

Afbeelding



dat zijn zeker mooie neus poortjes :wink:

Geplaatst: 18 jun 2008, 12:57
door YamaSam
effe snel een fotoverslagje van de racercilinder: wolkaftekening!
Afbeelding
volgens mij dicht bij het ideaal, een smeergaatje onderin zou misschien die zwarte rand boven het segment op de flank wat kunnen verbeteren, de slotjes geven in ieder geval niks door, er is geen aftekening van mengsel op de flanken onder de segmenten..

geen haperingen aan het vijlwerk
Afbeelding
de rand tekent zichmooi glad af, beginnend van de rand af, geen sprongetjes te zien, geen happer dus..
je ziet aan de glansvlekken waar het segment meer druk heeft uitgeoefend, dat is bv zo op het breedste stuk van het uitlaatgat bovenaan, het segment 'springt' in het gat, en drukt op die plek harder op de wand, het steekt dan uit de piston uit, wat nadien 'begeleid' weer naar binnen moet worden gedrukt. bij een groot gat heeft ie veel tijd om eruit te springen, en is de kans dus ook groter dat ie gaat happen. met de "W" vorm van de poort, wordt het segment 'beziggehouden' halverwege het gat, je ziet in de wand dus twee mindere blinksectoren ipv één harde glansplek..

begin van't einde! :lol: de blinkende plekken)
Afbeelding
wanneer de hooncirkels tot glanzende wand is herleid, is ie ingereden van mijn part! nog even dus!

Geplaatst: 18 jun 2008, 13:46
door YamaSam
waar je trouwens op die laatste foto die harder glanzende plek ziet, is de plaats waar ie het uitlaatgat tegenkomt aan de andere kant..

deze cilinder moet er als de hier daar én gunder weer op! reed heerlijk!

Geplaatst: 18 jun 2008, 18:28
door edje
ziet er goed uit sam :D

ben je weer afgestapt van de zuigers met een afgeschuint hemd voor betere smering?

Geplaatst: 18 jun 2008, 21:31
door YamaSam
edje schreef:ziet er goed uit sam :D

ben je weer afgestapt van de zuigers met een afgeschuint hemd voor betere smering?

neenee, ik heb ze enkel wat kleiner gemaakt die schuining, tot een 2/3 van de breedte onderaan..

Geplaatst: 24 jun 2008, 18:50
door ginofs1
mooi poortje sam.
knalpijp goed laten aansluiten :wink:

Geplaatst: 25 jun 2008, 19:04
door edje
[quote="Tombo"]Nog een mooie, vind de uitlaatpoort met de 2 fluiters mooi gedaan. Jammer dat je bij een FS1 daar echt te weinig ruimte voor hebt :P

of je boort ze naar buiten en last er een kamer om heen :wink:

Geplaatst: 25 jun 2008, 19:21
door fs-ael
op de plek waar je het mooiste uitkomt zitten de tapeinden :wink:

Geplaatst: 25 jun 2008, 19:29
door YamaSam
:lol: :lol: duivelse japies!

Geplaatst: 25 jun 2008, 19:30
door fs-ael
bijdehante duitsers met hun brede steek tapeinden :twisted:

Geplaatst: 25 jun 2008, 21:32
door dewaal
zundapp :D