Pagina 15 van 18

Geplaatst: 26 mei 2009, 17:13
door YamaSam
marktencate schreef:Sorry, met hangen bedoel ik dat hij op een hoog toerental blijft hangen, alsof je nogsteeds gas geeft. En de maas is me wat ver rijden.

okee, weer helemaal iets anders,
-vuile gasschuif, die 'stroperig' aan de wand blijft plakken,
-overlopende carbu, niveau te hoog (benzineklep dieper draaien)
-stroppende gaskabel (stroperig terugkomen)

dit zou vrij vlot op moeten te lossen zijn hoor

Geplaatst: 26 mei 2009, 17:28
door Tombo
Valste lucht ergens?

Geplaatst: 26 mei 2009, 17:42
door marktencate
Daar dachten we eerst ook aan, daarom al de carb er opnieuw opgedraaid, 2 nieuwe voetpakkingen geprobeerd.. Lastige is dat ie het alleen met een flink warme motor doet. Heb ook het idee dat hij daardoor vrij slecht presteerd.

Geplaatst: 26 mei 2009, 17:47
door paull
marktencate schreef:Daar dachten we eerst ook aan, daarom al de carb er opnieuw opgedraaid, 2 nieuwe voetpakkingen geprobeerd.. Lastige is dat ie het alleen met een flink warme motor doet. Heb ook het idee dat hij daardoor vrij slecht presteerd.


waar woon je ergens?

Geplaatst: 26 mei 2009, 18:59
door YamaSam
probeer es een koudere bougie? zit er nu b8 in?

Geplaatst: 27 mei 2009, 19:56
door mpro09
zo blij :D

Geplaatst: 27 mei 2009, 19:59
door pee67
:prof:
wijze daad :wink:

Geplaatst: 27 mei 2009, 22:01
door marktencate
heb nu b10 (had ik ergens gelezen :lol: ) maar zal de b9 er even weer inschroeven. Het blijft een raar probleem.

Ik heb maar een nieuwe inlaatpakking besteld, en zo'n grote kop, zodat ik met enkele pakkingen kan rijden. Sluit ik dat in ieder geval weer uit.

Ik ga ook even prutsen met de sproeiers heb nu 200 kort, was eerst 150.Hij start nu wel prima, alleen het blijft gek dat hij met de choke aan gewoon goed rijd, als je vol gas rijd.
Op half gas en stationair loopt hij niet goed met de choke in (sinds die grote sproeier)

Wat ik laatst wel ontdekte was dat het dopje op de carb waar je kabel ingaat en je gasnaald en schuif aanzitten en de veer tegenaan (zegmaar de bovenkant van de carb) wat los was gedraaid.
Maar die heb ik weer flink vastgeschroefd, zit nu weer goed, probleem blijft echter

Geplaatst: 27 mei 2009, 22:58
door PD
je MOET 2 of 3 voetpakkingen gebruiken, zuiger in odp en dan gelijk aan onderkant uitlaat poort

sproeier moet plus minus 220 zijn
met de gasnaald moet je eventjes spelen zodat die gewoon netjes op pakt

Geplaatst: 28 mei 2009, 09:54
door Tombo
Ik blijf het wazig vinden waarom die parmakits zo'n achterlijk grote sproeier nodig hebben.
Wiebo rijdt volgens mij met 160 kort origineel mikuni en volgens hem loopt dat ding als de brandweer :P

Geplaatst: 28 mei 2009, 09:54
door marktencate
oke, maar die dubbele koppakking kan dan in ieder geval weg. Sproeier 220 ga ik maar even halen, kijken wat dat oplevert.. Maar het blijft vaag dat hij zo blijft hangen af en toe.

Geplaatst: 28 mei 2009, 10:12
door paull
Hmm ik rij met een 200, maar koude start gaat alleen met choke...

Geplaatst: 28 mei 2009, 10:50
door Riemer
paull schreef:Hmm ik rij met een 200, maar koude start gaat alleen met choke...


daar is de choke voor bedacht.


marktencate schreef:Hij start nu wel prima, alleen het blijft gek dat hij met de choke aan gewoon goed rijd, als je vol gas rijd.
Op half gas en stationair loopt hij niet goed met de choke in (sinds die grote sproeier)


Dat duid op een te kleine sproeier. maar voordat je daar mee gaat prutsen, zou ik even wachten op je nieuwe kop.
Ook is het zo (voor zover ik mij noch kan herinneren, als het niet klopt graag zeggen) dat je choke je stationair sproeier afsluit van lucht. en niet je hoofsproeier. daarom kan hij op de choke bij sommige toeren wel goed lopen en bij andere juist weer niet.

Als je zeker wilt zijn dat je geen valse lucht bij je voetpakking hebt, zou je even met een plantenspuit water erop moeten spuiten, en kijken of het blokje daar op reageerd.

Geplaatst: 28 mei 2009, 12:27
door wiebo
Tombo schreef:Ik blijf het wazig vinden waarom die parmakits zo'n achterlijk grote sproeier nodig hebben.
Wiebo rijdt volgens mij met 160 kort origineel mikuni en volgens hem loopt dat ding als de brandweer :P


Hopenlijk helemaal als de ontsteking binnenkort in orde is.
ps met 150 gaat hij nog beter, is wel een beetje link natuurlijk.

Geplaatst: 28 mei 2009, 18:07
door mpro09
pff ik heb sproeier 190 op 50cc en ik vin de pit nog aan de lichte kant :lol: