Pagina 14 van 100
Geplaatst: 06 sep 2010, 21:54
door Tombo
Nice, ben benieuwd

Geplaatst: 07 sep 2010, 17:57
door Andries
wordt in ieder geval niet zo extreem als die 9 poorter van jou
dat houden de zuigerveren niet lang vol
het moet allemaal wel een beetje duurzaam blijven
Geplaatst: 07 sep 2010, 18:22
door Yamaha rd50m
ander blok onder de brommer gehangen.
in een dik half uur ontsteking overgezet, nieuwe koppelingskap erop, cilinder enzo aangesloten, één blok eruit, ander eronder,
onsteking afgesteld en koppeling gemaakt.
niet slecht

Geplaatst: 07 sep 2010, 19:01
door Jens36
Yamaha rd50m schreef:niet slecht

Geplaatst: 07 sep 2010, 19:39
door Jeti
Yamaha rd50m schreef:ander blok onder de brommer gehangen.
in een dik half uur ontsteking overgezet, nieuwe koppelingskap erop, cilinder enzo aangesloten, één blok eruit, ander eronder,
onsteking afgesteld en koppeling gemaakt.
niet slecht

Van je zwarte rd?
Geplaatst: 07 sep 2010, 19:43
door Yamaha rd50m
Jeti schreef:Yamaha rd50m schreef:ander blok onder de brommer gehangen.
in een dik half uur ontsteking overgezet, nieuwe koppelingskap erop, cilinder enzo aangesloten, één blok eruit, ander eronder,
onsteking afgesteld en koppeling gemaakt.
niet slecht

Van je zwarte rd?
uhu, we hadden eerst er een andere ontsteking en vliegwiel onder de brommer gezet,
toen gemerkt dat de krukas echt overdreven versleten.
dus toen maar snel ander blokje gepakt, alles overgezet.
nu ziet het er goed uit, maar nog geen testrit gemaakt.
en binnekort het orginele blokje maar helemaa reviseren.
maar met dit blokje zou ik ook wel een tijd moeten kunnen rondrijden
Geplaatst: 08 sep 2010, 17:12
door marco
Straks ga ik de Z1 cilinder erop zetten.
Moet wel heel rustig ingereden worden de zuigerspeling is maar 0.03mm.
Geplaatst: 08 sep 2010, 19:30
door ginofs1
marco schreef:Straks ga ik de Z1 cilinder erop zetten.
Moet wel heel rustig ingereden worden de zuigerspeling is maar 0.03mm.
je bent gewaarschuwd.
het kan ik rij met 0.02.
eerst een paar keer starten en voor een paar min laten lopen en weer af koelen.
eerst rit niet langer dan 5 min en dit steeds op bouwen.
geef hem altijd de tijd om warm te worden (bv 2/3 km)voor je hem door trekt.
onze fs1tjes blijven warm lopers en met een kleinere zuiger speling zoek je het nog op ook
Geplaatst: 08 sep 2010, 20:12
door marco
Ik zal het heel rustig aan doen.
Moet ik ook nog vetter smeren dan 1 op 35 voor het inrijden?
Geplaatst: 08 sep 2010, 20:13
door ginofs1
marco schreef:Ik zal het heel rustig aan doen.
Moet ik ook nog vetter smeren dan 1 op 35 voor het inrijden?
nee juist niet

Geplaatst: 08 sep 2010, 21:54
door Triforce
Gino had het eerder ook al gezegd inderdaad, hoe vetter je smeert hoelanger het duurt voordat de cilinder is ingereden, (zoals ik het had begrepen van zijn stukje tekst).
Geplaatst: 08 sep 2010, 21:59
door jerrow
Triforce schreef:Gino had het eerder ook al gezegd inderdaad, hoe vetter je smeert hoelanger het duurt voordat de cilinder is ingereden, zoals ik het had begrepen van zijn stukje tekst.
Hier kan ik me goed mee aansluiten.
Geplaatst: 08 sep 2010, 22:32
door Twowheeler
Ik ook!
Ik heb ook met inrijden met iets vetter dan 1:40 gereden, nu rijdt ik altijd 1:40
Met die cillinder en zuiger van Gino heb ik daar geen probleem mee gehad.
Die immitatie zooi bleef warmlopen
Geplaatst: 08 sep 2010, 22:38
door marco
In mijn fs1 cilinder kon je na 1500km nog steeds de hoonsporen zien.
De Z1 nu 2 keer rustig staionair laten lopen en loopt erg netjes geen rammeltje te horen.
Geplaatst: 09 sep 2010, 16:25
door Wimmel O
marco schreef:In mijn fs1 cilinder kon je na 1500km nog steeds de hoonsporen zien.
De Z1 nu 2 keer rustig staionair laten lopen en loopt erg netjes geen rammeltje te horen.
deel je ervaringen, ik ga een dezer dagen ook mijn z1 monteren en afstellen
