Pagina 14 van 41

Geplaatst: 21 mei 2008, 21:53
door jonnotje
dan kan die nogsteeds hoogtoerig zijn, ook als alles niet zo breed is

Geplaatst: 21 mei 2008, 21:57
door Tombo
Definieer hoogtoerig? Met een goede uitlaat win je ook een hoop. Het vermogen staat of valt bij een 2-takt met een uitlaat. Een fs50 pijp en een fs1 pijp zijn nou niet echt bijzonder goede performance uitlaten om maar zo te zeggen :roll:

Geplaatst: 21 mei 2008, 22:00
door Triforce
ik heb het geprobeert met een fs1 pijp en een zundapp pijp en hij bleef hoogtoerig onderin niks bovenin een helehoop,
met een fs50 pijp heb ik behoorlijk wat kracht op mijn aangepaste f5b, ik wil nog wel een keer een homoet proberen op de Z1

Geplaatst: 22 mei 2008, 12:12
door jonnotje
op die manier een poortmap maken (door te meten) is niet echt de beste manier...
je kunt beter een papiertje pakken, die in je cilinder steken met het randje van het papier geleik met de bovenkant van je cilinder en dan met een potlood lichtjes er overheen krassen bij de poorten, dan krijg je de lijntjes perfect te zien.. en je kunt de maten dan beter opmeten.. :D

Geplaatst: 22 mei 2008, 12:17
door YamaSam
mijn uitlaatpoort start op 21mm, da's dan zeker ultrahoogtoerig :P

ik ben er eigenlijk vrij zeker van dat binnen de meeste setups waarover hier gesproken wordt,
de hoogtoerigheid overeenkomt met de staat van de contactpunten.

op een oud type vliegwiel staat "500-10.000rpm" dat zegt wat over de 'slope' van de nok, en het toerental dat die beginen zweven.. in werkelijk gemeten scheelt dat geen 100 toeren voor ie het gewoon opgeeft.
ik heb een contactloze digitale toerenteller (om toerentallen van stroomgroepen juist te zetten die synchroon moeten draaien bv)
dus ben vrij zeker van een treffelijke meting.

mijn ervaring is dat de meeste fs1 cilinders die 10000 wel halen als al de rest goedstaat. dus zowel met 24mm uitlaatpoort als met 20.5
bewerk je de ontsteking (hallsensor of zelfs een veer bij op de punten à la ducati) dat die meer aankan, dan beginnen de cilinders zich te onderscheiden. Dus pretty please with sugar ontop, spreek over hoogtoerig als je boven die heilige 10.000 komt :wink:

met de eigen brouwsels hier ben ik met bewerkte contactpunten tot zo'n 12.500 toeren geraakt.. spreekt ook voorzich dat ie dat niet heel lang volhoudt en dat op een voor de weg bedoelde brommer, dat gewoonweg een hele hoop onderhoud en kwade buren oplevert

Geplaatst: 22 mei 2008, 12:23
door edje
inderdaad, alleen de timing van de uitlaatpoort zegt nog niet zoveel, alles hangt weer met elkaar samen :wink:

Geplaatst: 22 mei 2008, 12:28
door jonnotje
sam's uitspraak: tuning is net als bij een gitaar een accoord met vele noten :lol:

Geplaatst: 22 mei 2008, 13:54
door Tombo
Nog een mooie :)
Afbeelding

Geplaatst: 22 mei 2008, 13:55
door mpro09
idd ook met de lucht erzo achter :D

Geplaatst: 22 mei 2008, 13:56
door YamaSam
:shock: zeker mooi georganiseerd!

Geplaatst: 22 mei 2008, 14:05
door Tombo
Zekers, dat zijn de 120/130 km/h cilinders 8)

Geplaatst: 22 mei 2008, 14:41
door Niels
Alleen de poorten zijn volkomen asymmetrisch, kijk maar eens goed :roll:

Geplaatst: 22 mei 2008, 14:54
door YamaSam
ik vraag me vooral af waar de segmentsluiting ergens passeert...

Geplaatst: 22 mei 2008, 15:10
door Tombo
Niels schreef:Alleen de poorten zijn volkomen asymmetrisch, kijk maar eens goed :roll:

Als je doelt op de inlaatpoort, die is altijd scheef/schuin bij een kreidler. Dat maakt ook geen drol uit hoe scheef die erin zit

Geplaatst: 22 mei 2008, 16:02
door Triforce
jonnotje schreef:op die manier een poortmap maken (door te meten) is niet echt de beste manier...
je kunt beter een papiertje pakken, die in je cilinder steken met het randje van het papier geleik met de bovenkant van je cilinder en dan met een potlood lichtjes er overheen krassen bij de poorten, dan krijg je de lijntjes perfect te zien.. en je kunt de maten dan beter opmeten.. :D


dit heb ik gedaan en ik heb geen scanner dus ik heb het via paint gemaakt zodat ik het hier op kan zetten