Pagina 13 van 190

Geplaatst: 04 apr 2013, 18:49
door koppel
vaak krijg je de zaak niet eens meer netjes los is mijn ervaring.................is een bonk roest geworden.

Geplaatst: 04 apr 2013, 18:52
door eriks
marco schreef:
Tombo schreef:Maar voor 25 euro liet ik die gast mooi zelf dat ding eronderuit sleutelen :P


Ja idd en zelf gereedschap meenemen.


Inderdaad deze jongen gaat nog niet voor 500 onder een auto liggen op straat .... krijg je het benauwd van ze een ding op je borst ....

Geplaatst: 04 apr 2013, 19:42
door David
koppel schreef:vaak krijg je de zaak niet eens meer netjes los is mijn ervaring.................is een bonk roest geworden.


Idd, van die moertjes blijft vaak niets meer over :P

Geplaatst: 04 apr 2013, 19:49
door Jeti
Moertjes zijn vervangbaar, maar denk niet dat ik het er onderuit krijg met een werkhoogte van 10 cm ofzo en dan kracht te zetten ;)
Had dat hele ding anders aan moeten pakken en moeten beginnen met die dingen vanaf de smeerput. Maar dat kan nu niet meer.
Wijze les, nooooit meer!

Geplaatst: 04 apr 2013, 20:00
door Tombo
Ik vraag me eerlijk gezegd ook af of het uberhaupt de moeite waard is om een Golf 3 in onderdelen te verkopen :oops: daar zijn er zo veel van, je bent er ook nog eens een hoop tijd mee kwijt en je blijft met wat pech met een hoop zooi zitten

Geplaatst: 04 apr 2013, 20:10
door wilbert.v/d.berg
Ik heb een vraagje over wat voor soort setup ik moet nemen om mijn FS1.

Wat is eigenlijk de snelste setup om lekker in het weekend te kunnen touren en doordeweeks bij lekker weer naar het werk?

Ik zoek wel een snelle setup, Brommer gaat totaal uit elkaar dus alles kan ik aanpassen.

Ik weet niet wat voor blok er onder hangt, ik weet alleen dat het een FS1 is. Ik heb wel een fototje:




Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 04 apr 2013, 20:15
door bajaboy
zelf rijd ik 60 cc ajh die bevalt mij prima.
snelheid is na meerdere aanpassingen goed in de 80
uitlaat aangepast 3 plaats koppeling tw 13/39 16 mm carurateur,kopje hoge druk.klaar

Geplaatst: 04 apr 2013, 20:18
door marco
Wat wil je er aan uitgeven?

Geplaatst: 04 apr 2013, 20:19
door pee67
wilbert.v/d.berg schreef:Ik heb een vraagje over wat voor soort setup ik moet nemen om mijn FS1.

Wat is eigenlijk de snelste setup om lekker in het weekend te kunnen touren en doordeweeks bij lekker weer naar het werk?

Ik zoek wel een snelle setup, Brommer gaat totaal uit elkaar dus alles kan ik aanpassen.

Groeten


Een van de moeilijkste vragen.
Lees het forum maar eens goed door, er is een hoop info over de diverse cilinders en hun eigenschappen,
carburateurs, over opvoeren etc etc, als je je daar wat in verdiept hebt weet je ook wat meer wat je wil

Geplaatst: 04 apr 2013, 20:45
door wilbert.v/d.berg
Kosten is niet zon probleem. Brommer wordt helemaal gereviseerd en gaat ook opnieuw gecoat/gespoten worden.

Maar een ajh allu. cillinder, hoe zit het met de warm draai/warmlooprocedure? Is dit een minuutje warmlopen of echt een tijdje heel rustig aan rijden?

Voor de rest zie ik ook een heel goedkoop merkloos gietijzer 60cctje overal te koop. Is dit wat of? Zijn er ook snelle 60cc,s gietijzer te koop?

Groeten

Geplaatst: 04 apr 2013, 20:59
door bajaboy
goedkoop is meestal.... uitzonderingen daar gelaten maar ga je voor een ajh dan heb je ook iets, makkelijk met inrijden .

Geplaatst: 04 apr 2013, 21:04
door ginofs1
nee dat is niets.
een AJH is standaard het snelste.
zo te zien heb je een 2RU blokje met roterende schijf.
maak een foto van je carb op het blok dan kunnen we het zien, of kijk wat voor nummers er in het blok staan
gr gino

Geplaatst: 04 apr 2013, 21:04
door wilbert.v/d.berg
@ bajaboy

Hoe doe jij het precies met het warmrijden/lopen voordat het gas erop gaat?


@ de rest :D


Brommer ga ik zaterdag ophalen dus dan kan ik het pas zien. Ik zal tegen die tijd ook wel een topic aanmaken met foto,s van de vorderingen en met vragen die ongetwijfeld gaan komen.

Groeten

Geplaatst: 04 apr 2013, 21:11
door bajaboy
heb er na het inrijden geen moeite mee, aanlopen of kicken en rustig weg rijden is het eigenlijk.

Geplaatst: 04 apr 2013, 23:27
door Jeti
Tombo schreef:Ik vraag me eerlijk gezegd ook af of het uberhaupt de moeite waard is om een Golf 3 in onderdelen te verkopen :oops: daar zijn er zo veel van, je bent er ook nog eens een hoop tijd mee kwijt en je blijft met wat pech met een hoop zooi zitten

Voor mij is het zeker wel rendabel.. APK-garage wilde me 100 euro geven voor m'n velgen (met gloednieuwe banden) :fu:
De auto heeft me teveel gekost om zomaar te laten gaan. Hoop gezeik mee gehad met mijn eigen garage die me een jaar lang aan het lijntje heeft gehouden, waar ik nu niet meer kom. Ik had bedacht om er zo toch nog iets voor terug te krijgen (ook op advies van auto-kenners). En dat is ook wel zo, alleen kost meer tijd en energie dan ik had verwacht.
Tijd kost me niets he (tijd=geld gaat niet op), met thuiszitten verdien ik ook niets. Soort "alternatief inkomen".
Maar de volgende keer zou ik het niet weer doen hoor.