Pagina 13 van 37

Geplaatst: 02 jun 2011, 20:05
door 2taktdirk
Nee die olie is ook dikte 20 en dat is gewoon te dun dus dan verbruik je meer met een te goede olie dus er blijft veel rest over die niet verbrand en dus als last in de uitlaat aanwezig is,,en je denkt dat je goed bezig bent maar dat is dus niet waar.
Een fs1 met oliepomp wil een dikte 30 olie die schoon verbrand dan is het goed ,een fs1 is geen scooter van jonge leeftijd die er op aangepast is.

Geplaatst: 02 jun 2011, 20:26
door wiebo
2taktdirk schreef:Nee die olie is ook dikte 20 en dat is gewoon te dun dus dan verbruik je meer met een te goede olie dus er blijft veel rest over die niet verbrand en dus als last in de uitlaat aanwezig is,,en je denkt dat je goed bezig bent maar dat is dus niet waar.
Een fs1 met oliepomp wil een dikte 30 olie die schoon verbrand dan is het goed ,een fs1 is geen scooter van jonge leeftijd die er op aangepast is.

Dat is een interessante theorie. Ben benieuwd naar reactie(s) hierop.

Geplaatst: 02 jun 2011, 22:23
door NIX
Ik heb alleen slechte ervaringen met de oliepompjes. Die van een 2RU gaat prima op elke olie, maar dan gaan we niet tot op het bot opgevoerde brommertjes uit. Een pompje dat goed werkt, geeft gewoon een mooie mengverhouding die bij het toerental en belasting van dat moment hoert. Een 40 jaar oud pompje zal wat meer geven, daar men met die kwaliteit olie destijds 1:20 voorschreef. Doe dat met de moderne olie, en je hebt een warmloper, vette bougie of dichgekoekte cilinder te pakken. Nu kun je gewoon 1:35 - 1:40 mengen zonder problemen, ik denk dat veel FS1's eenmaal goed ingereden het ook redden met mix van de pomp (1:50).

Ik kan me dus goed voorstellen dat je graag met wat dikkere moderne olie rijdt met een pompje. Zeker als het een oude pomp is. Hopelijk blijft je pompje braaf werken, want er zijn er hier zat die weten wat een pomp die het niet wil doen kan veroorzaken.

Geplaatst: 02 jun 2011, 23:05
door 2taktdirk
yamaha schreef ook een dikte 30 voor bij een fs1, dus dat ga ik gewoon weer toepassen,daar is alles op berekent.

Wat voor problemen waren er dan met de pompjes van de fs1?ben wel nieuwschierig.

Welke olie werd dan voor de 2ru voorgeschreven?

Geplaatst: 03 jun 2011, 09:04
door Arnoute
NIX schreef:ik denk dat veel FS1's eenmaal goed ingereden het ook redden met mix van de pomp (1:50).

de mijne allesinds niet...

Geplaatst: 03 jun 2011, 10:15
door wiebo
2taktdirk schreef:yamaha schreef ook een dikte 30 voor bij een fs1, dus dat ga ik gewoon weer toepassen,daar is alles op berekent.

Wat voor problemen waren er dan met de pompjes van de fs1?ben wel nieuwschierig.

Welke olie werd dan voor de 2ru voorgeschreven?

Pompjes die het gewoon ineens niet meer deden, de gevolgen laten zich raden.

Geplaatst: 03 jun 2011, 10:17
door ginofs1
Beter je pomp afsluiten of nog beter je pomp verwijderen.
En zelf mixen.

Geplaatst: 03 jun 2011, 10:31
door Arnoute
of zelf een pompje maken ;)

Geplaatst: 03 jun 2011, 10:48
door Tombo
Ja ga jij maar zelf een oliepompje maken :lol:

Geplaatst: 03 jun 2011, 10:56
door Twowheeler
Slangenpomp 4 laif :baas:

Geplaatst: 03 jun 2011, 11:10
door Arnoute
Tombo schreef:Ja ga jij maar zelf een oliepompje maken :lol:

eentje met een hendel, zodat je zelf moet pompen :P

Geplaatst: 03 jun 2011, 11:39
door Twowheeler
:lol: :lol:


maar even on-topic:

ik rij nu al jaren met 2rs/tts en kan niet anders zeggen dan dat het buitengewoon positief werkt.
maar ja mijn fs1 is ook nog redelijk normaal kwa motor ;) . alleen omdat jouw blok aanzienlijk minder warm wordt dan alle fs1'tjes hier die 80+ gaan denk ik eigenlijk dat je gewoon 2rs kan gebruiken.

in de race wordt wel die houdbare olie gebruikt

Geplaatst: 03 jun 2011, 13:25
door marco
NIX schreef: ik denk dat veel FS1's eenmaal goed ingereden het ook redden met mix van de pomp (1:50).


Dat kan ik bevestigen dat gooide ik er ook in toen ik 16 was en alles bleef heel.

Geplaatst: 03 jun 2011, 13:32
door NIX
Die zwarte die ik voor Tom Dues heb gebouwd krijgt ook niets anders en blijft ook maar rijden.

Geplaatst: 03 jun 2011, 15:45
door koppel
iemand ervaring met 2RU + oliepomp + snelle setup + castrol power rs 2t olie?

ga dit binnenkort in mijn oliereservoir gooien en wil graag dat de zaak heel blijft

hiervoor zat er bell-ray 2t olie in, een blauw goedje, modern, heeft nooit problemen gegeven.