Pagina 13 van 13

Geplaatst: 13 feb 2010, 20:34
door Tombo
Wat ik ook zie, als je het vergelijkt met b.v. een kreidler, is dat de koppeling van Yamaha een veel grotere diameter heeft. Zoals we allemaal weten is M=F*r. En aangezien het aantal pk een directe afgeleide is van het koppel, is het niet zo heel vreemd dat een FS1 koppeling meer kan hebben dan b.v. een Kreidler koppeling (als je het direct vergelijkt met het aantal platen), een Kreidler koppeling heeft standaard (dacht ik) al 4 platen (gevoerde), en een RS (motorfiets) koppeling al 5 platen, maar die platen zijn een stuk kleiner kwa diameter.
Ik schat zelf dat ik rond de 6 á 7 PK heb (aangezien ik standaard Kreidler RS'jes zoek rijd, die toch wel een 6,8 pk hebben fabrieksaf, en exact even snel ben als Mitchel met 5-bak zónder Luc Foekema 4P :P), en m'n koppeling kan het aardig hebben (2 plaats, met DT80 veren, ook al sterker, en een extra stalen plaat, wat in principe hetzelfde is als extra ringetjes achter je veren).

BTW zonder grappen jurgenkalis, ik denk dat je een welkome aanwist voor dit forum bent, stel je anders even voor, met wat foto's van je Yamaha ;)

Geplaatst: 14 feb 2010, 13:26
door mpro09
jup, mijn koppeling trok dat ook wel maar nu na een aantal km, begint ie toch wel een beetje te slippen na het schakelen

Geplaatst: 15 feb 2010, 20:55
door jurgenkalis
dank je Tombo! ik heb mijn 2ru al 7 jaar, en ben een echte sleutelaar/ knutselaar, heb ook aan zeer veel verschillende brommers van maten gesleuteld en opgevoerd, van Aprilia tot Zundapp

ik zal binnenkort eens een topic starten met mooie foto's, want ik heb hier een hele mooie puch maxi cilinder liggen voor op de 2ru.
het is een athena cilinder zonder membraan, 45mm boring.

die ga ik deze week monteren, dus dan zal ik jullie laten weten wat mijn ervaringen zijn hiermee.
ik heb in het verleden al puch cilinders gemonteerd van kstar/dmp, maar deze zijn van bedroevende kwaliteit, het liep goed maar rammelde echt verschrikkelijk.

je begrijpt vast dat het niet de bedoeling is om weer 90+ te gaan rijden, ik ben meer op zoek naar een wat rustiger karakter.
dat komt ook de duurzaamheid ten goede