Pagina 116 van 190
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 13 aug 2014, 20:48
door ginofs1
fs1man schreef:ginofs1 schreef:fs1man schreef:ginofs1 schreef:het eerste wat je merkt is dat hij minder vut krijgt en meteen er na loopt hij vast
waarschijnlijk zijn er maar 2 op het forum
die dit op tijd aan voelen.
dus zorg dat hij niet te heet word want je bent te laat
met een snelle brommer heb je geen tijd om te reageren

Ik denk dat er wel wat meer mensen op het forum warm lopers op tijd aan aan voelen.
maar wat je zegt je hebt niet altijd de tijd om snel genoeg te reageren die van mij moet ik toch weer eens los gooien
hij rijd prima maar komt hij in de buurt van de 50 dan wil hij toch wel eens een heetloper krijgen zojuist ook weer in de stromende regen
nog wel dus eigenlijk had hij waterkoeling genoeg, maar ik denk dat toch de zuiger te krap is en de snelle afkoeling door het regenwater
in dit geval de warmloper veroorzaakt heeft.
lees goed fs1man

die dit op tijd aan voelen

Vandaag telt niet Gino hevige regen straffe tegenwind ik hoorde mijn motortje niet eens laat staan dat ik m voelde ik was zeiknat en ja ik had de koppeling in voordat de motor af sloeg

ok dan zijn er al 3

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 13 aug 2014, 22:40
door marco
thijs-66 schreef:Oke gaaf, zal ik even opzoeken heb ze tot nu toe alleen voor watergekoelde gezien
Klopt maar daar kan je een aparte adapter bij kopen voor onder de bougie.
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 13 aug 2014, 22:41
door marco
ginofs1 schreef:fs1man schreef:ginofs1 schreef:fs1man schreef:ginofs1 schreef:het eerste wat je merkt is dat hij minder vut krijgt en meteen er na loopt hij vast
waarschijnlijk zijn er maar 2 op het forum
die dit op tijd aan voelen.
dus zorg dat hij niet te heet word want je bent te laat
met een snelle brommer heb je geen tijd om te reageren

Ik denk dat er wel wat meer mensen op het forum warm lopers op tijd aan aan voelen.
maar wat je zegt je hebt niet altijd de tijd om snel genoeg te reageren die van mij moet ik toch weer eens los gooien
hij rijd prima maar komt hij in de buurt van de 50 dan wil hij toch wel eens een heetloper krijgen zojuist ook weer in de stromende regen
nog wel dus eigenlijk had hij waterkoeling genoeg, maar ik denk dat toch de zuiger te krap is en de snelle afkoeling door het regenwater
in dit geval de warmloper veroorzaakt heeft.
lees goed fs1man

die dit op tijd aan voelen

Vandaag telt niet Gino hevige regen straffe tegenwind ik hoorde mijn motortje niet eens laat staan dat ik m voelde ik was zeiknat en ja ik had de koppeling in voordat de motor af sloeg

ok dan zijn er al 3

Laars kan het ook erg goed

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 13 aug 2014, 22:44
door ginofs1
ja die moet het nu ook wel aardig onder de knie hebben.

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 20 aug 2014, 17:18
door jimf98
Ik zit een beetje met een problemo. Hebben jullie ervaring met in de regen rijen of met hem in de regen te laten staan. Volgens mij als ie goed is ingevet roest ie niet zo. Maar hoe zit t met de moter? Bij een scooter zit allen dr in maar bij ons ligt alles blood. Ik ben niet van plan om met stort buien te gaan rijen maar als het opeens begint te druppen heb ik dan een probleem? Ben eigenlijk van plan om nog een slechtweer brommertje te kopen.
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 20 aug 2014, 17:26
door marco
Kan wel wat hebben
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 20 aug 2014, 17:27
door Niek de Rijcke
Spatlap helpt ook wel wat... Waterdichte bougiekop...
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 21 aug 2014, 02:44
door Nickvdb
voorlampje doet vreemd. Zit nu een 12V halogeentje in, vanachter heb ik LED-lichtjes steken.
Mijn voorlamp begon steeds zachter en zachter te schijnen, tot ie uiteindelijk niks meer deed. Bij enorme toeren had ie er soms nog even zin in, maar nu ook niet meer.
Ik dacht eerst even aan m'n lichtspoel, maar aangezien m'n achterlicht nog steeds even fel schijnt kan dat niet. Ik ken niets van heel die electriciteit-reutemeteut dus hier is m'n vraagje; Gaan halogeenlampjes altijd gradueel kapot of horen ze ook zoals een gloeilampje er ineens mee op te houden?
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 21 aug 2014, 05:45
door hans.m
wat ik wel weet is dat er in een fs1 gewoon 6v lampjes horen

, anders ben je toch maar wat aan het beunen met de elektriciteit

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 21 aug 2014, 06:17
door pee67
Inderdaad horen er 6 volt lampjes in, en anders vervang je gelijkrichter eens
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 21 aug 2014, 09:48
door NIX
Als een lampje teveel watt van je spoeltje vraagt, gaat ook gewoon alles uit.
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 21 aug 2014, 20:00
door jimf98
Ik ben van plan om nog een dt 50mx te kopen. Ik heb er eentje op het oog, maar hij start niet. Er staat bij dat het blok helemaal is gerenoveerd en er een nieuwe bobine bij zit. Er staat dat de bougie niet vonkt. En als we dan uitgaan van het ergste wat het kan zijn, hoeveel werk is het om dat te maken?
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 21 aug 2014, 20:25
door Jeti
jimf98 schreef:Ik ben van plan om nog een dt 50mx te kopen. Ik heb er eentje op het oog, maar hij start niet. Er staat bij dat het blok helemaal is gerenoveerd en er een nieuwe bobine bij zit. Er staat dat de bougie niet vonkt. En als we dan uitgaan van het ergste wat het kan zijn, hoeveel werk is het om dat te maken?
In het ergste geval is die hele "renovatie" van het blok (revisie noemen ze dat in brommertaal

) helemaal verkeerd gedaan, of is het blok te slecht om mee te rijden. Qua elektra/starten kan het natuurlijk vanalles zijn. Of de hele ontsteking (worst case wilde je he..), of nog incl de aandrijving van je ontsteking, je krukas dus, of je hele draadboom naar de t*f (of geen draadboom..). Of uh.. Contactslot gewoon stuk, of uh.. etc etc.. Er zijn vast nog 100 dingen waar ik even niet op kom.
En dan nog de niet-startproblemen qua afstelling/carburateur en andere relevante onderdelen. En andere bijkomende kosten als nieuwe tandwielen/ketting, banden, etc. Die je altijd kunt hebben.
Nieuwe bobine hoeft ook niet veel te zeggen.
Blokdelen, cilinders, ontstekingen, alles is nog te vinden. Volop op marktplaats, maar ook nog veel delen nieuw. En niet voor FS1 prijzen gelukkig.
Kortom: gaan kijken en in proberen te schatten waar het aan kan liggen. Blok kun je wel "horen" met de kickstart, speling voelen, etc. Of wellicht zie je gewoon een los draadje hangen

Dit is wel een mooi punt om op af te dingen.
Als het aan deze kant van Amsterdam is, wil ik eventueel wel met je mee (geen garantie en verwijten

).
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 21 aug 2014, 20:34
door Laars
ginofs1 schreef:ja die moet het nu ook wel aardig onder de knie hebben.

Leer nog iedere dag bij, hahahaha

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Geplaatst: 21 aug 2014, 20:42
door jimf98
Jeti schreef:jimf98 schreef:Ik ben van plan om nog een dt 50mx te kopen. Ik heb er eentje op het oog, maar hij start niet. Er staat bij dat het blok helemaal is gerenoveerd en er een nieuwe bobine bij zit. Er staat dat de bougie niet vonkt. En als we dan uitgaan van het ergste wat het kan zijn, hoeveel werk is het om dat te maken?
In het ergste geval is die hele "renovatie" van het blok (revisie noemen ze dat in brommertaal

) helemaal verkeerd gedaan, of is het blok te slecht om mee te rijden. Qua elektra/starten kan het natuurlijk vanalles zijn. Of de hele ontsteking (worst case wilde je he..), of nog incl de aandrijving van je ontsteking, je krukas dus, of je hele draadboom naar de t*f (of geen draadboom..). Of uh.. Contactslot gewoon stuk, of uh.. etc etc.. Er zijn vast nog 100 dingen waar ik even niet op kom.
En dan nog de niet-startproblemen qua afstelling/carburateur en andere relevante onderdelen. En andere bijkomende kosten als nieuwe tandwielen/ketting, banden, etc. Die je altijd kunt hebben.
Nieuwe bobine hoeft ook niet veel te zeggen.
Blokdelen, cilinders, ontstekingen, alles is nog te vinden. Volop op marktplaats, maar ook nog veel delen nieuw. En niet voor FS1 prijzen gelukkig.
Kortom: gaan kijken en in proberen te schatten waar het aan kan liggen. Blok kun je wel "horen" met de kickstart, speling voelen, etc. Of wellicht zie je gewoon een los draadje hangen

Dit is wel een mooi punt om op af te dingen.
Als het aan deze kant van Amsterdam is, wil ik eventueel wel met je mee (geen garantie en verwijten

).
Oke Jet bedankt. Het is helemaal in Assen dus dan neem ik het risico maar niet, ook omdat je er niet even heen rijdt en zonder brom weer terug komt.
We gaan maar even verder zoeken! Toch bedankt voor het aanbod om mee te gaan!
Misschien zie ik nog wat leuks in Woerden.