Pagina 115 van 190

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Geplaatst: 09 aug 2014, 16:44
door Rikkert
thijs-66 schreef:misschien hele domme vraag :oops: maar wanneer merk je dat je blokje te warm word?
ik heb namelijk me cilinder en kopje gespoten, en vroeg me af of die nou eerder te warm zou worden :oops:

Kopje spuiten zou ik zelf niet hebben gedaan, maar ik denk niet dat het enorme problemen gaat opleveren als je opstelling goed is.

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Geplaatst: 09 aug 2014, 17:00
door the_destroyers
Effe meten hoe warm het net wordt, dan kunnen de geleerde jongens van hier wel iets zeggen. Een blok wordt altijd wel warm, echt warm.
Ook bvb bij de auto.
Hoe warm iets aanvoelt, is daarenboven ook iets subjectief.
Kijk naar Gino, die heeft koud bij 30 graden. En andere lopen in short in scandinaviƫ. :P

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Geplaatst: 09 aug 2014, 22:11
door ginofs1
de warmte overdracht is slechter met een laag verf er over.
onze fs1tjes zijn heet hoofden, dus een kopje spuiten is uit den boze :wink:

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Geplaatst: 09 aug 2014, 22:13
door ginofs1
ik zie ook vaak kopjes die vol met blubber zitten, dit is ook zeer slecht voor de koeling dus regelmatig schoonspuiten
:wink:

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Geplaatst: 10 aug 2014, 00:13
door thijs-66
Ahh oke, toch jammer zag er wel gaaf uit. Maar dan zet ik mijn oude erop, maar hoe merk je dat je blokje te warm word? Gaat die dan stotteren? :oops:

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Geplaatst: 10 aug 2014, 00:28
door ginofs1
het eerste wat je merkt is dat hij minder vut krijgt en meteen er na loopt hij vast :wink:
waarschijnlijk zijn er maar 2 op het forum die dit op tijd aan voelen.
dus zorg dat hij niet te heet word want je bent te laat :wink:
met een snelle brommer heb je geen tijd om te reageren :evil:

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Geplaatst: 10 aug 2014, 16:32
door barttm
Welke verschillen zijn er tussen een rechter koppelings/oliekap van een 2RU en een Fs1-P, los dat het draad van de oliepijlstok fijner is op de Fs1-P?

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Geplaatst: 10 aug 2014, 18:44
door ginofs1
barttm schreef:Welke verschillen zijn er tussen een rechter koppelings/oliekap van een 2RU en een Fs1-P, los dat het draad van de oliepijlstok fijner is op de Fs1-P?



versteviging aan de binnenkant :wink:

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Geplaatst: 10 aug 2014, 19:05
door barttm
ginofs1 schreef:
barttm schreef:Welke verschillen zijn er tussen een rechter koppelings/oliekap van een 2RU en een Fs1-P, los dat het draad van de oliepijlstok fijner is op de Fs1-P?



versteviging aan de binnenkant :wink:


Waar zit die versteviging ongeveer?

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Geplaatst: 10 aug 2014, 19:29
door ginofs1
barttm schreef:
ginofs1 schreef:
barttm schreef:Welke verschillen zijn er tussen een rechter koppelings/oliekap van een 2RU en een Fs1-P, los dat het draad van de oliepijlstok fijner is op de Fs1-P?



versteviging aan de binnenkant :wink:


Waar zit die versteviging ongeveer?


die zit in de ronding van de koppeling

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Geplaatst: 12 aug 2014, 14:20
door fs1man
ginofs1 schreef:het eerste wat je merkt is dat hij minder vut krijgt en meteen er na loopt hij vast :wink:
waarschijnlijk zijn er maar 2 op het forum die dit op tijd aan voelen.
dus zorg dat hij niet te heet word want je bent te laat :wink:
met een snelle brommer heb je geen tijd om te reageren :evil:


Ik denk dat er wel wat meer mensen op het forum warm lopers op tijd aan aan voelen.
maar wat je zegt je hebt niet altijd de tijd om snel genoeg te reageren die van mij moet ik toch weer eens los gooien
hij rijd prima maar komt hij in de buurt van de 50 dan wil hij toch wel eens een heetloper krijgen zojuist ook weer in de stromende regen
nog wel dus eigenlijk had hij waterkoeling genoeg, maar ik denk dat toch de zuiger te krap is en de snelle afkoeling door het regenwater
in dit geval de warmloper veroorzaakt heeft.

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Geplaatst: 12 aug 2014, 17:48
door ginofs1
fs1man schreef:
ginofs1 schreef:het eerste wat je merkt is dat hij minder vut krijgt en meteen er na loopt hij vast :wink:
waarschijnlijk zijn er maar 2 op het forum die dit op tijd aan voelen.
dus zorg dat hij niet te heet word want je bent te laat :wink:
met een snelle brommer heb je geen tijd om te reageren :evil:


Ik denk dat er wel wat meer mensen op het forum warm lopers op tijd aan aan voelen.
maar wat je zegt je hebt niet altijd de tijd om snel genoeg te reageren die van mij moet ik toch weer eens los gooien
hij rijd prima maar komt hij in de buurt van de 50 dan wil hij toch wel eens een heetloper krijgen zojuist ook weer in de stromende regen
nog wel dus eigenlijk had hij waterkoeling genoeg, maar ik denk dat toch de zuiger te krap is en de snelle afkoeling door het regenwater
in dit geval de warmloper veroorzaakt heeft.


lees goed fs1man :lol: die dit op tijd aan voelen :wink:

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Geplaatst: 12 aug 2014, 19:55
door Jeti
thijs-66 schreef:misschien hele domme vraag :oops: maar wanneer merk je dat je blokje te warm word?
ik heb namelijk me cilinder en kopje gespoten, en vroeg me af of die nou eerder te warm zou worden :oops:

Temperatuur meter monteren, bijvoorbeeld van Stage 6. Dan heb je een beetje een indicatie (geen garantie uiteraard).

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Geplaatst: 12 aug 2014, 21:09
door thijs-66
Oke gaaf, zal ik even opzoeken heb ze tot nu toe alleen voor watergekoelde gezien

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Geplaatst: 12 aug 2014, 22:03
door fs1man
ginofs1 schreef:
fs1man schreef:
ginofs1 schreef:het eerste wat je merkt is dat hij minder vut krijgt en meteen er na loopt hij vast :wink:
waarschijnlijk zijn er maar 2 op het forum die dit op tijd aan voelen.
dus zorg dat hij niet te heet word want je bent te laat :wink:
met een snelle brommer heb je geen tijd om te reageren :evil:


Ik denk dat er wel wat meer mensen op het forum warm lopers op tijd aan aan voelen.
maar wat je zegt je hebt niet altijd de tijd om snel genoeg te reageren die van mij moet ik toch weer eens los gooien
hij rijd prima maar komt hij in de buurt van de 50 dan wil hij toch wel eens een heetloper krijgen zojuist ook weer in de stromende regen
nog wel dus eigenlijk had hij waterkoeling genoeg, maar ik denk dat toch de zuiger te krap is en de snelle afkoeling door het regenwater
in dit geval de warmloper veroorzaakt heeft.


lees goed fs1man :lol: die dit op tijd aan voelen :wink:

Vandaag telt niet Gino hevige regen straffe tegenwind ik hoorde mijn motortje niet eens laat staan dat ik m voelde ik was zeiknat en ja ik had de koppeling in voordat de motor af sloeg :lol: