Pagina 11 van 41
Geplaatst: 07 mei 2008, 20:53
door mpro09
das waar idd
dan zijn van die spoelers die door de wand heen zijn geboord helemaal slecht, omdat die een lange aaloop naar de bovenkant van de poort, aan de andere kant hoeft ie maar 1 keer perslag over dat randje heen omdat er onder geen zit

Geplaatst: 09 mei 2008, 12:37
door jonnotje
YamaSam schreef:tot op zekere hoogte klopt dat ja,
het ook wel zo, dat een hoge poort, de segmenten meer tijd geeft om uit hun stulp te komen, en je daar dus een 'zachter vangnet' zal moeten voorzien.
er zijn morinicylinders waar de spoelpoorthoeken gewoon haakse hoeken zijn ook..
(italiaansen bazaar natuurlijk, maar het houdt ook best lang vol, omdat de spoelers niet zo hoog zijn, en ze dikkere segmenten hebben steken :wink: )
zijn er toevallig niet ook zuigers voor de fs1 met bijvoorbeeld één enkele dubbel zo brede zuigerveer? dan kun je ook een stukje breder gaan met poorten? of zie ik dat fout?
Geplaatst: 09 mei 2008, 19:37
door fs-ael
de kwaliteit van het materiaal maakt ook veel verschil
als je naar bv scooters kijkt die hebben een 1mm veertje
en toch flinke uitlaat poorten
Geplaatst: 09 mei 2008, 20:21
door Triforce
en ze hebben ook ongelovelijke grote spoelpoorten

Geplaatst: 09 mei 2008, 21:51
door punkemon
sam wat doe jij juist met je cilinderkop??want ik zie hier vanalles over de cilinders,maar wat met je kop??voor zon racer wat wat word dat?
Geplaatst: 10 mei 2008, 14:02
door YamaSam
het plan was om die afgedraaide protunakop te gebruiken,
met een geforceerde koeling erop à la Zündapp..
die is op n klein bougiekuiltje na, helemaal vlak en gepollierd, met grote vinnen

Geplaatst: 10 mei 2008, 15:22
door mpro09
als je geforceerde koelingneemt kan je dan niet beter een kop voor gebruiken die daar voor gemaat is?
dus alleen met horizontale vinnen omdat de lucht van opzij komt
Geplaatst: 10 mei 2008, 15:55
door YamaSam
mpro09 schreef:als je geforceerde koelingneemt kan je dan niet beter een kop voor gebruiken die daar voor gemaat is?
dus alleen met horizontale vinnen omdat de lucht van opzij komt
juist dat zou ik anders willen maken, ik plande geforceerde kopwind, die ook langs de cylinder gaat
als dat niet lukt zou ik ze moeten perforeren, dwars op de vinnen gaat idd weinig opleveren
Geplaatst: 10 mei 2008, 17:05
door mpro09
dat is wel mooi ja

want dan heb je ook dat niet de ene kant warmer is dan de andere
Geplaatst: 21 mei 2008, 09:00
door YamaSam
ok! gisterenavond belangrijke stappen gezet voor de racer,
de cylinder is gemonteerd en kan ingereden worden...
dit is het voorlopig geworden:
hij maakt nu al veel compressie, dus dat wordt uitkijken,
draaien doet hij superzacht, tot 5000 toeren laat ik hem nu gaan,
die heeft in ieder geval "véél goesting" geloof ik!
schol!
Geplaatst: 21 mei 2008, 09:08
door Niels
Nette uitlaatpoort
Ben benieuwd!
Geplaatst: 21 mei 2008, 09:53
door Yamaha rd50m
zier er mooi uit sam,
wat zijn je verwachtingen, dan kunnen we binne enkele weken of maanden eens kijken hoe juist je zat

Geplaatst: 21 mei 2008, 11:25
door YamaSam
goh, verwachtingen... eerst inrijden, en dan moet er nog eerst veel gebeuren eer ik hem echt kan vergelijken met het vorige project.
de inlaten zijn nog niet gelijkgetrokken met het onderblok (definitieve onderblok voor de racer moet nog gekozen worden)
bovendien is aan de vorm van de spoelkanalen ook nog niks gedaan, da's voor na't inlopen, dat zal een groter experiment zijn dan dit "uitlaat-Z-brood-experiment"
daarbovenop zou dan de geforceerde koeler moeten komen ook, de protuna drukkop en de berekende expansieuitlaat.
dan wordt het tijd voor de bewerkte inlaat met grote schijf..
tegen dat we zover zijn komen we in de buurt van de verwachtingen...
die zijn overgens nog steeds dezelfde, 110 met een vierbak, zonder plat te hoeven liggen...
(als ik me niet vergis haalde Foekema met z'n Kreidler vierbak net geen 130, dus dat lijkt me een mooi streven)
Geplaatst: 21 mei 2008, 11:36
door YamaSam
trouwens best moeilijk om een deftige foto van dat gat te maken, het verandert constant van vorm, naarmate je ernaar kijkt... het is best wel een krater

Geplaatst: 21 mei 2008, 11:48
door jonnotje
die ziet er pittig uit sam, ik ben ook erg benieuwd :8 hoever ga je hem inrijden 500 of 1000 km?
ik heb thuis een cilinder liggen waar ik nu aanbezig ben(merk "sanren" waarschijnlijk van een YB50) die heeft een uitlaatpoort van zichzelf die al 27mm breed is... ben hem nu nog een beetje op de spoelers aan het kietelen
