Pagina 2 van 2

Geplaatst: 25 mei 2007, 20:06
door edje
fs-ael schreef:afstellen is dan moeilijker

een fs1 cilinder is zo slecht nog niet alleen een beetje weinig koeling

maar een grote cilinderkop helpt veel


ik heb wel eens gehoord dat 60% van de koeling via de kop gaat, en dus 40% via de cilinder. dus als je er een grote kop van een kreidler op doet scheelt het lijkt mij al heel wat :wink:

Geplaatst: 26 mei 2007, 16:24
door Tombo
dan kan je beter een kop van een 3E9 erop zetten, een kreidlerkop is uit proportie en ziet er niet zo mooi uit dan (en verder, het is kreidler haha)

Geplaatst: 09 nov 2010, 19:56
door jeroenalbers
maar waarom zet je er dan niet gewoon een 70cc breitwand op en maak je de plaats waar normaal een fs1 carburateur zit dicht en zet je er een 20mm bing carburateur op ofzo? mij lijkt het betrouwbaarder om zo je brommer snel te maken als met zo'n ieniminie fs1 cilindertje met 16mm
lijkt me er trouwens ook best vet uitzien

Geplaatst: 09 nov 2010, 20:58
door NIX
Is al vaker gedaan.

Geplaatst: 09 nov 2010, 21:16
door Twowheeler
UP? :shock:

Geplaatst: 12 nov 2010, 19:35
door jeroenalbers
als ik het goed heb is de buitendiameter van een cilinder voor een fs1 49mm wat in het carter gaat.
bij een kreidlercilinder smalle tap is dat meestal 47mm. zijn deze 2 milimeters op de een of andere manier te overbruggen?