Pagina 2 van 3
Geplaatst: 31 mei 2007, 21:54
door harmen251
niet helemaal, bij de faq sectie staat het goed beschreven en iemand die wat handig is moet het zo wel kunnen
Geplaatst: 31 mei 2007, 23:47
door Dorfie
Ik had ook eerst een FS1 immi 60cc. Vastloper gehad!
Anyway, Athena was bij mij sneller, comfortabeler en degelijker. Was echt waar voor z'n geld! Enkel gezever met de wartel!
Het scheelde iets van een 5 km/u mss iets meer. Hij trok ook een stukje sneller op! Vooral de reactie van de cilinder en het stijgen in toeren ging een stuk sneller met alles gevolgen vandien
Verder een schitterende cilinder, nooit problemen mee gehad. Bij mij was hij zo goed als niet kapot te krijgen! Afwerking is trouwens ook een stuk beter als bij die immi's. Geen braampjes en ongelijke spoelpoorten dus!
Het enige nadeel dat je hebt is de wartel. Althans, waar de wartel op moet. Deze trekt op nix! Dikke brol en krijg je binnen de korste keren kapot! Maar daar had'k een oplossing voor.
Als je mij nu zou moeten laten kiezen, kies ik resoluut voor de Athena!
Kleine tip: op tijd ontkolen die handel! Cilinder zag er bij mij vrij smerig uit maar werkte nog als nieuw! Verder goed kijken of je spoelpoorten helemaal open zijn als je piston op z'n diepste punt is! Scheelt in prestaties en duurzaamheid!
Geplaatst: 01 jun 2007, 10:38
door Tombo
Nou, ik ben blij dat ik mijn eigen 60cc fs1 er weer op heb, die vond ik comfortabeler rijden als de athena. Mijn athena liep wel hard, maarik moest een tandje terug (van 13/39 naar 12/39). Dan trok die het wel, en liep hij iets van 85 km/h. Maar weinig kracht onderin in vergelijking met mijn 60cc FS1.
Geplaatst: 01 jun 2007, 11:41
door mpro09
Dorfie schreef:Het enige nadeel dat je hebt is de wartel. Althans, waar de wartel op moet. Deze trekt op nix! Dikke brol en krijg je binnen de korste keren kapot! Maar daar had'k een oplossing voor.
!
en wat was die oplossing

Geplaatst: 01 jun 2007, 11:41
door Tombo
Niet te ver doordraaien, als 'ie niet meer lekt, zit 'ie goed.
Je kan het ook met veren maken, Pieter had het met veren gemaakt op de meeting, en dat lekte ook niet
Geplaatst: 01 jun 2007, 11:53
door mpro09
die veren zijn toch alleen een soort borging
Geplaatst: 01 jun 2007, 12:16
door Tombo
Nee, hij had helemaal geen schroefdraad meer op de cilinder

Geplaatst: 01 jun 2007, 12:28
door mpro09
en dan lekt ie niet met allen veren
heeft hij geluk
Geplaatst: 01 jun 2007, 12:34
door Tombo
Hij had die uitlaattuit helemaal op maat gevijld
Geplaatst: 01 jun 2007, 14:13
door edje
dus gewoon twee moeren op de bocht lassen, en twee gaatjes in de onderste koelrib boren en daar veren aan doen?
Geplaatst: 01 jun 2007, 14:33
door Tombo
Hij gebruikte de wartel nog gewoon, die werd alleen tegen de cilinder getrokken. Hoe hij het precies heeft gemaakt moet je denk ik aan Riemer vragen
Geplaatst: 01 jun 2007, 21:34
door wiebo
Tombo schreef:Nou, ik ben blij dat ik mijn eigen 60cc fs1 er weer op heb, die vond ik comfortabeler rijden als de athena. Mijn athena liep wel hard, maarik moest een tandje terug (van 13/39 naar 12/39). Dan trok die het wel, en liep hij iets van 85 km/h. Maar weinig kracht onderin in vergelijking met mijn 60cc FS1.
Die FS1 van jou heeft volgens mij ook echt veel kracht onderin voor FS1 begrippen. Je hoeft hem (zoals ik laatst met de rit in Wijchen merkte) echt niet perse op hoge te toeren te houden om lekker te kunnen rijden. Niet meer afhalen die cilinder!
Geplaatst: 01 jun 2007, 21:36
door mpro09
das dan zeker wel een ori cilinder of niet
Geplaatst: 01 jun 2007, 21:42
door Tombo
Nee, keiharde imitatie
daarom kan je eigenlijk nooit een imitatie cilinder goed vergelijken, omdat iedere imitatie anders is en anders rijdt.
Geplaatst: 01 jun 2007, 21:49
door mpro09
hmmmmm voordelig
maar jehebt idd gelijk je kan immis niet vergelijken maar het maakt natuurlijk minder uit als je ze verkloot met vijlen ofzo
wat ik als ik jou was niet zou doen natuurlijk