Pagina 2 van 2
Re: C codering lagers
Geplaatst: 16 jan 2014, 21:43
door NIX
Ik laat vaak de baklagers gewoon zitten. Kom ze zelden met speling tegen. Ze toch vervangen is partsthrowing. Overigens is er ook een meer dan volledige lagerFAQ waar alles gewoon in staat.
Re: C codering lagers
Geplaatst: 17 jan 2014, 00:24
door marco
fizzie schreef:marco schreef:fizzie schreef:De andere lagers behoren standaard te zijn geen C3.
Waarom niet?
Waarom ga je "versleten" lagers vervangen die mss wel minder speling hebben dan een c3.
Heb er anders nooit geen problemen mee gehad.
Re: C codering lagers
Geplaatst: 17 jan 2014, 16:53
door woers
Nix, waar staat de lagerFAQ? Wil hem graag nog eens doorlezen uit intresse.

Maar ik vind hem niet met de zoekfunctie ... Kan het zijn dat die met het nieuwe forum nog niet Up to date is?
Re: C codering lagers
Geplaatst: 17 jan 2014, 17:45
door Wilbar
Een versleten lager heeft vaak een loopspoor op de loopbaan, deze is niet glad meer, maar ruwer van oppervlak dus versleten. wat heet versleten: 80% van de lagerschade valt onder onjuiste montage, onjuiste passing en smering. De resterende 20% heeft andere oorzaken.
Het lager bij een fs1 aan de koppelingskant heeft op de krukas een losse overgangspassing en in het huis een vaste passing. Daarom hoeft hier geen c3 lager.
Juist wat fizzie zegt, met normale N lagers gaat het ook prima. Bij een fs1 met max 40 kmh.
Re: C codering lagers
Geplaatst: 18 jan 2014, 11:44
door NIX
viewtopic.php?f=6&t=248Heet gewoon 'Lagers' en staat gewoon in de FAQ, dus weet niet waarom je hem niet kunt vinden.