Pagina 2 van 2
Geplaatst: 12 okt 2013, 15:16
door marco
TheoG63 schreef:Ja dat had ik op dit forum al eens gevraagd vandaar dat ik deze verhouding heb aan gehouden.
Als je een cilinder gaat inrijden mag je best iets vetter smeren dan 1 op 40.
Geplaatst: 12 okt 2013, 15:17
door marco
hans.m schreef:marco schreef:Laars schreef:Een goed alternatief is een Z1 bij john fs1parts in hilversum
Z1 zijn goede en mooi afgewerkte cilinders.
mjah, rijden doen ze best goed, alleen beginnen ze snel aan de buitenkant te roesten

Moet je een spatlap monteren

Geplaatst: 12 okt 2013, 15:22
door TheoG63
Marco
Heb je het hele verhaal gelezen
De eerste keer was de cilinder kurkdroog na een rit van 1 km en vastgelopen toen was de smering 1:40
nu vetter gesmeerd
Zou dat ook aan de verkeerde ontsteking hebben kunnen liggen
De plaat waar de contactpunten en zo zitten zat gewoon helemaal los
Geplaatst: 12 okt 2013, 15:46
door Tombo
Welke olie gebruik je? Alhoewel dat niet mega veel moet uitmaken, ik heb jarenlang met de goedkoopste 5-liter cans 2-takt olie van de Brezan/Velba gereden op 1:40 en dat liep ook nooit vast.
Ik denk dat je het eerder in de afstelling moet zoeken (sproeier/ontsteking)
Geplaatst: 12 okt 2013, 16:21
door marco
TheoG63 schreef:Zou dat ook aan de verkeerde ontsteking hebben kunnen liggen
De plaat waar de contactpunten en zo zitten zat gewoon helemaal los
Ja als de grondplaat los zit en kan bewegen klopt je ontstekingstijdstip niet meer.
Geplaatst: 12 okt 2013, 17:52
door TheoG63
Ik gebruik Castrol power RS 2 takt
En de ontstekingsplaat zit nu goed vast en de contactpunten afgesteld zoals het op dit forum vermeld staat.
Maar moet eerst nog een nieuwe cilinder bestellen.
Laat het wel weer weten hoe deze dan loopt.
Bedankt voor jullie reactie's
Geplaatst: 12 okt 2013, 20:08
door hans.m
welke cilinder ga je nu bestellen? bij de plaatsing van een nieuwe cilinder kan het zijn dat je ook een andere sproeier nodig hebt.
Geplaatst: 12 okt 2013, 20:17
door koppel
de enige goede combi die ik ken en leverbaar is, is de alu (ajh/eurocylindro/athena).
de Zeta Z1 is ook van goede kwaliteit maar de bijgeleverde zuigers zijn vaak bagger.
Beste is een originele cylinder opknappen en daar een goed passende zuiger bij zoeken aangezien je niet te snel wilt.
Z1 en de alu zijn wel snelle cylinders.
Geplaatst: 12 okt 2013, 20:24
door marco
koppel schreef:de Zeta Z1 is ook van goede kwaliteit maar de bijgeleverde zuigers zijn vaak bagger.
Worden met een prox zuiger geleverd.
Geplaatst: 12 okt 2013, 20:45
door TheoG63
Weet ik nog niet
vroeger had ik een 60cc F5B en die beviel heel goed .
de brommer liep toen 105 op de teller maar toen was ik ook maar 63 kg
Geplaatst: 12 okt 2013, 21:05
door koppel
meen mij te herinneren dat Prox ook niet al te best is, heb er zelf geen ervaring mee.
en ik dacht alleen leverbaar voor de 50 cc uitvoering met enkele overmaten.
Goede 60 cc zuigers voor gietijzer cylinder kan ik nergens vinden, K-star levert een zuiger die een speling heeft van acht honderdste speling terwijl het 0,04 of eventueel 0,05 mag zijn.
maatvoering (wat op het doosje staat) klopt vaak niet, een zuiger is een preciezie onderdeel en moet vooral in warme toestand perfect passen in een perfecte cylinder.
al het andere aangeboden gietijzer spul behalve zeta vertrouw ik niet, voorbeelden zat hier op het forum mbt vastlopers en andere ellende.
ergste waren die cylinders zonder code............ovaal, conisch, sluiten niet goed aan op zowel de kop als het carter.......gewoon bagger en verder niets.
Noguchi is wel een goed zuigermerk voor yamaha, was hoogstwaarschijnlijk de huisdealer, heb noguchi zuiger uit hun doosje gehaald waar aan de binnenkant yamaha in stond.
wordt alleen vaak aangeboden met één zuigerveer en dat schijnt niet goed te gaan icm een gietijzeren cylinder.
Fizzy (Marc) gaat het wel proberen, ben benieuwd naar zijn ervaringen.
Geplaatst: 13 okt 2013, 10:10
door joosie1234
koppel schreef:meen mij te herinneren dat Prox ook niet al te best is, heb er zelf geen ervaring mee.
Ik wel, rij er nu al een tijd probleemloos mee rond.
Geplaatst: 13 okt 2013, 12:17
door hans.m
ik heb een Zeta cilinder gekocht, en ik denk dat deze niet me een proxx zuiger geleverd was.
Cilinder is momenteel netjes ingereden en geen probleem mee gehad.