Pagina 2 van 4
Geplaatst: 07 aug 2013, 18:09
door Jeti
FS1 is niet zoals bij Zundapp e.d. dat je snel spul (cilinder, carb, uitlaat, 5bak) koopt, en dan hard kunt rijden. Dus wat dat betreft is "investeren in materiaal" niet echt van toepassing. Heeft voordelen en nadelen. Voordelen voor de mensen die graag zelf knutselen en uitproberen (en leren van hun fouten/warmlopers

).
Die 80cc sheriff blokjes schijnen niet per se harder te gaan, maar wellicht wel meer tuning mogelijkheden?
100 cc blokjes worden af en toe op marktplaats aangeboden. Of even oproep plaatsen bij gezocht, wellicht heeft iemand er nog eentje ter overname.
Het is maar hoeveel je zelf wilt aanpassen en hoe origineel het moet blijven.
Geplaatst: 07 aug 2013, 18:18
door Bertus521
Heb ik even opgezocht maar dan kom in op 4T uit niet?
2 t loopt naar mijn mening mooier.
Marco? Heb jij het ook over deze blokken?
Bedankt voor de tip
Geplaatst: 07 aug 2013, 18:24
door Bertus521
Hoi jeti, dank je dat je me f uit de droom helpt wat dat betreft.
Ik wil dan toch wel zeker voor een 5 bak gaan maar wat is nu best om vlot weg te komen hiermee?60 cc ahj 21 mm carb (spruitstuk) aanpassen
Snelle krukas etc.?
Geplaatst: 07 aug 2013, 18:25
door the_destroyers
Zo een 100cc blok is 4takt dacht ik?
Marco bedoelt dezelfde blokken idd
Een standaard fs1 blok opvoeren gaat ook, maar dan moet je all the way gaan.
Goeie cilinder, cilinder bewerken, grote carb, groter spruitstuk, schijf aapassen.
Spoeling in blok ed optimaliseren.
Geschikte uitlaat, andere ontsteking en ga zo maar door!
En dan nog is 100echte kilometers per uur halen zeer moeilijk met een orri blok!
Of je moet al zoals gino een 70cc metrakit met waterkoeling eronder hangen enzo, maar dat vergt ook weer veel veel aanpassen.
Geplaatst: 07 aug 2013, 18:33
door pee67
Met alleen een ajh en een 21 mm carb ben je er nog niet,
wil je een schijfblok of een menbraamblok?
Hoe ga je het aanpakken met je ontsteking, die gaat de 100 + niet redden in ieder geval
Geplaatst: 07 aug 2013, 18:51
door bajaboy
hpi er op ! opgelost maar 100 en + is voor weinige weg gelegd .
ja oude verhalen van 130 of meer hahhaha maar dat was 1970 hahhaha
Geplaatst: 07 aug 2013, 19:10
door Bertus521
Oké uit de droom van een dikke 100 maar, ik wil idd op de 5 bak alles aanpassen maar ook echt alles tot op de laatste onzuiverheid die ik ik weg moet polijsten.
Die metrakit wat gino rijdt? Past die op de blok van de fs1 dan?
Dat er veel werk in komt zitte. Maakt niet uit de winter duurt straks toch al zolang haha
Tanks!
Geplaatst: 07 aug 2013, 19:45
door marco
Bertus521 schreef:Heb ik even opgezocht maar dan kom in op 4T uit niet?
2 t loopt naar mijn mening mooier.
Marco? Heb jij het ook over deze blokken?
Bedankt voor de tip
Nee heb het over de blokken die onder een yb100 zitten en dat is 2 takt.
Geplaatst: 07 aug 2013, 19:46
door hans.m
metrakit past zo niet. blok van fs1 moet opgelast worden en andere tapgaten moeten geboord worden en nog wel heel wat aanpassingen.. dus niet op 1-2-3.
Geplaatst: 07 aug 2013, 20:00
door Jeti
Bertus521 schreef:Hoi jeti, dank je dat je me f uit de droom helpt wat dat betreft.
was niet bedoeld om je te ontmoedigen hoor
Ik (en mag wel voor WIJ spreken..) zijn altijd benieuwd naar eigen invullingen en snelheidsduivels op FS1 gebied van mensen. En stiekem altijd een beetje huiverig, omdat mensen het echt zwaar onderschatten en de 100+km/u rijders (met origineel blok) hier op het forum op één hand te tellen zijn.. En dat is echt door zelf aanpassingen te maken aan werkelijk ELK (blok)onderdeel.. en zelf-berekende en -gemaakte uitlaten etc.
Ikzelf heb altijd respect voor mensen die het proberen en willen, of het nou lukt of niet. Vind het leuk als mensen gewoon zelf lekker bezig en aan het klooien zijn.
Dus we vooral zijn benieuwd naar je kunnen en kunsten
Heb je enige tuning-ervaring? Alsin aanpassen van onderdelen?
En er is niets mis met die 100cc blokjes hoor
Is een prima alternatief voor als je gewoon lekker hard wilt.
Geplaatst: 07 aug 2013, 20:02
door athenayamaha
Ik heb eens met een F5B met een iets omhoog gevijlde uitlaatpoort, snelle schijf, 16 mm carburateur en een FS50 pijp tegen de 90 (echte) gehaald. Dat vond ik al erg hard.
Geplaatst: 07 aug 2013, 20:10
door Jeti
Daar blijven de meeste mensen steken.
Die willen het graag heel houden
(mijn 378 ook met 16mm, membraan (andere plaatjes), 16mm, imi uitlaat, 60cc FS1, 4bak.. hard zat)
Alleen maar respect voor mensen die de grenzen opzoeken (en overtreffen).
Geplaatst: 07 aug 2013, 20:23
door athenayamaha
Ik heb ook respect voor hun. Vind het erg knap wat sommigen hier doen!

Geplaatst: 07 aug 2013, 21:01
door Bertus521
Haha ben ook niet ontmoedigd hoor
Mvg, bart
Geplaatst: 07 aug 2013, 21:10
door Jeti
Als je losgaat op het blok, mag dat ook op de kleur vind ik
(en anders ook, gewoon maken wat je zelf mooi vindt)
je zou ook eens kunnen kijken naar de mogelijkheden om een rd/dt blok op je fs1 te maken.. probleem is de ruimte voor je carburateur (achter cilinder ipv aan zijkant)..
dt heb je ook in meer cc..
heeft volgens mij nog niemand gedaan (maar wellicht is daar een reden voor..

)
overigens.. volgens de papieren is een fs1 frame geschikt tot 90 km/u
