Pagina 2 van 2

Geplaatst: 05 apr 2013, 00:11
door brol
Het nippeltje waarop de vlotter duwt? Die is in orde , heb ik ook al aan gedacht.
Heb nu de 160 sproeier besteld.
Maar ik vraag me nu af . als mijn sproeier te groot is, waarom is de choke dan nog altijd nodig om te starten? Want hij start absoluut niet zonder choke..

Of heeft dat er helemaal niets mee te maken?

Geplaatst: 05 apr 2013, 09:32
door koppel
heeft er niets mee te maken.

choke zorgt voor verrijkt mengsel wat nodig is om een koude motor te starten, gaat via apart kanaal.

daarom geen gas geven bij starten met choke.

starten warme motor of bij warm weer zonder choke wel een beetje gas geven.

hoofdsproeier komt pas tot z'n recht bij vollast.

Geplaatst: 05 apr 2013, 18:57
door sobw in opbouw
brol schreef:Het nippeltje waarop de vlotter duwt? Die is in orde , heb ik ook al aan gedacht.
Heb nu de 160 sproeier besteld.
Maar ik vraag me nu af . als mijn sproeier te groot is, waarom is de choke dan nog altijd nodig om te starten? Want hij start absoluut niet zonder choke..

Of heeft dat er helemaal niets mee te maken?


het heeft ook wel wat weg dat ie ergens valse lucht trekt
het is moeilijk te zeggen als je het niet ziet of hoort

tis dat je er bij vermeld dat het een 2ru is dus roterend anders zou ik zeggen
dat je membraan niet goed afsluit

Jordi

Geplaatst: 07 apr 2013, 19:52
door brol
Heb mijn membraan gechecked en ja hoor een klein beetje valse lucht ging daar naar binnen omdat de pakking vuil was..
Heb hem proper gemaakt en mooi teruggevezen en het ging al een stuk beter
Heb er een stukje mee gereden bougie gechecked maar die was dan natuurlijk zwart doordat de valse lucht weg was. Heb de luchtschroef een kwart opengedraaid en dan een stukje gereden, ging al beter maar nog steeds te rijk. Morgen komt mijn 160 sproeier aan en dus zal ik morgen nog eens testen met de nieuwe sproeier.


Maar om hem van koud te starten kan ik hem niet starten door choke en geen gas hoor..
Om hem van koud te starten moet ik de choke opentrekken, gas ook een beetje open voor een halve minuut en dan choke af en rustig opwarmen.

Geplaatst: 07 apr 2013, 22:17
door sobw in opbouw
brol schreef:Heb mijn membraan gechecked en ja hoor een klein beetje valse lucht ging daar naar binnen omdat de pakking vuil was..
Heb hem proper gemaakt en mooi teruggevezen en het ging al een stuk beter
Heb er een stukje mee gereden bougie gechecked maar die was dan natuurlijk zwart doordat de valse lucht weg was. Heb de luchtschroef een kwart opengedraaid en dan een stukje gereden, ging al beter maar nog steeds te rijk. Morgen komt mijn 160 sproeier aan en dus zal ik morgen nog eens testen met de nieuwe sproeier.


Maar om hem van koud te starten kan ik hem niet starten door choke en geen gas hoor..
Om hem van koud te starten moet ik de choke opentrekken, gas ook een beetje open voor een halve minuut en dan choke af en rustig opwarmen.


oke mooi dat het wat beter gaat!
dat hij op shoke niet wil starten zonder gas komt
omdat hij te rijk staat
luchtschroef moet 1 en half open
en stap gewijs iets kleiner gaan met je sproeier

Geplaatst: 10 apr 2013, 18:57
door brol
Met de sproeier 160 rijdt hij goed, geen valse lucht meer, valt niet meer uit, bougie is mooi bruin
Maar er loopt nog steeds wat onverbrande olie uit mn uilaatpoort

Ik weet echt niet meer wat doen :(

Geplaatst: 10 apr 2013, 20:00
door brol
En mn smering is 1:40

Geplaatst: 10 apr 2013, 20:01
door NIX
Dus? Who cares? Hij loopt nu toch goed? Rijden!

Geplaatst: 10 apr 2013, 20:03
door marco
Ja gewoon rijden.

Geplaatst: 10 apr 2013, 20:08
door scirocco
NIX schreef:Dus? Who cares? Hij loopt nu toch goed? Rijden!

Inderdaad niet druk maken om een beetje olie uit je pijp
Denk dat je alleen nog maar test ritjes hebt gedaan
Bij een goede rit zal het vast al iets minder zijn