Pagina 2 van 6
Geplaatst: 02 feb 2013, 19:36
door Swizzer
Inderdaad foto's maken van alles wat je los haalt.
heb ik ook gedaan en vervolgens in omgekeerde volgorde, met de foto's op je iPad of zo weer terug zetten.
Daarnaast heb ik in een heleboel boterhamzakjes schroeven, e.d. van verschillende onderdelen gedaan, met een klein briefje erbij waar het van was.
Erg handig gebleken.
Geplaatst: 02 feb 2013, 20:06
door bajaboy
gewoon goed poetsen en kijken wat er onder vandaan komt en dan pas denken over revisie.
Geplaatst: 02 feb 2013, 22:32
door sam375
pee67 schreef:Waar kom je vandaan?
Misschien makkelijk om eens iemand die vlakbij jou woont dan te vragen te helpen
Ben van lier, belgië
Geplaatst: 03 feb 2013, 16:02
door sam375
zou iemand me het schakelen kunnen uitleggen?
heb hem sinds vandaag laten rijden, maar het schakelen is nog onduidelijk.
ik weet hoe het moet, maar wat is de volgorde van 1, 2, 3 en 4?
Geplaatst: 03 feb 2013, 16:09
door Jens36
Alles naar beneden klikken, dus neutraal-1-2-3-4
Welkom op het forum vanuit Mechelen!
Geplaatst: 03 feb 2013, 16:16
door sam375
ok, had dit geprobeert, maar dan valt de motor telkens uit,
had ik dan toch verkeerd geschakelt?
maar voor de moment heeft hij blijkbaar even geen zin om te starten.
bedankt jens!
Geplaatst: 03 feb 2013, 16:32
door Jens36
Je mag niet vergeten te ontkoppelen natuurlijk. De hendel links op je stuur indrukken.
Het kan ook zijn dat de koppeling niet werkt natuurlijk

Geplaatst: 03 feb 2013, 16:35
door sam375
jah, had de heldel links gebruikt, maar als ik die los laat slaat hij uit.
en hij weigert ook om terug te starten

Geplaatst: 03 feb 2013, 17:09
door pee67
Beter pak je je FS1 op en brengt hem naar iemand die vlakbij jou woont er verstand van heeft.
Geplaatst: 03 feb 2013, 18:41
door sam375
Hij werkt draait intussen terug, gewoon nog wat geprobeert
Ik moet noch wachten op mn rijbewijs,
Dus ik zocht een mooie brommer waar nog werk aan was om hem in afwachting op te knappen.
Gelukkig heb ik een buur die er wat van weet
Ik probeer zo veel mogenlijk zelf te doen dat ik er zelf dubbel zo trots op kan zijn.
Geplaatst: 03 feb 2013, 18:48
door the_destroyers
Goedzo !

Geplaatst: 03 feb 2013, 18:56
door marco
sam375 schreef:jah, had de heldel links gebruikt, maar als ik die los laat slaat hij uit.
en hij weigert ook om terug te starten

Wel rustig loslaten met een beetje gas erbij

Geplaatst: 03 feb 2013, 19:02
door Niek de Rijcke
Heeft wat oefening nodig voor je het gevoel te pakken hebt, gewoon heel veel doen! Kwart/eenderde gas en heel rustig laten opkomen...
Geplaatst: 03 feb 2013, 20:15
door Jeti
Allereerst: welkom!
Mooie brom!
Waarom moet hij meteen helemaal uit elkaar..?
Als ik jou was, zou ik eerst een tijdje lekker gaan rijden om hem te leren kennen. Dan kun je ook een beetje oefenen/proberen met afstellen en weet je beter waar je mee bezig bent. FAQ's staan hier op het forum, voor eigenlijk alles wel. LEES DEZE GOED DOOR!
Er staan ook diverse handboeken op de site en het forum. Ook hier kun je veel van leren. Begin bijvoorbeeld met het "Zelf sleutelen" boekje.
En als je het allemaal een beetje begint te begrijpen.. En je hem "in nieuwstaat" wilt maken (wat ik van je begrijp), dan kun je hem altijd nog uit elkaar halen om te spuiten.
Er komen hier veel mensen die meteen beginnen met uit elkaar halen. Na het terug in elkaar zetten doet ineens vanalles het niet meer. Is niet erg en erg leerzaam, maar wel lastig als je gewoon lekker wilt rondrijden.
Ik zou een brom in deze staat zelfs helemaal niet uit elkaar halen en gewoon zo houden en lekker rond gaan rijden.
En anders kun je altijd nog eens beginnen met het spuiten van je tank bijvoorbeeld. Weet wel: een originele tank (in originele lak), is doorgaans meer waard dan een opgeknapte. Geldt overigens voor de hele brom. Is niet het belangrijkste, maar wellicht wel iets om mee te nemen in je overwegingen. Meeste mensen hebben en kopen liever een originele brommer met wat gebruikssporen dan een gerestaureerde.
En als het nodig (lees: versleten) is, zul je zeker wel wat rubbers / (kogel)lagers, bloklagers/keerringen zullen moeten vervangen. En dat is ook prima en alleen maar leerzaam. FAQ's ook op dit forum

Geplaatst: 03 feb 2013, 20:34
door sam375
Bedankt voor tips,
Volgens mij is er een verkeerd beeld van de staat, ik kan op 1ste net rijden maar als ik nog maar een beetje gas geef valt hij uit, hij is verroest en het vuil en stof zit veral.
Er zijn ook enkele delen als tandwielen, contactslot, lampen enz. Aan vervanging toe.
Dus dacht ik alles in één keer op te knappen.
Ook kan ik nog niet de baan op en zou ik het moeten doen met een klein zandweggetje acher onze garage.
In de tijd dat ik wacht dacht ik hem op te knappen dat ik, vanaf het kan, er alles kan uithalen wat er in zit.
Ik zal zeker de handboeken eens doorlezen, ook vind ik het zeer interresant om de werking en de technieken achter deze brommer te begrijpen.