Pagina 2 van 2

Geplaatst: 26 dec 2012, 14:06
door brol
NIX schreef:75 zou waarschijnlijker zijn en mogelijk moet je voor een 13 monteren om in de powerband te komen. Ik zou geen FS1 cilinder monteren op een straatbrommer met 4-bak.

waarom niet?

en nog even een update. ik dacht al heel de tijd dat ik een 10mm carb heb maar blijkbaar is het een 16?
ik heb bij de rode pijl gemeten en kom 16mm uit is dit juist?
Afbeelding
heb heb 800x600 gedaan deze keer ;)

en ik heb een 150 sproeier maar ik heb gelezen op een andere topic dat dit voor mijn setup 170 moet zijn? is dit juist?

dus nog een laatste keer samenvatten wat ik nu ga monteren en als er iets fout is , zeg het mij aub :wink: daarna laat ik jullie allemaal gerust :)
-4 bak 2ru motor met fs1 cilinder
-16mm carb met 170 sproeier
-vertanding 13-46 (ik weeg 70kg)
-bh7s bougie
-snelle pijp en grote bocht
en ik heb deze cilinderkop ik weet niet of het een hoge of lage druk is.
ciliderkop

Geplaatst: 26 dec 2012, 14:07
door the_destroyers
sproeier is afhankelijk van motor tot motor, wss moet er bij jouw een 170 in, maar kan ook een 160 of 180 worden

Geplaatst: 26 dec 2012, 14:32
door NIX
Die kop moet gevlakt, Hier: http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=5150 staat beschreven wat ik tegen 50cc FS1 cilinders heb, je had blijkbaar al een 16mm, ja en er moet een ECHTE http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=3368 170 in en pak een B8.

Is de schijf snel en staat de ontsteking op tijd? Kijk in de FAQ voor we hier weer mogen uitleggen hoe je een ontsteking stelt en hoe je checkt of een schijf snel is.

Geplaatst: 26 dec 2012, 15:27
door brol
NIX schreef:Die kop moet gevlakt, Hier: http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=5150 staat beschreven wat ik tegen 50cc FS1 cilinders heb, je had blijkbaar al een 16mm, ja en er moet een ECHTE http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=3368 170 in en pak een B8.

Is de schijf snel en staat de ontsteking op tijd? Kijk in de FAQ voor we hier weer mogen uitleggen hoe je een ontsteking stelt en hoe je checkt of een schijf snel is.


de ontstekeing weet ik al hoe het moet en ik heb geen schijf maar een membraam
maar voor het inrijden heb ik een lagedrukkop nodig als ik het goed gelezen heb?
zijn dit echte mikuni sproeiers?

Geplaatst: 26 dec 2012, 16:43
door the_destroyers
en 13-46 zal TE licht zijn.
Ga maar voor 13-44....

Geplaatst: 26 dec 2012, 16:52
door brol
the_destroyers schreef:en 13-46 zal TE licht zijn.
Ga maar voor 13-44....


ok geen probleem danku

Geplaatst: 26 dec 2012, 17:36
door the_destroyers
brol schreef:
the_destroyers schreef:en 13-46 zal TE licht zijn.
Ga maar voor 13-44....


ok geen probleem danku


;)

En zoals NIX zegt, niet iedereen vindt de fs1cilinder goed.
Je moet echt toerenjanken. Terwijl je bij een f5b bvb al veel meer kracht onderin hebt, tis maar zoals je het wilt....

Geplaatst: 26 dec 2012, 19:06
door marco
46 past denk niet eens onder het kettingrandje 45 ging nog maar net.

Geplaatst: 26 dec 2012, 19:23
door woers
marco schreef:46 past denk niet eens onder het kettingrandje 45 ging nog maar net.


48 past nog net zonder kettingrand,en bijna tegen shokbreker. :lol:

Geplaatst: 26 dec 2012, 19:31
door marco
Die grote achtertandwielen zijn niet voor fs1tjes bedoelt.