Pagina 2 van 3

Geplaatst: 27 mar 2007, 00:00
door YamaSam
op tijd ontkolen is bij vers gerief een heilige handeling

Geplaatst: 27 mar 2007, 08:46
door Waslijn
ik meng 1 op 20 dus dat zal ook wel goed zijn :wink:

Geplaatst: 27 mar 2007, 08:48
door Tombo
ga maar gerust 1:35/1:40 mengen, 1:20 is echt veel te vet :P het moet op elkaar inslijten he :)

Geplaatst: 27 mar 2007, 19:45
door IceFs1
1:40... ik heb mij altijd wijs laten maken dat dat veels te weinig is.
maar ik vond het ook altijd zo apart dat 1:25 mengen terwijl je TTS gebruikt :P

Geplaatst: 27 mar 2007, 19:46
door Tombo
Met TTS kan je al helemaal 1:40/1:45 mengen. Vroegah toen de olie nog brak was enzo moest je 1:25 mengen ofzo, tegenwoordig hoeft dat niet meer

Geplaatst: 27 mar 2007, 22:52
door Dorfie
YamaSam schreef:op tijd ontkolen is bij vers gerief een heilige handeling


Hoe ontkool jij dan?

En om de hoeveel km? En hoeveel km is je rodage dan? En mag je dan meer doortrekke?

Geplaatst: 28 mar 2007, 09:46
door Waslijn
Volgens mij is het beste elke 1000 km toch? En officieel moet je 500 km inrijden maar ik reed na 100 km al vol gas :twisted:

Geplaatst: 28 mar 2007, 15:04
door Jelle
nog maar eens, nu lach je erom, maar let wel op hoor :)

Geplaatst: 28 mar 2007, 15:10
door Tombo
Ach, als het de in het begin al goed gaat, dan zit het zaakje iig goed gemonteerd. Dan is het verder een kwestie van de goeie sproeier bepalen.

Geplaatst: 28 mar 2007, 16:42
door Waslijn
witloof schreef:nog maar eens, nu lach je erom, maar let wel op hoor :)


Wat zou er nu nog kunnen gebeuren dan? :? Als er iets zou gebeuren zou dat allang gebeurd zijn..

Geplaatst: 28 mar 2007, 16:46
door Jelle
niet waar

helemaal niet
hij kan nog altijd vastlopen...

Geplaatst: 28 mar 2007, 17:12
door Jasperb
hangt er vanaf hoe je er mee om gaat. Als je goede sproeier combinatie hebt met een mooie koffiebruine bougie kan er opzich weinig meer foutgaan. Je moet alleen je rechter hand ff wat in bedwang houden wanneer je de fs1 net aan hebt.

Geplaatst: 28 mar 2007, 17:17
door Dorfie
Idd, als je cilinder te snel warm wordt is de kans op een vast/warmloper zeer groot. Zeker als de cilinder en piston zich nog niet helemaal hebben gezet. In het stadium waar jij je nu bevind dus.

Geplaatst: 28 mar 2007, 17:19
door Jasperb
Ja en als dat gebeurd dan moet je je cilinder weer 'uitkuisen' :P

Geplaatst: 28 mar 2007, 17:47
door Waslijn
Nou ik heb nou 350 km gereden en altijd voordat ik ga rijden wacht ik een minuutje ofzo om ff warm te worden en als ik ga rijden hou ik hem heel laag in zn toeren.. mn bougie is mooi koffiebruin, dus er kan denk ik weinig meer foutgaan..