Pagina 2 van 9
Geplaatst: 02 okt 2011, 12:57
door marco
Begin eens met een sproeier 150 kort en een bougie b8hs.
Maak anders eens wat foto's van de cilinder en zuiger.
Geplaatst: 04 okt 2011, 11:52
door bas
Geplaatst: 04 okt 2011, 12:18
door henkie22222
Is 150 niet ook nog wat te klein voor een (betwijfelbare) 70cc cilinder. dat rij ik namelijk met een standaard 50 metdezelde setup.
Leuk om weer iemand uit de buurt erbij te hebben

Geplaatst: 04 okt 2011, 14:15
door bas
....dus mijn vraag is, wordt het constante verzuipen veroorzaakt door deze beschadiging op mijn zuiger?
Voordat ik die smeergaatjes maakte was de ontsteking goed, en had ik een mooie koffiebruine kleur op de bougie. Het enige probleem waren de warmlopers. Hiervoor heb ik geprobeerd met dubbele voetpakking, dubbele koppakking, en andere cylinderkop te rijden, zonder het probleem opgelost te hebben.
Als het probleem de zuiger is, waar kan ik 't goedkoopst een nieuwe 45mm zuiger bestellen? Of is 't handiger een 40mm 50cc te monteren wegens politie- en verzekerings gedoe?
Geplaatst: 04 okt 2011, 14:42
door henkie22222
Wat mensen je hier dus proberen te zeggen is dat je in de compleet verkeerde richting naar oplossingen aan het zoeken bent. Die warmlopers die je krijgt en wat jij verzuipen noemt worden hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door een veel en veels te kleine sproeier. Vervang die maar eerst, en vervang je bougie dus ook naar een b8hs. Als het dan nog niet loopt kun je je verder af gaan vragen wat het probleem is, maar ga er voorlopig maar vanuit dat je met die bougie en sproeier het hele zaakje nooit goed gaat laten lopen.
Geplaatst: 04 okt 2011, 15:02
door Triforce
bas schreef:https://picasaweb.google.com/ilenecello/October42011Yamaha63cc?authkey=Gv1sRgCKST0JWCubDg2gE#
Heb je nou gaten geboord of sneetjes gemaakt in de zuiger??
Want dat ziet er wel heel raar uit!!
Geplaatst: 04 okt 2011, 15:16
door bas
@ Henkie: de boel heeft prima gelopen voordat het begon te stotteren. Ik kan wel een nieuwe bougie kopen, en een andere sproeier. Mijn vraag is of ik ook een nieuwe zuiger moet kopen.
Ik had gaten geboord, en die opgevuld, waarbij ik tijdens het afzagen van die schroefjes per ongeluk het zuigerhemd heb beschadigd met snedes in de breedte richting.
Geplaatst: 04 okt 2011, 15:56
door Tombo
Deze zuiger moet je niet meer gebruiken. Al helemaal niet met afgezaagde schroefjes erin.

Geplaatst: 04 okt 2011, 16:14
door scirocco
Geplaatst: 04 okt 2011, 16:30
door marco
Tombo schreef:Deze zuiger moet je niet meer gebruiken. Al helemaal niet met afgezaagde schroefjes erin.

Dat is wel heel bizar
Die cilinderwand is wel heel dun de bovenste spoelpoorten liggen helemaal open

Geplaatst: 04 okt 2011, 16:35
door NIX
Op zich boeien die zaagsnedes niet zo, maar het is een zuiger met 1 veer en met al een zooitje weggevijlde warmlopers. Ik denk dat je beter een normale set kunt kopen. Waarom heb je voor een 45mm boring gekozen? Moet het ding een hardloper zijn?
Geplaatst: 04 okt 2011, 16:57
door marco
Het is ook geen fs1 zuiger als je het mij vraagt.
Geplaatst: 04 okt 2011, 16:59
door Tombo
Als het een 50cc cilidner is die opgeboord is, zal hij nooit hard lopen. De effectieve poorttiming (en al helemaal van de spoelpoorten) wordt een stuk lager
Geplaatst: 04 okt 2011, 17:07
door NIX
Deze zuiger is voor een alu cilinder. Ik denk dat ie het wel lekker zou doen in een Zeta voor een DT/RD. Die cilinders hebben meer vlees en kun je verder opboren.
En aan Bas: die zuiger is dood. of het door de smeergaten komt of niet, ver kom je er niet mee als de boel nog eens wil starten. Als je perse met deze cilinder wil verderrijden, koop dan een zuiger met 2 veren. Waar? Weet ik niet. Zoeken, bellen mailen naar de bekende toko's. Staan allemaal in de FAQ.
Los daarvan denk ik dat deze cilinder ook niet meer gaat geven wat hij zou moeten. Ik vind 'm te ver uitgeboord, hij is te zwak, gezien de vervorming die de warmlopers veroorzaakten. Mijn advies, pak een cilinder die eventueel opgeboord moet worden, zolang het maar geen FS1 is, koop daar een passende (overmaat) zuiger bij, eventueel de cilinder laten boren op de overmaatzuiger, dan heb je een gloednieuwe set van voldoende kwaliteit. Als je perse meer cc wil, ga dan niet verder dan een 43mm boring. Eventueel kun je de uitlaatpoort nog wat omhoog vijlen tot die 14mm hoog is. Dan heb je een cilinder waar je rustig mee kunt rijden en waar je huidige carb het ook goed op doet. Denk wel aan een passend kopje
Of de 150 sproeier daadwerkelijk 150 is, is ook af te vragen, daar er nogal wat imi sproeiers in omloop zijn die zomaar een maat of 4 groter kunnen zijn dan het getal doet vermoeden.
Geplaatst: 04 okt 2011, 17:23
door bas
het viel idd tegen die 63cc..
ik kan een DMP (PaiWeh) cylinder kopen van 50 of 60 cc, wat raden jullie me aan?
En ik begrijp dus dat ik dan weer kan rijden, zonder ontstekings probleem?
bedankt voor alle antwoorden!