Pagina 2 van 2

Geplaatst: 14 sep 2011, 18:57
door Laars
Heb je de pakking ring (rubber) en de 2 O ringen aan de binnenzijde van het schijfhuis wel goed zitten?

Geplaatst: 14 sep 2011, 20:53
door NIX
Juist, er zijn 2 soorten keerring. Met 1 lip en met 2 lippen.

Alleen waarom denk je carterolie te zien? hoe weet je zo zeker dat het carterolie is?

Bedenk ook dat carterolie aangezogen kan worden via de middenpakking.

Geplaatst: 15 sep 2011, 10:11
door cyber98
De keerring heeft twee veren dus die moet goed zijn.

Overigens ben ik gisteravond aan de slag gegaan en heb de rotatiehuisbehuizing er weer uitgehaald. Deze keer bevatte de schijf geen versnellingsbakolie meer (kleur = groen) doch alleen mengsmeringolie (kleur = rood). Mijn eerdere reparatiepoging heeft dus gewerkt = vloeibare pakking geplaatst in de geul van de afdichtingsring van de rotatiehuisbehuizing waardoor deze rubbere afdichtingsring minder diep in de geul wegvalt.

Het slecht blijven lopen van het blok is te verklaren nu ik gisteren zag dat ik de rotatieschijf de laatste keer niet goed heb gemonteerd (markeerpunt lag niet in lijn met markeerpunt van de krukas :oops: ). Ik heb er vertrouwen in dat e.e.a. nu goed gaat komen.

Samenvatting van mijn probleem:
Beroert lopend blok
Hoofdoorzaak van het probleem:
Lekkende rubbere afdichtingsring van de rotatiehuisbehuizing waardoor er versnellingsbakolie in de verbrandingskamer terecht kwam
Oplossing voor het probleem:
Nadat een nieuwe afdichtingsring niet hielp heb ik vloeibare pakking geplaatst in de geul op de rotatiehuisbehuizing waardoor de afdichtingsring iets hoger komt te liggen. Hierdoor heeft de afdichtingsring meer 'vlees' om de rotatiehuisbehuizing af te sluiten van de carter met versnellingsbakolie. :idea:

Geplaatst: 15 sep 2011, 10:14
door NIX
Vaak geven keerringen ook problemen als ze droog gemonteerd worden. Het loopvlak dat contact maakt met de ring, moet ook even ingesmeerd worden.

Een verkeerd geplaatste schijf gaat natuurlijk nooit goed lopen.