Pagina 2 van 7
Geplaatst: 14 mei 2011, 13:20
door NIX
Geef die cilinder maar een keer mee. Ik was toevallig gisteren in Den Haag en ben daar wel vaker, kom ook vaak zat in Bunnik of Utrecht.
Geplaatst: 14 mei 2011, 16:53
door Stevie
ja graag! bedankt! we houden nog wel even contact dan!
Geplaatst: 22 mei 2011, 00:07
door Stevie
Jaaaa hoooor, daar is het spul dan eindelijk! frame en wat kleine delen (bok, tellerplaat, kroonplaat etc. etc. allemaal gestraald en gecoat.) Verder is t motorblokje gereviseerd en gestraald. Ook zit de originele (gehoonde) 2RU cilinder erop

hoort dat trouwens heel strak te lopen? lijkt alsof er zo weinig compressie is maar gewoon heeeel zwaar gaat doordat ie zo krap zit?
Foto's:
Nu nog even het achterwiel en de ketting etc. Kon dat alleen nog niet doen omdat ik mn achter wiel keerring had vernaggelt :S wilde de lager schoonmaken, maar wist niet hoe de keerring er uit moest. Nu zit ie er nog steeds in maar zonder rubber.. hoe kan ik dat het beste vervangen?
verder zoek ik ook nog:
4 boutjes achtertandwiel
2 bolle (achter) knipperlichten (oud type)
witte tankstickers (voor 2RU tank)
witte zijkap tankstickers (voor 2RU kapjes) --> passen hier eigenlijk ook die 3E9 stickers op? die zijn er namelijk in het wit en zwart, precies wat ik zoek
als ik die stickers er op plak, lopen de witte strepen dan wel mooi door? iemand ervaring mee? het zou dan om deze stickers gaan:
verder snap ik niet precies waar het relais moet komen aan de binnenkant van het frame, iemand foto of afbeelding over, ik kan het namelijk niet duidelijk zien in het werkplaatshandboek/partslist.
nog 1 laatste ding, bij de revisie is het tandwiel vervang op de motor (die de ketting aandrijft) de ketting en achtertandwiel heb ik nog niet gekocht omdat ik niet zeker weet of dat wel nodig is.. heb daar ongeveer 4 maanden mee gereden. heb nu een 13 tands voor zitten, wat is het beste achtertandwiel om dan te kopen? had ergens 1/3 gelezen, zou dat betekenen dat dit dan 39 moet zijn? heb nu een 44 liggen namelijk. --> kan ik de oude ketting gebruiken en schakels weghalen/wiel verder naar achter zetten of moet daar dan sowieso een nieuwe voor komen?
groetjes!
Geplaatst: 22 mei 2011, 00:09
door the_destroyers
Ziet er allemaal mooi uit!
Euhmm voor die tandwielverhouding dat zou 1/3 moeten zijn, maar hangt af van motor tot motor. Daar weet ik niet echt iets van.
Normaal kan je je ketting inkorten ja. Er is 1 schakeltje met een slotje op, als je dat eraf haalt kan je er een paar schakeltjes er uithalen en dan terug sluiten met het slotje.
Geplaatst: 22 mei 2011, 10:11
door Jeti
Dat ziet er zeker mooi uit! Leuk leuk!
Geplaatst: 22 mei 2011, 13:06
door marco
Ziet er mooi uit
Het knipperlichtrelais hoort achter je accu te zitten aan een rubbertje.
De tandwiel verhouding moet je proberen of die dat trekt.
Beter kun je een tandwiel 14 erbij kopen dat is makkelijker te verwisselen dan een achtertandwiel.
Geplaatst: 22 mei 2011, 13:19
door Camiel
Jeti schreef:Dat ziet er zeker mooi uit! Leuk leuk!
Zekers!
Geplaatst: 22 mei 2011, 13:20
door the_destroyers
Wat heb je betaald voor die orri 2RU?
Ben zelf opzoek naar een rustig cilindertje voor op mijn gemak mee naar school te kunnen.
Geplaatst: 22 mei 2011, 15:09
door mpro09
ziet er goed uit! ik zou wel opzoek gaan naar een 2ru cilinderkop, die sluit wat beter aan op de cilinder.
lagers kun je beter vervangen dan schoonmaken
Geplaatst: 22 mei 2011, 16:38
door NIX
Het zware draaien is wwaarschijnlijk het zonder olie heen en weer gaan van de zuiger in de nieuwe cilinder die nog ruw is. Een ori 50cc loopt meestal het lekkerst met 14/44. 13/39 is in veel gevallen al aan de zware kant.
Geplaatst: 22 mei 2011, 16:51
door Stevie
oke thanks! raad je me aan om een nieuw achtertandwiel en ketting dan ook te kopen of kan ik de oude nog gebruiken? ik maak wel ff een foto van de staat van de spullen, wellicht beter te beoordelen dan..
ori cilinder heb ik 140 euro voor betaald incl cilinder kop. Maakt het uit wat voor kop ik heb qua prestaties, of ziet dat er gewoon beter uit?
lager is nog gewoon goed geloof ik, maar had m schoon gespoten met een hogedruk spuit en ontvetter, vandaar dat ik m weer moest smeren..
hoe krijg ik die keerring er normaal uit? hij zit erg vast namelijk.
Geplaatst: 22 mei 2011, 17:01
door marco
stevenoliemans schreef:ori cilinder heb ik 140 euro voor betaald incl cilinder kop.
Niet niks

Geplaatst: 22 mei 2011, 17:24
door Stevie
Geplaatst: 22 mei 2011, 17:28
door marco
Ziet er nog goed uit.
Geplaatst: 22 mei 2011, 17:49
door 1j5
3e9 stickers passen gewoon op deze kapje's
Goed bezig
