Pagina 2 van 2
Geplaatst: 31 mar 2011, 19:32
door MarcoFs1
Heb nog een extra koppakking liggen, die er even tussendoen en testen?
Geplaatst: 31 mar 2011, 19:32
door marco
Heb je er wel een 60cc kop op?
Geplaatst: 31 mar 2011, 19:36
door MarcoFs1
Jep, 60cc kop, cillinder is alleen gehoont zegmaar en nieuwe zuiger bij geleverd.
Geplaatst: 31 mar 2011, 19:36
door NIX
Je woont in Bussum. Laat Gino er een maatkopje voor maken. Die zit voor jou om de hoek.
Geplaatst: 31 mar 2011, 19:37
door marco
MarcoFs1 schreef:cillinder is alleen gehoont zegmaar en nieuwe zuiger bij geleverd.
Kun je een nikasil cilinder honen dan?
Geplaatst: 31 mar 2011, 19:39
door MarcoFs1
Ja heel licht gehoont, en daarna gepoetst, gepolijst ofzo.
Als het aan de kop ligt kan ik wel even naar Gino toe ja.
Geplaatst: 31 mar 2011, 20:04
door MarcoFs1
lag toch aan de kop, heb een extra pakking ertussen gedaan, nu is het snelle tikken weg, maar nu hoor je het alleen nog als je heel ligt gas geeft...
Geplaatst: 31 mar 2011, 20:12
door tim007
Doe er maar gewoon een normale zuiger in , ben je van alle ellende af .
Met die gaten in de zuiger is bij Yamaha fs1 alleen maar vragen om problemen.
Let wel dat zo n zuiger[met poorten] heel anders reageerd op warmte ect.
Hij is nou eenmaal zwakker door dat, en een imi cilinder is minder goed afgewerkt ook.
Dus tikken/groeven/warmlopen/zuigerveren die breken door scherpe randen ect ect.
Ik zou zeker alle randen bij de poorten even afronden, dat ze iig niet scherp meer zijn.

Geplaatst: 31 mar 2011, 20:27
door Higherking
Hoop voor je dat je cilinder het lang volhoud als je heb licht heb gehoond, zuiger steekt altijd een beetje uit, bij een AJH cilinder je heft niet speciaal een 60cc kop te hebben heb altijd met een normale kop gereden,
waar je op moet letten is dat je koppakking is nooid gelijk, en kan stukje uitsteken naar waar de zuiger komt, zorg dat hij overal precies gelijk ligt.
Geplaatst: 31 mar 2011, 21:32
door NIX
Even over die gaten, die zijn het probleem niet. Ze hebben op een FS1 geen functie, dus beter loopt hij er niet van, maar ook niet slechter. Als er al een probleem met deze zuiger is, dan is het gewoon omdat het een slechte zuiger is. En ik weet niet of dit een flutmerk is of niet. Wel is het maar 1 veer, dus minder warmte afvoer dan met 2 veren. Dat hoeft in een Alu geen probleem te zijn.
Zorg wel dat hij zijn kop niet stoot, daar wordt ie niet beter van.
Geplaatst: 31 mar 2011, 21:45
door ginofs1
ik denk dat je een koppakking gebruikt heb met een boring van 40 mm.
een ajh mag je nooit honen.
in een ajh mag geen gewone zuiger, en zeker geen standaard veertje.
bij een ajh is de zuiger speling van groot belang.
gr gino
Geplaatst: 31 mar 2011, 21:45
door Tombo
een normale zuiger gaat niet werken, die zijn volgens mij lager dan die Asso zuigers. Tenminste, ik heb het eens geprobeerd maar de deckheight (hoogte tussen top zuiger en cilinderbovenkant) was iets van 1,5 tot 2mm, dus hij bouwt dan heel weinig compressie op
Geplaatst: 31 mar 2011, 22:51
door koppel
een AJH of athena wordt geleverd met een asso zuiger met één veer en de twee spoelpoortjes, de zuiger heeft een bolle kop en komt iets uit de cylinder, je moet de cylinderkop daarom iets aanpassen zodat ze elkaar niet kunnen raken, uiteraard moet de diameter van de koppakking juist zijn.
Geplaatst: 31 mar 2011, 23:42
door NIX
En daar pik je het nagelschaartje van je vriendin even voor.
Geplaatst: 01 apr 2011, 00:32
door realobsession
kijk ook eens even of je het kopje niet te vast heb gedraaid.
check ook even zonder je kopje erop of je poorten helemaal open staan als de zuiger op zijn diepste punt staat.
bij mij weten (en ik heb 6 van die cilinders) zijn er cilinders bij van ajh die niet helemaal open gaan op het diepste punt.
doe dan gewoon twee voetpakkingen eronder en snij of knip de spoelpoorten gelijk met de cilinder .
dit omdat vaak een imitatie voetpakking iets te kleine poorten heeft zelfs de paking die er bij zit klopt niet helemaal.
ook de pakking onder het kopje goed bekijken vaak moet er een half milimetertje af omdat de pakking net iets te klein is.
ikzelf doe dit altijd met een dremel met een slijpertje erop maar knippen kan ook natuurlijk.
en zorg (van gino geleerd) dat je tapeinden altijd het juiste aandraai moment hebben. dit omdat je drijfstang uitzet(langer wordt dus met veel toeren)
dat kan jouw tikken veroorzaken met veel gas geven.
mvg