Pagina 2 van 101
Geplaatst: 27 mar 2011, 20:01
door Triforce
the_destroyers schreef:Even een vraag over de ontsteking, als de ontsteking te laat staat, wilt dat dan zeggen dat de contactpunten te ver uit elkaar staan?

Wat je zegt is precies het tegen over gestelde
De punten te [s]dicht[/s]dichter op elkaar wil zeggen dat hij later ontsteekt, wanneer wijder uit elkaar krijg je meer voor ontsteking

Geplaatst: 27 mar 2011, 20:04
door the_destroyers
Triforce schreef:the_destroyers schreef:Even een vraag over de ontsteking, als de ontsteking te laat staat, wilt dat dan zeggen dat de contactpunten te ver uit elkaar staan?

Wat je zegt is precies het tegen over gestelde

De punten te dicht op elkaar wil zeggen dat hij later ontsteekt, wanneer wijder uit elkaar krijg je meer voor ontsteking

Ok dankje wel, ben even de faq over ontsteking aan het lezen. Heb het al eens geprobeerd, ma lukt niet.
Dus eerst alles eens goed leren en snappen.
Bedankt triforce.

Geplaatst: 27 mar 2011, 20:12
door the_destroyers
Nog een vraag heeft iemand met een 2ru vliegwiel ervaring met het afstellen van de ontsteking volgens wat sam daar uitlegt? (zie faq ontsteking)

Geplaatst: 27 mar 2011, 20:12
door marco
Twowheeler schreef:moet ik voor een prox zuiger ook echt prox zuigerveren gebruiken?
of voldoen de veren van sjon ook? (wat een prijs verschil met almere trouwens

Normale veren kunnen ook.
Zijn ze nu al weer versleten?
Geplaatst: 27 mar 2011, 20:14
door Twowheeler
marco schreef:Twowheeler schreef:moet ik voor een prox zuiger ook echt prox zuigerveren gebruiken?
of voldoen de veren van sjon ook? (wat een prijs verschil met almere trouwens

Normale veren kunnen ook.
Zijn ze nu al weer versleten?
nee maar het schijnt geen overbodige luxe te zijn na het inrijden.
dus gewoon naar de brommerwinkel en vragen naar 2 veren voor 41mm?
ik neem wel m'n oude zuiger mee dan
als ik ze al vervang is het na de limburg rit trouwens
Geplaatst: 27 mar 2011, 20:15
door Tombo
Nouja, het lijkt me niet helemaal de bedoeling dat je de zuigerveren moet vervangen na het inrijden

Is gewoon een FS1 kwaaltje, rammelende zuigerveren
Geplaatst: 27 mar 2011, 20:18
door the_destroyers
the_destroyers schreef:Nog een vraag heeft iemand met een 2ru vliegwiel ervaring met het afstellen van de ontsteking volgens wat sam daar uitlegt? (zie faq ontsteking)

Geplaatst: 27 mar 2011, 20:19
door Twowheeler
dat weet ik, maar ook dat hij "tikt" bij stationair toerental?
echt schade kan het lijkt mij ook niet toebrengen om ze wel te vervangen, bovendien kost het ook niets
ik schijt er echt van in m'n broek, voor ik die warmloper kreeg had hij namelijk exact hetzelfde en werd het steeds erger
alleen was dat na een paar duizend km
Geplaatst: 27 mar 2011, 20:22
door marco
Heb je dat tikken ook met warme motor dan?
Geplaatst: 27 mar 2011, 20:23
door Twowheeler
alleen met warme motor, en als je hem stationair iets hoger zet is het weg.
Geplaatst: 27 mar 2011, 20:25
door marco
Die van mij tikt alleen met koude motor.
Zijn je lagers enzo nog inorde?
Geplaatst: 27 mar 2011, 20:27
door Twowheeler
marco schreef:Die van mij tikt alleen met koude motor.
Zijn je lagers enzo nog inorde?
lijkt mij wel, igg geen speling in/op krukas.
en het was er ook niet toen ik die cillinder net had.
Geplaatst: 27 mar 2011, 20:33
door marco
Gaat jou pistonpen wel strak in de zuiger?
Geplaatst: 27 mar 2011, 20:36
door Twowheeler
ja strak genoeg, kon hem er niet inkrijgen zonder de een te verhitten en de ander te bevriezen.
en dan nog ging het moeilijk hoor
Geplaatst: 27 mar 2011, 20:57
door Jeti
the_destroyers schreef:Nog een vraag heeft iemand met een 2ru vliegwiel ervaring met het afstellen van de ontsteking volgens wat sam daar uitlegt? (zie faq ontsteking)

Met een 2ru vliegwiel + complete ontsteking is maar 1 ding juist om te doen:
bij mij inleveren, want ik zoek er nog 1.
En als je er meer hebt, moet de rest naar Gino.