Pagina 2 van 3
Geplaatst: 23 jan 2011, 22:16
door jannickfs1
Ja zat ik ook al aan te denken. Maar wat kan het dan zijn? De contactpunten staan goed. Hij vonkt ook niet tussen de punten dus de condensator is goed. Maar hij ontsteekt gewoon niet. Maar vonkt niet slecht ofso

Geplaatst: 23 jan 2011, 22:21
door Wimmel O
jannickfs1 schreef:Ja zat ik ook al aan te denken. Maar wat kan het dan zijn? De contactpunten staan goed. Hij vonkt ook niet tussen de punten dus de condensator is goed. Maar hij ontsteekt gewoon niet. Maar vonkt niet slecht ofso

loop de ontstekingsFAQ eens na die in de linkerbalk op de homepage staat en stel hem exact zo af

Geplaatst: 23 jan 2011, 22:30
door Arnoute
en probeer pilote starter of kap benzine in je bougie gat, draait hij, ligt het toch aan de carb,
draait hij niet, iets anders
Geplaatst: 23 jan 2011, 22:32
door jannickfs1
Dat klopt allemaal wel. Ga denk maar eens kijken of hij het wel doet met startpiloot dan ist de carburateur al hij het dan wel doet. Die staat gewoon nog op basisinstelling maar daarmee moet hij het wel gewoon kunnen doen

Geplaatst: 23 jan 2011, 22:34
door Camiel
Arnoute schreef:en probeer pilote starter of kap benzine in je bougie gat, draait hij, ligt het toch aan de carb,
draait hij niet, iets anders
Dus pilote starter is gewoon bougie eruit en benzine in cilinder spuiten met bougie naast bougiegat met dop erop kicken en kijken of het dan ontsteekt?
Geplaatst: 23 jan 2011, 22:37
door jannickfs1
Nee startpiloot is spul in een spuitbus. Dit spuit je in de carburateur en daar loopt hij dan op. Remrijniger werkt ook maar is niet zo goed voor de brommer

Geplaatst: 23 jan 2011, 22:39
door Camiel
Ah zo
Je kan ook gewoon benzine in cilinder doen met de bougie ernaast en dan kicken

Dan zie je het ook heel goed of hij voldoende ontsteekt
Ik kom niet voor niets uit Beuncity Roosteren

Geplaatst: 24 jan 2011, 00:38
door koppel
op welke wijze en wanneer is het probleem begonnen, ging ie geleidelijk aan slechter lopen of starten, of ging het van het ene op andere moment?
is ervoor iets gebeurd wat de oorzaak kan zijn? verkeerde brandstof getankt? onderhoud gepleegd aan de brommer?
lees regelmatig dat mensen hun hele brommer binnenste buiten keren om een verstopt benzinekraantje, instelingen aan carburateur of ontsteking verlopen heel langzaam, kunnen dus niet ineens de oorzaak van een niet startende brommer die net daarvoor nog prima liep.
onsteking; de vonken moet fel blauw kleuren en een regelmatig beeld geven, een zwak ontstekingssysteem vonkt soms niet meer als de bougie zich in de verbrandingsruimte bevindt tijdens comprimeren (dus in gemonteerde toestand)
contactpunten lichthoogte maximaal 0.35 mm en gaan openen 1.8mm voor BDP.
brandstof; kan de motor ongehinderd lucht aanzuigen?trekt de tankdop geen vacuum?borgveertje gasnaald losgeschoten?membraan lek?trekt de motor valse lucht(krukaskeerringen, pakkingen, etc)?
overig;uitlaat verstopt, vreemde geluiden bij aantrappen/aanlopen?
Geplaatst: 24 jan 2011, 14:04
door jannickfs1
Heb in de zomervakantie het hele blok gereviseerd. Daarna paar maanden mee gereden deed het perfect. Maar sind er een homoet demper op zit heeft hij kuren. Contactpunten staan goed, juiste brandstof 1 op 40 gesmeerd. Maar nu heeft de brommer een paar maanden stil gestaan en wilt niet meer starten. Hij is rijden weg gezet. Maar denk dat het tog in de ontsteking zit. Slechte vonk denk ik dan ga vandaag even proberen met startpiloot.
Geplaatst: 24 jan 2011, 14:04
door jannickfs1
Heb in de zomervakantie het hele blok gereviseerd. Daarna paar maanden mee gereden deed het perfect. Maar sind er een homoet demper op zit heeft hij kuren. Contactpunten staan goed, juiste brandstof 1 op 40 gesmeerd. Maar nu heeft de brommer een paar maanden stil gestaan en wilt niet meer starten. Hij is rijden weg gezet. Maar denk dat het tog in de ontsteking zit. Slechte vonk denk ik dan ga vandaag even proberen met startpiloot.
Geplaatst: 24 jan 2011, 16:56
door marco
Heb je een membraam of schijfblok?
Geplaatst: 24 jan 2011, 16:59
door Rinus01
dan is het tijd voor de trial en error methode,
eerst een standaard uitlaat ,want die had je verandert,
dan andere carburateur,
dan een andere onsteking, enz .
tussen door steeds proberen.
Geplaatst: 24 jan 2011, 19:03
door jannickfs1
Heb vandaag geprobeerd met startpiloot maar tis tog de ontsteking. De vonk is niet sterk genoeg denk ik want hij ontsteekt gewoon niet. Maar dan zou het de bobine moeten zijn kabel is goed massa is goed en nieuwe bougie

Geplaatst: 24 jan 2011, 19:08
door Twowheeler
alles kan kapot he

Geplaatst: 24 jan 2011, 20:18
door jannickfs1
Vraag me niet wat het was maar mijn fs1 doet het weer. Weer een andere bougie dur in gedaan en opeens deed hij het.

bedankt voor het meedenken jongens
