Pagina 2 van 6
Geplaatst: 16 okt 2010, 09:46
door Arnoute
dit is echt lulkoek!
waarom doen ze dit??? om er voor te zorgen dat er minder jongeren verongelukken met een zware motor?
terwijl 7/10 van de ongelukken de motor in zijn recht was en het meestal de auto zijn schuld was!
pfff! dit is echt dikke zever....
manmanman, wat een k*tzooi allemaal! ze gaan er dan weer van verwonderd staan dat er veel mensen die regels aan hun botten gaan lappen...
ik vond de regeling die er was ideaal, ik vind het normaal dat je moet opbouwen, maar dat je 3 examens moet afleggen en dat ook telkens weer geld gaat kosten!
zever is het! zever in zakskes.....
Geplaatst: 16 okt 2010, 11:23
door Jens36
Arnoute schreef:dit is echt lulkoek!
waarom doen ze dit??? om er voor te zorgen dat er minder jongeren verongelukken met een zware motor?
terwijl 7/10 van de ongelukken de motor in zijn recht was en het meestal de auto zijn schuld was!
pfff! dit is echt dikke zever....
manmanman, wat een k*tzooi allemaal! ze gaan er dan weer van verwonderd staan dat er veel mensen die regels aan hun botten gaan lappen...
ik vond de regeling die er was ideaal, ik vind het normaal dat je moet opbouwen, maar dat je 3 examens moet afleggen en dat ook telkens weer geld gaat kosten!
zever is het! zever in zakskes.....
idd... Was mij reactie ook eerst...
Maar wij kunnen nog net geluk hebben
Als we meteen als we 18 worden ons rijbewijs halen voor lichte moto en dat dan 2 jaar hebben krijgen we het alsnog op ons 20ste

Geplaatst: 16 okt 2010, 11:45
door Jeti
Arnoute schreef:terwijl 7/10 van de ongelukken de motor in zijn recht was en het meestal de auto zijn schuld was!
pfff! dit is echt dikke zever....
Daarom is motor rijden ook meer dan het beheersen van het voertuig. Daar hoort ook bij dat automobilisten vaak motorrijders aanrijden en dit in proberen te schatten, en daarbij dus zorgen dat je gezien wordt door onoplettende autorijders.
Geplaatst: 16 okt 2010, 12:18
door Arnoute
jensje36 schreef:Arnoute schreef:dit is echt lulkoek!
waarom doen ze dit??? om er voor te zorgen dat er minder jongeren verongelukken met een zware motor?
terwijl 7/10 van de ongelukken de motor in zijn recht was en het meestal de auto zijn schuld was!
pfff! dit is echt dikke zever....
manmanman, wat een k*tzooi allemaal! ze gaan er dan weer van verwonderd staan dat er veel mensen die regels aan hun botten gaan lappen...
ik vond de regeling die er was ideaal, ik vind het normaal dat je moet opbouwen, maar dat je 3 examens moet afleggen en dat ook telkens weer geld gaat kosten!
zever is het! zever in zakskes.....
idd... Was mij reactie ook eerst...
Maar wij kunnen nog net geluk hebben
Als we meteen als we 18 worden ons rijbewijs halen voor lichte moto en dat dan 2 jaar hebben krijgen we het alsnog op ons 20ste

hoe bedoelje?
@ jet, ja je hebt wel ergens gelijk, maar daarom was er toch de regel om eerst te beginnen met een lichte moto?
Geplaatst: 16 okt 2010, 13:11
door Jens36
Wel nu is de regel dat als je je rijbewijs haalt voor lichte moto je je je rijbewijs voor zware moto krijg als je dat lichte rijbewijs 2 jaar hebt.
Dus 2011: lichte moto
Dan 2013: 2 jaar--> zware moto...
Dat zou net optijd zijn
Als je nu nog je rijbewijs haalt voor lichte moto dan geldt die wet niet voor ons ...
Omdat we al een rijbewijs hadden van voor 2013

Geplaatst: 16 okt 2010, 14:01
door Jeti
Arnoute schreef:@ jet, ja je hebt wel ergens gelijk, maar daarom was er toch de regel om eerst te beginnen met een lichte moto?
Wat betreft verkeersinschatting is er volgens mij niet echt verschil tussen een lichte en zware motor?
@ Jens, ik hoop het voor je

Geplaatst: 16 okt 2010, 21:43
door Arnoute
Jeti schreef:Arnoute schreef:@ jet, ja je hebt wel ergens gelijk, maar daarom was er toch de regel om eerst te beginnen met een lichte moto?
Wat betreft verkeersinschatting is er volgens mij niet echt verschil tussen een lichte en zware motor?
@ Jens, ik hoop het voor je

neen niet echt, maar verkeersinschatting wordt dus ook nie verholpen met 3 examens....
Jens, ik hoop het ook!
Geplaatst: 17 okt 2010, 17:45
door Camiel
Niet zeiken!
Dit is de zelfde kutzooi als het brommerpraktijkexamen
ze willen het 'veiliger' maken dus willen geld jatten.
Gewoon exact tzelfde.
Ik zie t wel tegen die tijd.
Geplaatst: 17 okt 2010, 18:04
door Jeti
Camiel schreef:Niet zeiken!
Dit is de zelfde kutzooi als het brommerpraktijkexamen
ze willen het 'veiliger' maken dus willen geld jatten.
??
Iedereen hier is tegen geloof ik.
Geplaatst: 17 okt 2010, 18:07
door Camiel
Jeti schreef:Camiel schreef:Niet zeiken!
Dit is de zelfde kutzooi als het brommerpraktijkexamen
ze willen het 'veiliger' maken dus willen geld jatten.
??
Iedereen hier is tegen geloof ik.
dit is dezelfde zeik die ik heb moeten ondergaan met t bromfiets examen.
dat bedoel ik
Geplaatst: 17 okt 2010, 18:44
door Twowheeler
Bromfiets examen is war goedkoper dan dit geintje Hoor.
Maar idd, ze zijn wel erg naaierig bezig.
Misschien dat ik het nog red voor 2013
Geplaatst: 17 okt 2010, 18:52
door Jeti
De volgende stap is de apk voor motoren denk ik. En misschien daarna ook wel voor brommers..
Bij het laatste doe ik alles weg en ga ik een andere hobby zoeken.
Geplaatst: 17 okt 2010, 18:58
door Tombo
APK voor brommers is niet eens zo'n heel slecht plan, als je soms ziet wat er er allemaal op de weg rijdt

Geplaatst: 17 okt 2010, 19:08
door Camiel
Twowheeler schreef:Bromfiets examen is war goedkoper dan dit geintje Hoor.
Maar idd, ze zijn wel erg naaierig bezig.
Misschien dat ik het nog red voor 2013
het is idd minder dat dit.
Maar raad maar eens hoeveel ik kwijt was? (als ik dat niet gewonnen had in begin?)
dat is toch veeel meer dan 40€ zoals t eerder was...
Geplaatst: 17 okt 2010, 19:09
door Jeti
Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Beetje vrijheid hier in NL mag ook wel naast alle overbodige regelgeving.
Maar als het, net als bij auto's, 30-60 euro per jaar gaat kosten, dan gaat hem dat niet worden voor hobbyisten. En wie heeft er nog verstand van oude brommers!? Garage of fietsenmaker niet. Dan moet je naar de rdw ofzo, al helemaal onbetaalbaar.
Dus vraag me af hoe realistisch ze zo een plan vinden.