Pagina 2 van 37
Geplaatst: 04 okt 2010, 22:42
door mpro09
hoe heb je dat gedaan dan?
Geplaatst: 04 okt 2010, 22:43
door ginofs1
nou zeg wel lief blijven hoor.
zech

Geplaatst: 04 okt 2010, 22:49
door ginofs1
ziet er mooi uit.
als je hem in de onderste stand zet komt hij er dan niet onder uit?
Geplaatst: 04 okt 2010, 22:59
door NIX
Heb je de tapgaten dichtgelast en verplaatst? Of een kleinere diameter tap naar buiten geplaatst? Die drijfstang ziet er wel langer uit.
Geplaatst: 04 okt 2010, 23:04
door 2taktdirk
Gino ik ben nogal direct is niks verkeerd mee en ik had al verteld dat de slag langer was dus jouw bericht heb ik direct recht gezet.
Ik wil niet dat het verhaal anders word dan wat ik heb verteld,is goed joh we zijn tegen de 50 en vinden fs1 tjes leuk

Geplaatst: 04 okt 2010, 23:13
door 2taktdirk
Het drijfstangoog zit een paar tienden binnen de diameter van de krukwangen,de lenghte van de drijfstang is perfect voor het doel wat ik ga maken en is in de onderste stand goed .
Het blokje word geen jankert hij moet gewoon goed lopen en heel blijven,electronische ontsteking komt er op, normale poorttijden.
Het is de bedoeling dat je eens een thermisch gezond ding hebt en ook eens een kruissnelheid aan kan houden zonder steeds bang te zijn voor klemmers.
En omdat als je tegen de 50 jaar bent en de nodige kilos er bij hebt en niet meer plat op de tank ligt en toch nog op een fs1 wil rijden!!tja dan mot je wat hé.
Geplaatst: 05 okt 2010, 10:22
door NIX
Haha, ik ben 2 jaar jonger dan jij en weeg nog hetzelfde als toen ik 16 was.
Geplaatst: 05 okt 2010, 23:19
door gaserop
je kunt bijv ook een dikkere als originele (4mm) bigendpen exentrisch slijpen op een vierklauw. je draait dan het gedeelte wat je erin perst weer van die dikke pen af.
je hebt dan wel een groter bigendoog van je drijfstang nodig. maar of het allemaal in een fs1 blok gaat passen heb ik nog niet bekeken. Ik heb dat vroeger wel eens ooit gedaan met zon stiftslijper om de drieklauw van de draaibank op maat te slijpen. Wij hebben er toen het omgekeerde mee gedaan, de slag verkleind! Maar het is voor jou dirk toch makkelijker om een 80 blok aan te schaffen lijkt mij. tezij je graag knutselt dan zie ik je werk graag tegemoet. tot nu toe ziet het er al gaaf uit . succes groet Anton.
Geplaatst: 06 okt 2010, 12:22
door 2taktdirk
Ach het is toch mooi om een fs1 blok zo op te warderen,langer slag waterkoeling ,een 80 cc kopen is te makkelijk.
Dit was de enigste oplossing om de slag te vergroten ,ach het is toch lief werk om na al die jaren dit te doen met een fs1 blokje.
word vervolgt.
Geplaatst: 10 okt 2010, 21:07
door 2taktdirk
Zo 2 dagen aan het frezen geweest en het begin is er van de cilinder,onderkant en de spoelpoorten zitten er in .
Foto,s komen later.
Geplaatst: 10 okt 2010, 23:15
door marco
Ben benieuwd.
Geplaatst: 16 okt 2010, 12:46
door Zwepper
zijn er al foto's ? ben echt benieuwd hoe dit gaat worden

Geplaatst: 16 okt 2010, 16:32
door marco
Zwepper schreef:zijn er al foto's ? ben echt benieuwd hoe dit gaat worden

Vorige pagina.
Geplaatst: 16 okt 2010, 16:38
door Zwepper
ja die had ik al gezien, bedoel meer foto's van de cilinder en kop nog nooit iemand gezien die dat helemaal zelf maakt

Geplaatst: 16 okt 2010, 20:55
door 2taktdirk
Duurt nog wel even,zit veel freeswerk in en er mag niks fout gaan.
Heb vandaag de watermantel om de cilinder gefreest.