Pagina 2 van 3

Geplaatst: 27 sep 2010, 11:23
door fs1man
Het is niet zo zeer het sproeiers wisselen waar ik verbetering van verwachten, ik ben begonnen met carbarateurs wisselen
daardoor sla je het hele stuk probleem carbarateur over, daarna met een andere grotere cilinder en daar komt pas de andere sproeier aan te pas.
luchtfilter heb ik nog niet geprobeerd.
Uitlaat en benzinekraan zijn nieuw, membraam is niet van toepassing het is een schijfblok.
ik ga nu ff t luchtfilter er uit halen en kijken wat ie dan doet bedankt voor de tip :wink:

Geplaatst: 27 sep 2010, 11:40
door fs1man
[b]Luchtfilter eruit gehaald maar maakt geen verschil eigenlijk.
Hij rookt nu wel wat meer terwijl hij voorheen eigenlijk nauwlijks rookten.
Er zit een 160 sproeier lang in met een immi fs1, zou eigenlijk moeten kunnen.
we zoeken verder :wink:

Wat nix in een ander topic zegt heeft me ook aan het denken gezet een f5b zou ook met een 10 mm goed moeten lopen.
mischien dat ik dat eens ga proberen.

Geplaatst: 27 sep 2010, 16:03
door marco
160 lang is best wel groot.

Geplaatst: 28 sep 2010, 12:13
door fs1man
Gisteren de contactpunten vervangen er was een gaatje in de oude gebrand.
Maar zonder resultaat 160 sproeier was te groot 150 waar hij voorheen prima op liep is nu ook
te groot lijkt het.
Zodadelijk maar eens kijken wat ik er nog aan kan doen.
We hebben ook nog even aan de andere 378 gewerkt, deze heeft wel al een gereviseerd 378 blokje.
Deze gaat binnenkort op marktplaats, ik wil me meer concentreren op mijn Bmw,tjes en de 2 fs1,tjes en deze pruttelende 378 :wink:

Geplaatst: 28 sep 2010, 16:14
door fs1man
Hij loopt nu wel wat beter , ik moet bekennen dat de ogen slechter beginnen te worden ik heb moeite de cijfertjes op de sproeiers te lezen, vertelden ik gisteren dat er een 160 sproeier in zat vandaag bleek dat een 180 te zijn.
De andere zag ik voor een 150 aan blijkt nu een 130 te zijn.
Op deze 130 loopt hij wel beter maar krijgt nu dus te weinig brandstof, een 14 en 150 sproeier heb ik niet dus het houd voor nu even op :evil:
Ik heb wel het luchtfilter er uit deze bleek echt verschrikkelijk vuil te zijn, in mijn werkplaats liggen nog nieuwe, maar daar heb ik hier niets aan :roll:
wordt vervolgd :wink:

378 74

Geplaatst: 06 okt 2010, 14:57
door fs1man
De fs1 die ik wil verkopen wil niet lekker lopen.
Dat moet natuurlijk wel,
De set up is een originele 378 cilinder met 10 mm carbarateur en 10 mm membraam.
Vertanding is 11-41 en er zit een snelle uitlaat onder.
Als ik de brommer start slaat hij vrij vlot aan maar loopt wel stationair en reageerd ook op het gas maar blijft enorm 4 takten, wat op zich wel mag met een 378 cilinder, maar het probleem is hij blijft het doen en haald de magische snelheid van 20 km/u.
Nu doe ik de benzinekraan dicht en kijk hij gaat netjes richting 40 km/u.
Ik denk zelf aan een te grote sproeier, maar ik kan slecht lezen wat er op de sproeier staat, de ogen worden minder.
Weet iemand wat de originele sproeier is voor een 378 met ook de 378 cilinder er op.
als ik dat weet bestel ik deze en kan ik m er zo inschroeven.
Ik wil m zo niet verkopen hij moet wel goed lopen natuurlijk.

Geplaatst: 06 okt 2010, 15:00
door Camiel
Dat had ik idd ook eens toen ik mn brommer ging afvoeren voor keuring.
Te grote sproeier.

Ik heb alleen geen flauw idee wat voor sproeier je hebt/nodig hebt, iig een kleinere

Geplaatst: 06 okt 2010, 16:07
door YamaSam
ik wil je best helpen, maar versta eerlijk gezegd je uitleg niet..

wat bedoel je met 'viertakten'??

origineel wil toch 50cc zeggen hé?

en 10mm carb?

en niet gevijlde 378??

hier hoort volgens mij een korte standaard 150 sproeier in.

heb je de lange versies, dan moet het 90 à 100 zijn..

rijd es zonder uitlaat (of haal de demper eruit), en zonder rechter kap, Arnoute z'n raad is zeker niet dom,

te grote sproeiers rijden geeft een hoop smurrie in je uitlaat


je ontstekings punt moet ook mooi op het merkteken staan

niks is zo gemakkelijk als een volledig originele brommer afstellen, gewoon alles volgens het boekje!

Re: 378 74

Geplaatst: 06 okt 2010, 18:16
door marco
joscabrio schreef:Ik denk zelf aan een te grote sproeier, maar ik kan slecht lezen wat er op de sproeier staat, de ogen worden minder.


Dan laat je een ander ff kijken.

Geplaatst: 06 okt 2010, 20:02
door fs1man
YamaSam schreef:ik wil je best helpen, maar versta eerlijk gezegd je uitleg niet..

wat bedoel je met 'viertakten'??

origineel wil toch 50cc zeggen hé?

en 10mm carb?

en niet gevijlde 378??

hier hoort volgens mij een korte standaard 150 sproeier in.

heb je de lange versies, dan moet het 90 à 100 zijn..

rijd es zonder uitlaat (of haal de demper eruit), en zonder rechter kap, Arnoute z'n raad is zeker niet dom,

te grote sproeiers rijden geeft een hoop smurrie in je uitlaat


je ontstekings punt moet ook mooi op het merkteken staan

niks is zo gemakkelijk als een volledig originele brommer afstellen, gewoon alles volgens het boekje!


Met 4 takten bedoel ik het geluid dat je hoort als je met de originele set up aan het punt van overschakelen komt, het pruttelen zeg maar.
Je hoort het ook bij een fs1 met alles groot er op als hij nog koud is.
Een 10 mm carbarateur was in nederland de standaard carbarateur als hij uit de winkel kwam.
Ik heb hier korte sproeiers liggen van 120 tot 160 en lange van 180 en weer korte van 200 en 220.
Ik dacht dat er standaard een 80 in zat maar dat weet ik niet meer zeker.
Met de kap er af heb ik al gereden maar scheelde niets, zonder uitlaat niet gereden maar dat gaat ook niet gebeuren omdat ik 500 meter van het politieburo af zit :mrgreen:
Ik kreeg laatst al een waarschuwing dat ik de helm niet op had, zeik bromsnorren :evil:

Geplaatst: 12 okt 2010, 16:16
door fs1man
Vandaag toch maar eens een nieuwe uitlaat er onder gezet, en wat denk je hij trekt stukken beter alleen nu krijgt hij weer niet genoeg sap in de hogere toeren :lol:
morgen maar weer eens met de sproeier aan de gang pffff.
Een fs1 is net als een vrouw ze willen teveel en te vaak aandacht :x

Geplaatst: 12 okt 2010, 16:18
door Twowheeler
wat dat betrefd heb ik best een goed huwelijk met m'n fs1 :P

Geplaatst: 12 okt 2010, 16:39
door YamaSam
eens het goedstaat kan je gerust bollen ja .. en wachten tot de keerringen verslijten :lol:

goed te horen dat die uitlaat al wat hielp Jos.

voor je aan de gang gaat met die sproeiers, beschrijf me es hoe je de luchtschroef afstelt?

Geplaatst: 12 okt 2010, 17:13
door fs1man
luchtschroef staat standaard op anderhalf.

Geplaatst: 12 okt 2010, 17:38
door YamaSam
joscabrio schreef:luchtschroef staat standaard op anderhalf.


regel die es eerst af zoals het hoort :wink:

er zijn veel teveel factoren die hier invloed op hebben, kan zijn dat alles in orde is met een kwartslag verschil..



1.warmrijden
2.stationair toerental omhoogdraaien, zodat de schuif net iets geopend is
3.luchtschroef kwartslag links en even wachten en luisteren (stijgen de toeren of dalen de toeren?)
4.terug naar de startpositie, en kwartslag naar rechts (stijgen of dalen? nu weet je het zeker)
5.zet de schroef op de 'kwartslagkant' waar ie het meeste toeren maakte en begin weer bij stap 3. (als de toeren te hoog gaan kan je ze met de staionaire schroef weer wat laten zakken dat het nog te verdragen is, en ben je goed bezig)
6.laat de schroef staan wanneer er geen hoger toerental meer te bereiken is, zélfs niet met halve kwartjes links of rechts


Waarschuwingen en voorwaarden:
-de motor moét op bedrijfstemperatuur zijn
-de gasschuif moét met de stationaire schroef zover worden opengezet, dat de stationaire sproeier géén invloed meer heeft (hij moét wat toeren maken)
-probeer het hele proces snel te doen, je motor heeft terwijl maar weinig koeling
-geef tussen de pogingen evenwat gas (korte stootjes) om zeker te zijn dat de gaschuif óp de stationaire pin rust, en eventuele vuiltjes worden doorgespoeld


Je begint op juist 1.5 toeren, kom je nu een hoogste toerental uit bij 2.5 toer open, is je sproeier TE GROOT,
andersom, moet je dichtdraaien naar bv een halve toer open, dan is je sproeier te klein!
Wissel je sproeiers per tiental hoger of lager, tenzij je op vier/vijf toeren open zou komen of zo


:think: dat is het zowat denk ik..

doe dit es eerst, vóór je weer met die sproeiers begint te rommelen



(en kan iemand dit es ergens neerpoten dat het ook gelezen wordt, samen met de uitleg over het stellen van de ontsteking,
begin die uitleg wat moe te worden)

->niks tegen jou hoor Jos, maar ik begin te denken dat ik dit al bijna in iedereen zijn onderwerp heb gepost