Pagina 2 van 5

Geplaatst: 10 jul 2010, 20:15
door FS1SE
Roberto.B schreef:ik heb het ook een keer gehad dat mijn brommer erg trilde maar dat kwam door de framebeugels die stonden onder spanning gemonteerd

nee trillen deed die al alleen frame beugels verterken het nog eens extra

Geplaatst: 11 jul 2010, 14:03
door 2RU_racer
Roberto.B schreef:ik heb het ook een keer gehad dat mijn brommer erg trilde maar dat kwam door de framebeugels die stonden onder spanning gemonteerd


die heb ik er niet op zitten nu maar heb ze wel ben er trouwens ook achter gekomt dat 1 van de blok bouten los zit maar blok hangt nog wel vast kan het hieraan liggen?

Geplaatst: 11 jul 2010, 14:07
door marco
2RU_racer schreef:ben er trouwens ook achter gekomt dat 1 van de blok bouten los zit maar blok hangt nog wel vast kan het hieraan liggen?


Ja

Geplaatst: 11 jul 2010, 14:07
door NIX
Ja. Draai het vast. Losse blokbouteen en achterbrugbouten zijn de belangrijkste oorzaak van trillingen en laten je frame scheuren.

Geplaatst: 11 jul 2010, 19:45
door ginofs1
2RU_racer schreef:dat kan toch niet zomaar want heb geen brute setup ofzo

hoe kan zoon krukas weer richten dan?



krukas richten, als je hem opstuurt kan ik dat voor je doen.
zelf doen gaan niet lukken. hier moet je echt wat kaas van gegeten hebben.

Geplaatst: 12 jul 2010, 13:29
door 2RU_racer
moet je zeker ook weer nieuwe lagers monteren of dat niet?
als je hem dus weer in elkaar zet
zit hier iemand in de buurt van sneek die een fs1 heeft die mij kan helpen met het blok?

Geplaatst: 12 jul 2010, 17:41
door 2RU_racer
heb het probleem op gelost had alle blok bouten na gedraaid cilinder en zuiger er weer op nieuwe op gezet en ketting nagekeken of die wel recht zat

nu kan ik weer rijden zonder te trillen:D

Geplaatst: 12 jul 2010, 20:59
door ginofs1
mooi .
goed gedaan :lol:

Geplaatst: 12 jan 2012, 18:52
door jeroenalbers
Inderdaad!

Er is niets slechter dan de ene kant tegen de andere kant in te draaien, dan verschuiven de krukaswangen en is je krukas inderdaad "getordeerd".
En geloof me, dan gaat 'ie trillen als een gek!

Dus; blok openmaken krukas eruit en richten die hap :wink:


bedoel je met tegen elkaar indraaien, het vliegwiel en het primaire tandwiel?
in de faq brommerrevisie staat namelijk dat je de vliegwielmoer kan aandraaien door een doek tussen het primaire tandwiel en de koppeling te doen.
dit is dus slecht voor de krukas?

Geplaatst: 12 jan 2012, 21:11
door NIX
Ik zou het zo niet doen, maar je tordeert er geen kruk mee in elk geval.

Geplaatst: 13 jan 2012, 09:33
door yamaha_fs1_2ru
jeroenalbers schreef:bedoel je met tegen elkaar indraaien, het vliegwiel en het primaire tandwiel?
in de faq brommerrevisie staat namelijk dat je de vliegwielmoer kan aandraaien door een doek tussen het primaire tandwiel en de koppeling te doen.
dit is dus slecht voor de krukas?



zo doe ik het ook... altijd nog beter dan een zuigerstop oid

Geplaatst: 13 jan 2012, 12:29
door NIX
Ik heb aan een oud koppelingstandwiel een strip ijzer gelast die de boel blokkeert.

Geplaatst: 13 jan 2012, 13:39
door Pa_Tombo
Of de Tom&Machiel methode :shock: :cry:
Alleen houten balk nodig geloof ik.Staan nog ergens foto's van
weet alleen niet waar.

Geplaatst: 13 jan 2012, 14:34
door NIX
Als die moer echt vast zit, kunnen de een nieuwe grondplaat voor de koppeling bestellen. En die bouten zitten soms echt godsmuurvast.

Geplaatst: 13 jan 2012, 19:36
door marco
Als het echt vastzit moet je goed gereedschap gebruiken.

Deze gebruik ik voor die moeren:

Afbeelding