Pagina 2 van 2
Geplaatst: 08 jul 2010, 22:41
door Brambo
er zitten bramen op de plaats van het lager.
waarschijnlijk is hier een kleine glashamer voor gebruikt hahahah)
dus voor alle zekerheid loopt het toch nog in de papieren ik ben de tel ondertussen kwijt.
leuk he zo een speciaaltje
een speciaaltje bij de febo was goedkoper geweest.
Geplaatst: 09 jul 2010, 14:12
door Brambo
Zo leden
de lagers en keeringen zitten erin en het blok is voor de helft dicht
nu is het wel zo dat ik een race krukas heb gekocht en deze is wel heel erg mooi moet ik zeggen ik zou bijna een doorzichtig blok willen.
maar goed is het normaal dat de krukas wat stroever loopt in het begin ???
voor de rest gaat het voorspoedig .
nu eerst de zon in en feest vieren .
Geplaatst: 09 jul 2010, 14:20
door koppel
tikje stroef lopen in het begin geen bezwaar volgens mij, als je maar geen vreemde geluiden erbij hoort
rustig inrijden en controleren of het blokje niet te warm wordt
Geplaatst: 09 jul 2010, 14:35
door Wimmel O
en kijk uit dat je niet tordeert met het monteren van koppeling e.d.

Geplaatst: 09 jul 2010, 16:12
door NIX
Een tik links en rechts op de kruktappen is meestal genoeg om alles te laten zetten.
Geplaatst: 09 jul 2010, 16:30
door ginofs1
NIX schreef:Een tik links en rechts op de kruktappen is meestal genoeg om alles te laten zetten.
dit is nodig om hem te zetten.
maar doe dat wel met een kunststof hamer of zo
Geplaatst: 09 jul 2010, 16:40
door NIX
Eigenlijk met een koperen hamer. Het moet wel een tik zijn, maar niet de draad mollen. Als je met beleid en recht kunt slaan, dan kan het prima met een normale hamer. Het is tenslotte een tik, geen doodsklap.
Geplaatst: 09 jul 2010, 17:28
door marco
De keerring achter het vliegwiel moet je ook niet te ver naar binnen drukken anders komt die tegen het lager aan.
Dan loopt die ook zwaar (eigen evaring

)
Geplaatst: 09 jul 2010, 18:01
door nieknatuurlijk
kan er natuurlijk ook een moet op het schroefdraad draaien, dan heb je nog minder kans dat het schroefdraad stuk gaat
