Pagina 2 van 2

Geplaatst: 28 jun 2010, 22:54
door FS1SE
marco schreef:
FS1SE schreef:dat slangetje verlengen komt er geen olie meer uit nu


Heb ik nu ook gedaan en dan achter de remschakelaar omhoog laten lopen en dan weer naar beneden.

Kijken wat er nu gebeurt.


beters binnen door omhoog en heb er zelf een klein buisje aan zitten dan kan het zekers niets mee versmeren

Geplaatst: 29 jun 2010, 17:06
door marco
Nu kan ik het in de gaten houden of er nog meer olie uitkomt.

Geplaatst: 29 jun 2010, 17:29
door marco
Ik heb nog een topic gevonden op het engelse forum over dit onderwerp:

http://s8.zetaboards.com/FizzyTalk/topic/184538/1/

Geplaatst: 30 jun 2010, 15:50
door NIX
Ja, moet ik inloggen. Wat staat er?

Geplaatst: 30 jun 2010, 20:50
door marco
Het ontluchtingsslangetje omhoog laten lopen.

Geplaatst: 01 jul 2010, 00:56
door fs1man
Wat henk zegt dus?
Als ik even uit ga van een auto blok van vroeger met carberateur (ja is lang geleden :mrgreen: ) daar ging een slang van de carter ontluchting het luchtfilterhuis in, daar kwam ook wel eens wat olie terecht dan, maar werdt het veel olie dan was er sprake van onderdruk in het carter.
Nu zal dat bij een fs1 minder snel gebeuren maar ik vermoed dat het zoiets moet zijn dan.
Ik zelf heb het nog nooit mee gemaakt bij een fs1 en heb er dus ookgeen passende oplossing voor helaas. :wink:

Geplaatst: 01 jul 2010, 07:59
door NIX
FS1 is 2 takt. Als daar carterdruk ontstaat, is heel erg verkeerd en moet je je middenpakking, je koppelingspakking of keerring vervangen. De krukruimte hoort helemaal dicht te zijn en niet in contact te staan met de bak ruimte.

Geplaatst: 01 jul 2010, 16:24
door marco
NIX schreef:FS1 is 2 takt. Als daar carterdruk ontstaat, is heel erg verkeerd en moet je je middenpakking, je koppelingspakking of keerring vervangen. De krukruimte hoort helemaal dicht te zijn en niet in contact te staan met de bak ruimte.


Als er een lek zou wezen naar het carter wordt de olie eerder opgezogen dan weggeblazen denk ik.