Pagina 2 van 2
Geplaatst: 18 jun 2010, 16:51
door marco
koppel schreef:daarom gebruik ik geen NGK, minste wat je van een bougie mag verwachten is dat ie vonkt...
Ngk bougies zijn gewoon goed heb ik nog nooit problemen mee gehad in 12 jaar tijd.
Geplaatst: 20 jun 2010, 21:32
door Laars
YamaSam schreef:heb je al es de vonkbrug getest zonder bougiedop? zo gewoon kijken hoeveel cm's de vonk overbrugt?
tenzij op die ene bougie wél het dopje geschroefd zit, kan ik verder niets bedenken buiten een zwakke vonk..?
Bougiedop eraf gedraaid. Spijkertje ingedraaid en een knetterende blauwe vonk over wel 1 cm tussen spijker en cilinder.
Dus daar ligt het niet aan

Geplaatst: 20 jun 2010, 21:35
door marco
Volgens mij hebben bougies gewoon een hekel aan je

Geplaatst: 20 jun 2010, 21:45
door gaserop
is je bougiedop nog wel goed, kan soms zijn dat het daarbinnenin dolgetrilt is, of dat de aansluiting tussen dop en kabel slecht geworden is. Overigens is het zo dat een bougie die een vonk geeft anders kan reageren zodra je hem in de kop schroeft dit ivm de opgebouwde compressie. spuit anders eens wat remmenreiniger langs de draad van de pet zodat de bougie goed contact maakt met de pet. anders weet ik het ook niet meer en moet je mischien jezelf even ontladen!!
Geplaatst: 20 jun 2010, 22:32
door Laars
Geplaatst: 21 jun 2010, 11:23
door NIX
Tombo schreef:Een NGK is net zo betrouwbaar als een Bosch/Champion/</insert>
Bosch loopt niet lekker bij FS1's. Ik heb er geen verklaring voor en champions zijn echt bagger qua kwaliteit. Ik heb toch het liefst NGK en dan maar af en toe een slechte ertussen.
Geplaatst: 21 jun 2010, 16:44
door Wimmel O
arashi denso heb ik vooralsnog geen problemen mee gehad, ngk wel
Geplaatst: 21 jun 2010, 19:13
door Triforce
Wimmel O schreef:arashi denso heb ik vooralsnog geen problemen mee gehad, ngk wel
Iedereen heeft zo zijn eigen ervaring hiermee, ieder zijn eigen voorkeur

Geplaatst: 21 jun 2010, 21:27
door rolladriver
ik heb goed ervaring met ngk all 25 jaar op de auto of brommer

Geplaatst: 21 jun 2010, 21:50
door Twowheeler
mijn fs1 loopt goed op zowat alle bougies, toch is er wel verschil.
de flandria loopt bijv heel onregelmatig met ngk en heel mooi met bosch
Geplaatst: 21 jun 2010, 21:58
door Arnoute
voor flandria is champion normaal zeer goed
Geplaatst: 22 jun 2010, 08:53
door Laars
Waarschijnlijk een wispelturige bougiedop aansluiting.
Heb een stuk van de kabel afgeknipt en de bougiedop weer vastgezet.
Geen centje pijn meer.

Geplaatst: 22 jun 2010, 18:02
door gaserop
Ik had al zo,n vermoeden laars. Dat van al die merken welke wel en welke niet goed zou zijn is allemaal flauwekul, warmtegraad is wel van belang. Zoals je gemerkt hebt is het contact wat je er mee maakt belangrijk. Ikzelf vind bougiedoppen met een aansluiting voor dat ronde hulsje wat er opgeschroefd zit ook veel beter dan die andere, je hebt dan namelijk veel meer contactomtrek en hij gaat makkelijker los (je trekt de zaak minder vlug kapot. succes ermee.
Geplaatst: 22 jun 2010, 18:33
door Laars
gaserop schreef:Ik had al zo,n vermoeden laars. Dat van al die merken welke wel en welke niet goed zou zijn is allemaal flauwekul, warmtegraad is wel van belang. Zoals je gemerkt hebt is het contact wat je er mee maakt belangrijk. Ikzelf vind bougiedoppen met een aansluiting voor dat ronde hulsje wat er opgeschroefd zit ook veel beter dan die andere, je hebt dan namelijk veel meer contactomtrek en hij gaat makkelijker los (je trekt de zaak minder vlug kapot. succes ermee.
Thnxz

Geplaatst: 22 jun 2010, 19:21
door Twowheeler
gaserop schreef:Dat van al die merken welke wel en welke niet goed zou zijn is allemaal flauwekul
Nietus
