Pagina 2 van 2

Geplaatst: 21 apr 2010, 16:25
door NIX
Als die bus, want dat is het teveel speling heeft, dan kun je hem als het ware naar links en rechts en omhoog en omlaag bewegen. Hij kantelt dan een beetje ten opzichte van de as. Dat levert geen geluid op in mijn ervaring.

Hoe is de rubberdemping in de verbinding van korf en aangedreven tandwiel? Is dat niet wat klappert?

Geplaatst: 21 apr 2010, 19:06
door Tombo
Radiaal dus :P
Volgens mij slijten die bronzen glijlagers niet zo snel.
Hoe zit het idd met de rubber dingen, die zijn vaak wel helemaal gaar en op, dat kan behoorlijk klapperen denk ik.
Als er radiale speling op de as zit t.o.v. van dat glijlager, dan zou je dat denk ik niet zo snel horen, aangezien de koppeling "tegen" het glijlager wordt aangedrukt door het aandrijven. Of denk ik nou verkeerd

Voor de duidelijkheid, we hebben het dus alles wat bij onderdeel 12 draait?
Afbeelding

Geplaatst: 25 apr 2010, 11:07
door peteryam
die rubber dingen zijn in orde (zoals ik al eerder schreef). Ik heb nu een nieuwe koperring besteld, die komt volgende week binnen. Ben benieuwd of er dikteverschil zit tussen de oude en de nieuwe. Als het dan niet is opgelost is het denk ik toch de bronzen bus in de korf. Wordt vervolgd.