Pagina 2 van 4
Geplaatst: 28 apr 2010, 19:26
door Jens36
2RU
Een volle tank is denk ik 9liter... en daarmee rijd ik ongeveer 300km..
Dus 1:33
Geplaatst: 14 mei 2010, 19:45
door Laars
5 liter op 140 km dus 1:28
Z1
60 cc
16 mm
Geplaatst: 14 mei 2010, 20:04
door Niels
50cc F5B met 16mm carb en FS50 pijp, ~1:40

Geplaatst: 14 mei 2010, 20:11
door Twowheeler
Twowheeler schreef:na de rit van milsbeek naar hier heb ik volgens mij 1:30 gereden

we tankten pas voorbij amsterdam, en er ging maar 3,4liter in
setup:
schijf inlaat
16mm
orri f5b 50cc met gino's tuning kopje.
snelle immi pijp onderlangs
14:43
dit moet ff bijgesteld worden: het is namelijk ongeveer 1:40
maar dit is dan ook wel rechtdoor 1tempo verbruik

Geplaatst: 15 mei 2010, 09:19
door nieknatuurlijk
Niels schreef:50cc F5B met 16mm carb en FS50 pijp, ~1:40

ik geen f5b maar een 378,
ik verbruik iets van 1:18
is die 378 cilinder niet zuinig ofzo? ik betaal me scheel aan benzine

Geplaatst: 15 mei 2010, 09:33
door Tombo
Dan doe je toch écht iets totaal verkeerd. Een originele 378 is poepsloom en moet zeker wel zuiniger zijn als een F5B, zeker met een 10mm carburateur en 28mm uitlaat
Geplaatst: 15 mei 2010, 09:42
door nieknatuurlijk
correctie 3f2 cilinder ? iemand ervan gehoord??
Geplaatst: 15 mei 2010, 10:55
door wiebo
nieknatuurlijk schreef:correctie 3f2 cilinder ? iemand ervan gehoord??
Is hetzelfde als de 3e8 cilinder (welke werd geplaatst op de FS1 van het type 3e9). 3F2 is de duitse benaming.
Geplaatst: 15 mei 2010, 11:17
door NIX
En die zou minstens zo zuinig moeten zijn als een F5B. Is de uitlaatpoort flink uitgevijld ofzo?
Geplaatst: 15 mei 2010, 11:57
door nieknatuurlijk
ik heb mn cilinder nog nooit open gemaakt
maar hij rijdt egt niet zuinig

(voorlopig wel, omdat ie toch een tijdje stil staat

)
Geplaatst: 15 mei 2010, 11:58
door Tombo
Wat voor een blok heb je, roterende inlaat of membraan?
Hoe hard rijdt je brommer, als het een 3F2 cilinder is, schat ik zo'n 60/65 km/h (met 16mm en FS1 pijp)
Geplaatst: 15 mei 2010, 12:08
door nieknatuurlijk
roterend, 16 mm fs50 12-43 55/65
maar er zit net een te kleine sproeier in, ik moet em een beetje choken (omdat ik het luchtfilter vervangen heb??

)
zou het qua snelheid schelen als ik er een f5b opzet en em dan zwaarder vertand en met lagere toeren ga rijden?
Geplaatst: 15 mei 2010, 12:10
door Tombo
Nee, jou 3F2 moet ook gewoon zuinig te krijgen zet. Stel hem sowieso eens goed af, dat kan al een hoop schelen.
Uit ervaring kan ik zeggen dat een roterende inlaat blok onzuiniger is, maar dan nog, die van jou moet ook gewoon 1:40 ofzo kunnen lopen
Geplaatst: 15 mei 2010, 14:36
door NIX
TomD rijdt met een 3E9 cilinder, 10mm en membraamblokje met zijn grote lijf met ruim 1:30 rond. Top is tegen de 60. Zijn sproeier is nog aan de grote kant omdat alles nieuw was toen hij ging rijden. Daar moet nog een 130 in.
Geplaatst: 15 mei 2010, 14:57
door tomd
grote lijf = 2 meter en 115 kilo
plus mijn zeer aerodinamische hair-kut
