Pagina 2 van 2
Geplaatst: 12 feb 2010, 21:43
door Twowheeler
het mysterie is opgelost over gino's leeftijd!!!
daar drink ik er een op

Geplaatst: 12 feb 2010, 23:47
door jurgenkalis
eindelijk
ik dacht al hoe kan je nou op je 26e al zoveel verstand hebben
dat komt toch met de jaren? (zegge ze)

Geplaatst: 13 feb 2010, 10:51
door jan-lommaert
ginofs1 schreef:jan-lommaert schreef:ginofs1 schreef:jan-lommaert schreef:Zijn er verschillende soorten hogedrukkoppen?
Ik ben op zoek naar 1 die het best op mijn cilinder gaat (imi f5b
http://www.schaafbromfietsen.nl/webwink ... d=00001357)
Ik heb er nu een brede kop op zitten, kan ik hetzelfde resultaat als een hogedrukkop bekomen door deze te vlakken?
alvast bedankt
een kopje voor een f5b cilinder is totaal anders dan een kopje voor een fs1.
een standaard ,, hogedruk kop'' is eigenlijk niets , gewoon ku# dus.
er is veel meer uit te halen

ok, hier heb ik wat aan.
Als ik het goed begrepen heb, kan ik het best mijn brede kop afvlakken ipv een "hogedrukkop" te kopen. Of is een hogedrukkop een betere basis om af te vlakken?
Hoeveel kan ik dan het best van mijn cilinderkop draaien, zonder dat ik last heb van pingelen of andere problemen?
mvg jan
beste jan: je kan hem wat afvlakken maar het is amper merkbaar.
een kopje op maat te maken kan je beter een ander laten doen.
hier is wat ervaring voor nodig en een draaibank.
ben van mijn 16 de aan het spelen met motor blokjes.
dus al 30 jaar

Als het amper merkbaar is, kan ik het inderdaad best laten.
Zelf heb ik toegang tot een draaibank, ik volg het ook op school.
Ik weet niet meteen iemand in de buurt die het voor mij kan doen, en het liefst doe ik het zelf zodat ik er wat uit leer.
Hoe ga je juist te werk om zo een cilinderkop op maat te maken?(als je dit wil vertellen, ik kan het begrijpen als het een geheim ofzo is)
Ik ben ook van mijn 16 bezig met motorblokjes, dus ongeveer 2 jaar
mvg jan
Geplaatst: 13 feb 2010, 18:34
door NIX
Bij een 2RU of 3E9 kop werkt het als volgt:
Pak een ijzerzaag en zaag het pakkingvlak er tot aan de koelribben vanaf. Vlak de kop daarna op een glasplaat met een stuk waterproof schuurpapier tot de zaagsporen foetsie zijn. Draai de kop af en toe 90 graden, anders vlak je teveel aan 1 kant.
Heb je een FS1 cilinder, dan merk je enorm verschil. Heb je 60cc, dan komt nu mogelijk de zuiger regen de buitenste rand van de kop. Ik vijlde ze vroeger met een rattestaart weer in model zodat er niet meer tegen elkaar kwam, zou ik nu niet meer doen, maar het werkt toen best aardig. Heb je een f5B, dan pingelt ie mogelijk en moet je 2 of 3 koppakkingen op elkaar gebruiken.
Of je hoopt dat Gino je wil helpen, die kan draaien en een mooie squishrand maken, moet je wel eerlijk zeggen waar je meer wil gaan rijden.