Pagina 2 van 3
Geplaatst: 22 dec 2009, 22:10
door rise and shine
Volgens mij zaten er hier toch een hele zooi mensen die auto techniek hebben gevolgd? Hebben jullie dan nooit opgelet bij je les over remmen
Geplaatst: 23 dec 2009, 09:49
door YamaSam
remmen?? tsss BELACHELIJK!!
btw, ik zet met kerstavond ook trommels op de rooie, omdat die nu eenmaal bij het model horen
het grote verschil schijf/trommel is de mogelijkheid tot warmte afvoer.
op een cirquit, waar je élke bocht alles dichtknijpt, daar krijg je met trommels problemen na x aantal toeren.
Kijk maar naar de luchthappers in de tijd net voor de schijven..
remmen doet het (afhankelijk van de hefboom vd trommel) net even hard
nieuwe techniek is vooral duurder, en bij onderhoud aangewezen op nieuwe, niet zelf fabriceerbare onderdelen volgens mij
Geplaatst: 23 dec 2009, 10:31
door Monkeymadness
wel, maar dat heb je ik 2 jaar geleden gehad, en is sindsdien onbehandeld gebleven op school...

Geplaatst: 23 dec 2009, 10:33
door Bob
Ik ben ook voor trommel aangezien die vind ik niet al te direct remmen op de brommen dan eh, want toen ik op Peter zijn 77er had gereden en de voorrem introk met die schijfrem vond ik die toch echt veelste fel remmen
Op auto is schijf vind ik kwa uiterlijk op die nieuwe karre mooier maar voor de rest zoals sam al zegt
Geplaatst: 23 dec 2009, 11:05
door Tombo
Een goed afgestelde trommelrem remt ook superstrak en direct, een trommelrem is gevoeliger voor afstellen enzo.
Geplaatst: 23 dec 2009, 11:50
door pee67
Bob schreef:Ik ben ook voor trommel aangezien die vind ik niet al te direct remmen op de brommen dan eh, want toen ik op Peter zijn 77er had gereden en de voorrem introk met die schijfrem vond ik die toch echt veelste fel remmen
Op auto is schijf vind ik kwa uiterlijk op die nieuwe karre mooier maar voor de rest zoals sam al zegt
Je stond wel snel stil wah.......

Geplaatst: 23 dec 2009, 11:56
door YamaSam
naar mijn ervaring bolt (bedoel ik ook écht het bollen zelf) een fs1 zonder schijf doorgaans beter dan eentje mét.
de remschoenen van een trommel lossen altijd helemaal, bij een schijf is dat vaak anders.
ook heb ik het met schijfremmen al voorgehad, dat het torsen van de leiding ervoor zorgde dat ie automatisch ging remmen in de bochten..
drommels, die trommels!

Geplaatst: 23 dec 2009, 12:02
door Bob
pee67 schreef:Bob schreef:Ik ben ook voor trommel aangezien die vind ik niet al te direct remmen op de brommen dan eh, want toen ik op Peter zijn 77er had gereden en de voorrem introk met die schijfrem vond ik die toch echt veelste fel remmen
Op auto is schijf vind ik kwa uiterlijk op die nieuwe karre mooier maar voor de rest zoals sam al zegt
Je stond wel snel stil wah.......

Behoorlijk!!

Geplaatst: 23 dec 2009, 12:13
door ginofs1
kan me ook nog herinneren dat er een vogel verschrikker in België een noot stop maakte bij 80 km
bleek dat zijn trommeltje vast geslagen was.
deze snuiter trok een zwarte streep van wel 25 meter .
het zijn toch altijd weer die Belgen he
Geplaatst: 23 dec 2009, 12:29
door FS1SE
YamaSam schreef:naar mijn ervaring bolt (bedoel ik ook écht het bollen zelf) een fs1 zonder schijf doorgaans beter dan eentje mét.
de remschoenen van een trommel lossen altijd helemaal, bij een schijf is dat vaak anders.
ook heb ik het met schijfremmen al voorgehad, dat het torsen van de leiding ervoor zorgde dat ie automatisch ging remmen in de bochten..
drommels, die trommels!

als het set goed gereviseert is doe mij maat schijf remmen
garandeer je dat je eerder stil staat
Geplaatst: 23 dec 2009, 13:38
door mpro09
Bob schreef:pee67 schreef:Bob schreef:Ik ben ook voor trommel aangezien die vind ik niet al te direct remmen op de brommen dan eh, want toen ik op Peter zijn 77er had gereden en de voorrem introk met die schijfrem vond ik die toch echt veelste fel remmen
Op auto is schijf vind ik kwa uiterlijk op die nieuwe karre mooier maar voor de rest zoals sam al zegt
Je stond wel snel stil wah.......

Behoorlijk!!

dat heb ik dus met de trommel van mn motor die moet je met een pink bedienen en dan nog krijg ik van edwin een kopstoot, als je bij een noodstop de rem ineens vol intrekt geef je je motor geen tijd om in te duiken, dan blokkeerd je wiel en zijn de figuurlijke poppen aan het dansen, een schijfrem kan je makkelijker eerst zacht en daarna steeds harder intrekken
Geplaatst: 23 dec 2009, 14:12
door Triforce
Klopt idd, het is ook een verschil als ik van de rs100 naar radian stap, want rs heeft maar 1 schijfrem voor en de radian heeft er 2 en die remmen echt heel erg snel! de trommelremmen van de dt die zijn echt licht maar wel krachtig, die kan je zelfs met 1 vinger wel bedienen en die remmen echt perfect.
Geplaatst: 23 dec 2009, 14:50
door rise and shine
mpro09 schreef:Bob schreef:pee67 schreef:Bob schreef:Ik ben ook voor trommel aangezien die vind ik niet al te direct remmen op de brommen dan eh, want toen ik op Peter zijn 77er had gereden en de voorrem introk met die schijfrem vond ik die toch echt veelste fel remmen
Op auto is schijf vind ik kwa uiterlijk op die nieuwe karre mooier maar voor de rest zoals sam al zegt
Je stond wel snel stil wah.......

Behoorlijk!!

dat heb ik dus met de trommel van mn motor die moet je met een pink bedienen en dan nog krijg ik van edwin een kopstoot, als je bij een noodstop de rem ineens vol intrekt geef je je motor geen tijd om in te duiken, dan blokkeerd je wiel en zijn de figuurlijke poppen aan het dansen, een schijfrem kan je makkelijker eerst zacht en daarna steeds harder intrekken
is je trommel nog wel recht dan?
Geplaatst: 23 dec 2009, 14:53
door Niels
Nieuwe techniek lijkt me toch echt wel beter, het is niet voor niets nieuw
Anders zouden we nieuwe dingen maken zonder vooruit te gaan.
Sommige nieuwe dingen zijn goedkoop gemaakt en dat merk je (veel plastic etc.), maar het doel is natuurlijk om iets te maken dat beter is als het oude

Geplaatst: 23 dec 2009, 15:01
door mpro09
rise and shine schreef:is je trommel nog wel recht dan?
weet ik veel