Pagina 2 van 3
Geplaatst: 16 nov 2009, 12:24
door piedy gonzales
dus als ik het goed begrijp
als ik een 70 steek moet de carbu minstens 16 zijn
de koppeling zo laten tot ie begint te slippen
en moet ik ook de tandwielen veranderen ?
en moet de kader niet versterkt worden ?
want momenteel trilt hij al tamelijk, maar ik had gedacht om de rollagers eens te vervangen
pieter
Geplaatst: 16 nov 2009, 13:03
door Twowheeler
tandwielen veranderen is makkie hoor.
voor een maatje groter = hogere top en minder trekken.
Ik heb btw nu een 50cc f5b immi. zit nu ong 180km op. ik vind hem nog vrij hoog toerig. wordt dat nog anders? na 500 km ofzo?
Geplaatst: 16 nov 2009, 14:18
door pee67
piedy gonzales schreef:dus als ik het goed begrijp
als ik een 70 steek moet de carbu minstens 16 zijn
de koppeling zo laten tot ie begint te slippen
en moet ik ook de tandwielen veranderen ?
en moet de kader niet versterkt worden ?
want momenteel trilt hij al tamelijk, maar ik had gedacht om de rollagers eens te vervangen
pieter
De kans zit er inderdaad in dat je je tandwielen moet gaan veranderen ja,
Maar daar kom je pas het beste achter als je je 70 cc er op hebt zitten.
Koppeling van een FS1 moet snelheden tot een goeie 80 km/u kunnen hebben
Geplaatst: 16 nov 2009, 14:18
door pee67
Twowheeler schreef:tandwielen veranderen is makkie hoor.
voor een maatje groter = hogere top en minder trekken.
Ik heb btw nu een 50cc f5b immi. zit nu ong 180km op. ik vind hem nog vrij hoog toerig. wordt dat nog anders? na 500 km ofzo?
een F5B is een hoogtoerige cilinder, daar zal weinig aan veranderen
Geplaatst: 16 nov 2009, 14:28
door piedy gonzales
en voor de koppeling een beetje te " upgraden " bij de koppeling een plaatje bij steken, das gewoon ze een plaatje ( kan je vinden op net voor 3 euro dacht ik ) bijksteken, verder geen aanpassingen vereist , bv carter veranderen ofzo ?
gewoon opendoen, eentje bijsteken, terug toe ?
(olie enzo eruit ... ok )
Geplaatst: 16 nov 2009, 14:52
door Triforce
pee67 schreef:Twowheeler schreef:tandwielen veranderen is makkie hoor.
voor een maatje groter = hogere top en minder trekken.
Ik heb btw nu een 50cc f5b immi. zit nu ong 180km op. ik vind hem nog vrij hoog toerig. wordt dat nog anders? na 500 km ofzo?
een F5B is een hoogtoerige cilinder, daar zal weinig aan veranderen
Volgens mij is een F5B een laagtoerig cilinder
Een FS1 cilinder is een hoog toerig cilinder
@Twowheeler:
Dat zou kunnen, maar elke cilinder heeft weer andere timingen dus ook andere toeren bereiken.
over het algemeen is F5B een laagtoerige cilinder.
Geplaatst: 16 nov 2009, 14:54
door robertehendriks
pee67 schreef:Twowheeler schreef:tandwielen veranderen is makkie hoor.
voor een maatje groter = hogere top en minder trekken.
Ik heb btw nu een 50cc f5b immi. zit nu ong 180km op. ik vind hem nog vrij hoog toerig. wordt dat nog anders? na 500 km ofzo?
een F5B is een hoogtoerige cilinder, daar zal weinig aan veranderen
Een F5B 60cc meer koppel onderin, kun je rustiger mee rijden.
Geplaatst: 16 nov 2009, 14:57
door robertehendriks
piedy gonzales schreef:dus als ik het goed begrijp
als ik een 70 steek moet de carbu minstens 16 zijn
de koppeling zo laten tot ie begint te slippen
en moet ik ook de tandwielen veranderen ?
en moet de kader niet versterkt worden ?
want momenteel trilt hij al tamelijk, maar ik had gedacht om de rollagers eens te vervangen
pieter
Rollagers, welke bedoel je?
Geplaatst: 16 nov 2009, 15:00
door piedy gonzales
krukas rollagers
Geplaatst: 16 nov 2009, 15:10
door robertehendriks
piedy gonzales schreef:krukas rollagers
Als je krukas lagers versleten zijn moet het blok uit elkaar, neem dan ook gelijk de andere dingen mee, zoals olie keerringen.
Geplaatst: 16 nov 2009, 15:14
door piedy gonzales
dan direct revisie van het blok
en voor de koppeling een beetje te " upgraden " bij de koppeling een plaatje bij steken, das gewoon ze een plaatje ( kan je vinden op net voor 3 euro dacht ik ) bijksteken, verder geen aanpassingen vereist , bv carter veranderen ofzo ?
gewoon opendoen, eentje bijsteken, terug toe ?
(olie enzo eruit ... ok ) ???
Geplaatst: 16 nov 2009, 15:14
door Tombo
En de rest van de lagers + koppelingsplaten etc
Maar trek voor de gein eens je blokbouten goed na (dus waarmee je blok aan het frame zit). Dat scheelt ook nogal eens wat
Geplaatst: 16 nov 2009, 15:27
door piedy gonzales
kga voor de parmakit gaan
best cilinder kop uiboren of beter een nieuwe kopen?
of de ori terug plaatsen ( maakt het veeln uit ) ?
Geplaatst: 16 nov 2009, 16:12
door pee67
Triforce schreef:pee67 schreef:Twowheeler schreef:tandwielen veranderen is makkie hoor.
voor een maatje groter = hogere top en minder trekken.
Ik heb btw nu een 50cc f5b immi. zit nu ong 180km op. ik vind hem nog vrij hoog toerig. wordt dat nog anders? na 500 km ofzo?
een F5B is een hoogtoerige cilinder, daar zal weinig aan veranderen
Volgens mij is een F5B een laagtoerig cilinder
Een FS1 cilinder is een hoog toerig cilinder

@Twowheeler:
Dat zou kunnen, maar elke cilinder heeft weer andere timingen dus ook andere toeren bereiken.
over het algemeen is F5B een laagtoerige cilinder.
Sorry, ik heb mij idd vergist ja, excuzes moi
Geplaatst: 16 nov 2009, 16:37
door Twowheeler
Excuzes aanvaardes.
