Pagina 2 van 2
Geplaatst: 20 aug 2009, 21:02
door Jeti
Tombo schreef:Haha, ik zat daar nog aan te denken, maar ik dacht dat dat niet zo zou zijn.
De grondplaat en vliegwiel van een 2RU is ook anders. Dus zal de contactpunten ook wel anders zijn.
Op welke lijkt mijn grondplaat het meeste dan?
Geplaatst: 20 aug 2009, 21:05
door Tombo
Ik weet 't niet, vaak staat er een soort van nummer gedruk achterop de grondplaat met inkt. MSs dat dat meer duidelijkheid schept
Ik heb zo geen 2RU grondplaat liggen
Geplaatst: 20 aug 2009, 21:06
door Jeti
[s]560-20[/s]
5G0-20
en op een andere
2M4-20 (2M4 is een frame- en bloknummer van een DT-model)
Geplaatst: 20 aug 2009, 23:02
door Jeti
Vroem vroem vroem, het is gelukt!
Morgen ff proberen te klooien met de carburateur/gaskabel, want hij loopt erg in de toeren stationair. Maar hij start in ieder geval weer!
En ik ben ook bij de Praxis gekomen, en kon ook weer terug!
Jing jing jingggg !!
Geplaatst: 21 aug 2009, 09:38
door Twowheeler
filmpje

Geplaatst: 21 aug 2009, 10:08
door Jeti
Dat gaat helaas niet meer..
Hij rijdt nu gewoon nog steeds 55 dat damn ding.. Heb geprobeerd met afstellingen van de carb..
En nu start ie helemaal niet meer.
Die FAQ van carb afstellen is trouwens wel tof.
Nog toffer zou zijn als mijn brommer het gewoon eindelijk een keer fatsoenlijk doet.
Edit:
In de 3e versnelling trok hij door tot de 50, en dan nog +5 km in de 4e versnelling.
Hij klinkt verder wel RD-mx-achtig, zoals ik hem ken.
Edit2:
Oh ja, hij wordt echt gloedje heet. Misschien dat ie daarom niet meer wil starten?
Edit3:
Nog even en ik gooi alle Yamaha troep eruit en ga gewoon Zundapp en Mobylette rijden
Edit4:
Ook als hij is afgekoeld, wil hij niet meer starten. Hij vonkt nog wel en bougie lijkt goed.
Geplaatst: 21 aug 2009, 12:55
door Yamaha rd50m
Yamaha, it's a better machine...

Geplaatst: 21 aug 2009, 13:34
door Jeti
Dat heeft ie me nog niet bewezen..
Maar het voelt/lijkt als een of andere begrenzer ofzo?? Iemand een idee?
Geplaatst: 21 aug 2009, 13:39
door rise and shine
gewoon een te kleine sproeiert?
Geplaatst: 21 aug 2009, 13:39
door Yamaha rd50m
Jeti schreef:Dat heeft ie me nog niet bewezen..
Maar het voelt/lijkt als een of andere begrenzer ofzo?? Iemand een idee?
maar is er iets aan aangepast, want standaard rijdt hij 45 natuurlijk...
bij rd's zit er dikwijls een begrenzer op het spruitstuk, daar zit een buisje in dat je eruit kan halen...
maar niet altijd, moet maar eens kijken...
Geplaatst: 21 aug 2009, 14:02
door Jeti
rise and shine schreef:gewoon een te kleine sproeiert?
Kan dat de oorzaak zijn van alle problemen?
Er staat me ook iets bij dat er vanalles is geprobeerd met de gasnaald tijdens de meeting?
"vroeger" liep dat ding gewoon met gemak 70..
Ik ben bang dat mijn opgedane kennis tot hier reikt en niet verder..
Geplaatst: 21 aug 2009, 15:33
door Triforce
Jeti schreef:rise and shine schreef:gewoon een te kleine sproeiert?
Kan dat de oorzaak zijn van alle problemen?
Er staat me ook iets bij dat er vanalles is geprobeerd met de gasnaald tijdens de meeting?
"vroeger" liep dat ding gewoon met gemak 70..
Ik ben bang dat mijn opgedane kennis tot hier reikt en niet verder..
maak een checklist van waar het in principe aan zou kunnen liggen, Dus:
Inlaat:
Spruitstuk
Carburateur
Uitlaat
Cilinder
Cilinderkop
en niet te vergeten ontsteking